Údržba motoru Honda GCV 160 - 5,5 HP
|
|
|
|
|
|
|
host - 103.201 (?) 24.4.2007 9:11
Speciálních olejů je více a vzhledem k tomu, že jej na 1 výměnu potřebujete 0,6l, tak bych použil speciální olej, který je na tyto vzduchem chlazené malé 4 takty vyráběn. Mimo uvedené je k dispozici Castrol Garden 4T cca 140,- , ale i ten Mogul lze objednat u prodejce olejů cena cca 80,-Kč, nebo B+S kolem 100,-. Nedá se uvést, že to s olejem , který je vhodný pro osobní automobil nepojede, ale obráceně- kdo dává do osobního automobilu olej určený spec. pro sekačky a pod. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.243 (?), 24.4.2007 11:49
Jenže oleje o kterých píšete jsou ve směs sezoní a nevhodné pro zimní provoz a tady nikdo nepsal, že ho má na sekačce. Tím chci jenom říct, že tyto motory jsou použity ladaskde a pokut někdo nenapíše na jakém stroji ho má těžko radit jaký olej. Např. B&S upozorňuje na to, že motor je plněn olejem pro letní provoz.
|
|
|
|
|
|
|
host - 12.144 (?), 24.4.2007 12:53
Měl jsem za to, že v diskusi dělit oleje na sezonní nebo pro zimní provoz není potřeba - viskozní třída, o které se bavíme: 15W-40, určuje rozsah pracovních teplot a tedy při pohybu uvnitř intervalu není se potřeba obávat sezony.
Možná mi něco ušlo, potom si ale nejsem jist, co...
Motor mám na rotavátoru, práce tedy od jara do podzimu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 103.201 (?), 24.4.2007 13:59
To je právě problém nepřesných dotazů - takový motor může být na sněhové fréze, malotraktoru, sekačce - některý stroj jede pouze v létě, jiný pořád, další pouze v zimě. Já jsem se ptal už dříve co tímto motorem pohání tazatel. Potom je lépe neztrácet čas a nebylo to pouze v tomto případě. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 12.145 (?), 24.4.2007 15:03
Šlo spíše asi o technickou stránku věci - jestli je olej daného viskozního čísla a API specifikace nahraditelný bez obav olejem jiného výrobce, ale stejného visk.č. a API (případně API lepším).
Pokud by to nešlo, tak spekulace o jiném oleji jsou bezpředmětné...
|
|
|
|
|
|
|
host - 73.173 (?), 24.4.2007 20:32
Co je na tom dotazu nepresneho?
|
|
|
|
|
|
|
J.S - (10), 24.4.2007 20:59
Myslel jsem to tak, že jsem se na začátku tazatele ptal na čem motor provozuje. Protože sněžná fréza, sekačka se používají sezonně, nebo naopak malotraktor je možno je používat v průběhu celého roku - to tedy k tomu jaký olej zvolit v tomto případě vhodnost rozsahu. Např. B+S u 4 taktního motoru 3,7kW/5PS uvádí v návodu dost podrobně čeho se vyvarovat. zdůraznil bych m.j. provozní náročnost z hlediska teploty motoru chlazeného vzduchem a vodou - tedy nevhodnost používat automobilové oleje v takových malých motorech, nevhohodnost přeplňování motoru olejem nad max. povolené množství - důsledky a dobu doporučené skladovatelnosti benzínu do spotřeby.V návodu na Hondu GXV 160 je uvedeno používat orig. olej a za možné náhrady jsou uvedeny některé typy našich olejů - záleží na přesnosti překladu a taky na předpokladu výrobce motoru kdo bude provádět údržbu. Návod na GCV momentálně nemám.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 98.203 (?), 28.8.2007 22:54
Esso Ultron - to je olej, který do tohoto motoru dávám. Je to kvalitní polosyntetika za dobrou cenu. Existují oleje ještě s lepšími parametry (řada Ultra), ale sekačka opravdu není raketová technika. Ultron je optimální řešení. P.U.
|
|
|
|
|
|
|
host - 212.22 (?), 15.4.2007 22:15
Kliková hřídel u tohoto motoru jako u motorů ostatních sekaček je konstuována ve vertikální poloze a proto spodní část hřídele procházející vanou (olejem) se styku s olejem nevyhnou. Ale ani toto není pravidlem, protože většina motorů (včetně motorů sekaček) jsou konstruovány tak, že s hladinou oleje nemají klikové hřídele žádný styk. To znamená, že kdybyste z plně funkční sekačky stojící na rovině vyndal pouze klikovou hřídel, olej z vany by nevytekl.
Ve vašem případě se míchátko skutečně dotýká hladiny oleje, ale klika se nebrodí v oleji (myslím motor ve vodorovné poloze). Pokud by se klikovka brodila v oleji, dostával by se zákonitě olej do vnitřního prostoru pístu a práce pístu by byla silně handicapovaná, ne-li nemožná.
Nedá se sice vyloučit, že při různých náklonech a manévrech se na ni olej nikdy nedostane, ale ve vodorovné poloze by se dostat neměl. Nemohu tedy souhlasit s výrokem že klikovka motoru se při práci brodí v oleji.
|
|
|
|
|
|
|
host - 106.199 (?), 21.4.2007 22:32
Hlásím, že záhada hlavolamu je vyřešena.
Zkusil jsem vyšroubovat odkalovací šroub na karburátoru, benzín skoro netekl. Naklonění stroje trochu pomohlo, ale benzín netekl o moc více. Inu pojal jsem podezření, že něco hatí průtok, a jestli to nebude taková blbost...
Byla, povolil jsem víčko nádrže a palivo se rozproudilo jako krev v žilách...
Víčko nemá provrtanou dírku, ale zevnitř gumové těsnění, které má od obvodu ke středu kanálky. Na obvodu, kde kanálky končí, jsou půlkruhové zářezy, kterými se vzduch při své přirozené cestě netěsnostmi mezi závity dostává do nádrže.
Pokud se víčko v dobré víře utáhne, vzduch neproudí, podtlak drží palivo, jen snad při pohybu stroje trochu přeteče do kraburátoru.
No a že jde znovu nastartovat - když mi motor zhasl, přesvědčoval jsem se, je-li v nádrži dostatek benzínu. Podtlak povolil, palivo nateklo do karburátoru a zbytek je už odrhovačka...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|