Údržba motoru Honda GCV 160 - 5,5 HP



               
host - 67.0 (?) 
13.4.2007 23:24
Běžný N95, odkud ho ale zavážejí, nevím.

No, ta svíčka byla černá, možná jsem to neměl dramatizovat výrazem 'od sazí'.
Ta čerň jsou ale stejně saze, ne?

Možná nedochází k dobrému spalování? Dostává se při tom málo vzduchu?
  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                  
host - 212.22 (?), 14.4.2007 8:21
N95 – no dobře, ale řekl bych že od Schelu jste ho nekupoval. Zkrátka myslel jsem spíš název pumpy co ho prodává.
Málo vzduchu? Jestli jste nedělal něco s přívodem vzduchu, tak tomu moc nevěřím. Předpokládám že filtr máte čistý, i když malé zašpinění mu zas tak nevadí.
Důvodů může být více, např. oleje v motoru by nemělo být pod minimální hranicí, ale také nesmí být více jak max. hranicí. Mohla by chytat klikovka o hladinu oleje, což je nepřípustné – a další důvody.
Já bych se ale zajímal spíš o kvalitu benzínu.
                     
host - 11.99 (?), 14.4.2007 22:00

Mohl by jste mě vysbětlit co znamená věta: Mohla by chytat klikovka o hladinu oleje, což je nepřípustné..... Na co potom je pod šroubama ojničního ložiska míchátko? Že by to jen tak vířílo vzduch v klikové skříni? To asi nééé....

                     
host - 212.22 (?), 14.4.2007 23:00
Mohu, snad jsem správně porozuměl otázce.
Některé motory mají mazání rozstřikem (míchátko). Je to takové mazání, které zásobuje motor olejem v takovém množství, které momentálně potřebuje.
Když nalijeme do motoru velké množství oleje, až se začne klika v něm brodit, mimo jiné motor by se olejem zahltil a zaděláváme si na problémy. V tomto případě by to „míchátko“ ztratilo význam, ale ono tam skutečně ze srandy není.
                     
host - 78.3 (?), 15.4.2007 8:13
Prosim jak mam spravne zmerit olej v motoru,kdyz po ocisteni merky a zasunuti a zasroubovani mi to porad zaspini olej skoro celou merku-stary olej jsem po zahrati vymenil a doplnil 0,6 l novy.Dekuji
                     
host - 103.201 (?), 15.4.2007 9:30
Při výměně oleje postavím stroj na rovinu. To je základ pro správné měření podle měrky. Hladina oleje by měla být mezi ryskami max. a min. - toho dosáhnete naplněním 0,6l oleje po dokonalém vypuštění předchozí náplně. V teplém stavu po běhu motoru neměřte - olej je rozstříkaný a přitom má o něco větší objem - měření je tedy chybné. Měrku očistěte hadříkem a vsuňte do otvoru pro ni - k měření. Na motoru GXV 160 je nálepka, že se má vycházet z hodnot bez zašroubování   - tedy pouze opatrně přiložit na horní okraj a provést vizuální kontrolu. Když se pozorně podíváte, tak uvidíte souvislý okraj - to je hladina oleje - po měrce jsou místa, kde se dotkla stěn, zejména když ji rychle vsunete, ale po několika pokusech zjistíte správný stav. Z vlastních zkušeností i s jinými motory je vhodné se držet v rozmezí  od min. hladiny směrem ke středu. Max. hladina + ještě k tomu teplý motor a různé náklony již způsobují, že motor zakouří, nebo nemá pravidelný volnoběh. U složitějších motorů způsobuje příliš vysoká hladina oleje  poškození těsnění a pod.. J.S.
                     
host - 11.99 (?), 15.4.2007 19:48

Pro pana 212 22. Klikovka se ale u motorů Honda GCV a GXV brodí v mot. oleji. Rozvod. řemen u GCV je dokonce pod hladinou a pomáhá transportu oleje nad hlavu no a to míchátko žene olej do jednoho určeného místa. Při velikosti klik. skříně a správném množství oleje není možné aby se klika nedotkla hladiny.
Vadí mě že žádající osoby o radu neuvedou na čem ten motor je a hlavně kdy a co s ním kdo dělal. Myslím tím údržbu. Nechci hned někoho posílat do servisu, ale tyto motory údržbu potřebují. Jasně oni tři čtyři roky natř. na sekačce pojedou bez problému, ale pátým rokem se "ozvou". Ty roky neberte doslova je to myšleno jako příměr.  Člověk by i rád poradil ale informace nula. Pak se spekuluje co všechno by to mohlo být aby se nakonec ukázalo, že na tom motoru nikdo od nova ani nevyměnil vzduch. filtr a nebo neseřídil ventily. Čtyřtaktní motory prostě nejsou dvoutakty a proto by se jim min. údržby mělo dostat. Pak budou sloužit  mnoho let a nikoho nezaskočí. I ta blbá zapal. svíčka kdyby se měnila jak má každý napsáno v návodě tak problém sní by skoro nikdy nenastal.(pokut nejde o výr. vadu) Jenže někteří řeší motor až když nevrčí.

                     
host - 111.132 (?), 15.4.2007 21:19
Dobrý den,

věděl by se někdo vyjádřit i k tomuto příspěvku: 13.4.2007 23:16 ?
Nějak zapadl, snad jen proto, že všichni reagují na poslední v pořadí...
                     
host - 103.201 (?), 15.4.2007 22:29
Pokusím se odpovědět vlastními slovy a trefit to podstatné. Co jste uvedl je pro běžného spotřebitele dostačující a správné - tedy čím vyšší písmeno v abecedě tím je kvalita oleje vyšší např. SJ. U olejů je těch kritérií více a je třeba určit co je pro můj motor nejvhodnější a taky pro mě, jako toho kdo to platí. Tedy nemá smysl se snažit naučit starý motor na plnou syntetiku označení např. 10W/50, protože starší motory byly a nebo do zamýšlené změny jsou provozovány na minerální oleje a takový olej rozpustí karbony a více motoru ublížíme než byl náš původní záměr - prodloužit životnost, případně v zimě startovatelnost a snížit spotřebu. Změna oleje se neobejde bez postupu -polosyntetika - kratší interval výměny, případně propláchnout spec. prostředkem - plná syntetika, ale takový motor(starší konstrukce) není na takový olej konstruován, má vyšší spotřebu oleje a budeme dolévat plnou syntetiku  - takže změna asi nemá význam. Z hlediska charakteristiky účinnosti olejů se minerální olej chová dlouhodobě tak, že postupně klesá opotřebením komprese a výkon a opotřebením se zvětšují vůle součástek. Plná syntetika dlouho drží téměř neměnné tyto parametry a potom nastane zlom k horšímu. Rozdíl mezi druhy olejů poznáte podle jejich rozsahu 15W/40 je minerální olej a syntetický např. 10W/50. Další jednoduché rozpoznávací kriterium je cena , která je u minerálních olejů nejnižší a u plné syntetiky nejvyšší - může být i výprodej a pod., ale obecně to tak platí. Syntetické a polosyntetické(tento olej není 50/50 synt. a minerál, ale výroba a popis je trochu složitější, než pouze mísení) jsou tzv. lehkoběžné oleje, tzn., že kladou menší odpory pohybujícím se dílům v motoru a  při nižších teplotách  netuhnou tolik, jako minerální. Pro motory malé mechanizacea sekačky se vyrábějí spec. kvalitní oleje např. Mogul Alfa API SJ/CF a další, které jsou vhodné pro tyto malé 4 takty. Já používám olej Briggs Stratton a Mogul Alfa. Používaný druh oleje by měl splňovat kvalitativní požadavky dané výrobcem motoru.J.S.
                     
host - 75.230 (?), 23.4.2007 23:47

Mogul (v obchodě nevedou) jsem nedostal, zato mám možnost koupit Esso Uniflo (15W-40, API SL/SJ/CF).
Víte mi poradit, zda-li bude vhodný i ten nebo je potřeba přihlédnout i k jiné a zatím neznámé skutečnosti?

Zde jsem našel specifikaci

Děkuji.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika