Údržba motoru Honda GCV 160 - 5,5 HP
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 78.3 (?), 25.3.2007 10:56, zobrazeno: 294497x
Motor používám 6 let. Zatím s ním nemám velké problémy, akorát loni na podzim jsem měnil olej - asi špatný - 1 l za 80,- Kč do čtyřtaktu. Teď po startu motor asi 20 sekund kouří, pak se kouř ztratí. V čem je chyba? Jaký mám volit olej? Ja vůbec provádět celkovou údržbu motoru?
Děkuji za rady.
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.71 (?), 25.3.2007 11:18
Olej používejte kvalitní, pro tento motor určený např. Mogul Alfa, ale i jiné dle návodu vyhovující kvalitou a rozsahem. Při výměně je nutné dodržet zásadu dokonalého vypuštění starého oleje - proto je vhodné olej vypouštět v teplém stavu a motor ještě potom naklonit. Je to také proto, že objem olejové náplně je cca 0,6l a tím by došlo po nedokonalém vypuštění a dolití tohoto objemu k překročení objemu olejové náplně. Po delším odstavení je toto zakouření normální - do spal. prostoru se dostane - prosákne trochu oleje, ale potom již by to dělat nemělo. Jakou barvu má kouř? Pokud je černý tak je to špatným nastavením dorazu sytiče, nebo jeho pozdním vyřazením po startu. Jestli je modrý je to spalováním oleje a příčiny jsou v jeho velkém objemu v motoru, po prvním dlouhém odstavení - první start a další , mě to taky kouřilo na GXV 160 a potom jsem použil jiný olej a byl pokoj - protože to není velká investice začal bych tím olejem - výměna za spec. pro zahradní 4 taktní motory sekačky a malotraktory ....potom dle upřesnění. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.99 (?), 25.3.2007 17:06
To kouření začalo výměnou oleje? Kdy jste naposled seřizoval ventily? Na čem motor provozujete? A pokut máte auto a jednou za rok v něm měníte aspoň trochu slušný olej, tak vždy něco zbyde a ten necelý litr použijte do GCV. Hlavně ať vám tam neběhá šest let. Jste sám proti sobě. Olej měnit vždy jedenkrát za rok. Výrazně omezujete životnost motoru. A mám takový dojem, že by se měl měnit rozvoďák. Ale nejsem si jist. Mrknu. Jóó doby bezstarostných dvoutaktů jsou ty tam. O čtyřtakt je potřeba se aspoň trochu starat min. jednou za rok.
|
|
|
|
|
|
|
host - 78.3 (?), 3.4.2007 0:20
Zdravim,kourit to zacalo po lonske vymene oleje.Dal jsem na vase rady a znovu jsem vymenil olej uvedeny primo v prirucce na udrzbu-nejaky MOGUL FORTE.Porad to kouri,co dal?
|
|
|
|
|
|
|
host - 220.253 (?), 3.4.2007 13:32
Asi jsem si nevšiml, ale co motorem poháníte. Nakloněný motor na malotraktoru po delší době stání zakouří - olej se dostane, jak nateče dopředu do spal. prostoru. Dále proveďte kontrolu odvzdušnění klikové skříně(pod ventilátorem dle typu motoru). Nejhorší varianta je vyběhané netěsné ventilové vedení v hlavě válce, nebo netěsné kroužky na pístu, příp. píst sám, ale to už chce demontáž.J.S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 211.122 (?), 2.6.2010 20:24
Dobrý den, rozvodový řemínek u hondy GCV 160/190 (pokud není mechanicky poškozen) překračuje životnost stroje a není třeba jej měnit.
|
|
|
|
|
|
|
host - 166.163 (?), 20.6.2014 16:08
Olej z auta by asi nebyl dobrý, protože by se mohl pálit. Vodou chlazený motor v autě se tak nezahřívá jako vzduchem chlazený v sekačce.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
biopan - (10) - 181.84 (?), 20.6.2014 19:00
Na takovém turbodmychadle v autě se olej "pálí " ještě více, a co by řekl vzduchem chlazený motor Tatra etc. Čili použít motorový olej pro automobil / v rámci předepsané specifikace / LZE.
|
|
|
|
|
|
|
host - 19.98 (?), 22.6.2014 12:02
Automobilový olej je v návodu k motorům Honda vysloveně doporučený.Návod jistě máte tak si to tam přečtěte a držte se předpisu výrobce.
|
|
|
|
|
|
|
host - 67.0 (?), 13.4.2007 23:16
Rád bych se zeptal ohledem motorového oleje (MO)...
Příručka k tomuto motoru uvádí oleje Mogul Super Stabil (API SF/CC, SAE 15W-40) a Mogul Forte GX (API SG/CF4, SAE 15W-40).
Chápu-li správně, SAE parametr představuje viskozní poměry a tím pádem určuje rozsah teplot, pro které je olej určen. Pro naše klimatické pásmo je běžná hodnota 15W-40, není ale chybou použít 10W-30 (pokud neuvažuji o orání při teplotách letních veder)...
Za normálních okolností je tento olej použitelný i pro sněhové frézy, dedukuji. Takže při koupi MO tento parametr v podstatě nemusím moc řesšit... je tak?
Pokud se podívám na parametr API benzin/diesel, tak pokud chápu dobře SG je vůči SF kvalitativně o něco lepší, je mladší a asi bude dražší. Druhé písmeno, čím je dál v abecedě, tím lépe. Takže SH, SJ, SL a SM jsou favority dnešní doby, SF je běžný spotřebitelský typ.
Snad popisuji a chápu dobře - když tak prosím opravte mě.
VYzbrojen informacemi o SAE a API si můžu vybrat z velké škály výrobců olejů. Zde bych poprosil o radu, který olej brat a od kterého výrobce oleje dát radši ruce pryč...( = 1. otázka)
Předpokládám totiž tiše, že sortiment olejů každého výrobce oleje je podobný jinému výrobci...
Z čeho poznám, jestli je olej minerální nebo polosyntetika? Je pro mně ta informace potřebná nebo něčím zajímavá?
Děkuji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|