Údržba motoru Honda GCV 160 - 5,5 HP
|
|
|
|
|
|
|
host - 228.113 (?) 5.7.2009 14:01
Neuvěřitelně jednoduchá a účinná rada! Málem jsem jel 60km do servisu! Díky za to.
MV
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 211.82 (?), 6.7.2009 12:42
Zkuste trosku povolit víčko palivové nádrže, palivový systém je ventilovaný touto cestou. Nadměrné utažení vyvolává obdobný symptom. FK
|
|
|
|
|
|
|
host - 2.14 (?), 17.4.2007 7:58
Můžete mně někdo prosím poradit k čemu slouží zvláštní šroub ( půlkulatá hlava ) ze spodu motoru pod rozvodovou skříní na které je napsáno OHC. Tuším, že se tím štelujou ventily. Protože jsem jouda tak jsem si sním párkrát otočil a pak zase zpátky a mám dojem, že motor nemá ten správný zvuk. Můžu to nějak zpravit aniž bych musel do servisu ?
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.243 (?), 17.4.2007 9:55
Vážený pane 212 22. Pokut připouštíte že se míchátko dotýká hladiny oleje, pak nechápu jak můžete napsat že klika se v oleji nebrodí.
Pro pana 2. 14 Pokut jste si zatočil s čepem vačkového kola potěš vás....
Ventily se seřizují až po sundání víka vačkového kola. Je to to víčko co má na sobě napsáno (vyraženo) OHC. Ventily by se měli seřizovat celkem pravidelně, porotože tím se zároveň kontroluje stav rozvodového řemene. Jinak není dobré točit s něčím, co nevím na co je. Někdy to může stát dost peněz.
|
|
|
|
|
|
|
host - 212.22 (?), 17.4.2007 22:44
4.243 No, co se dá dělat..
|
|
|
|
|
|
|
host - 2.14 (?), 18.4.2007 8:10
Jsem si vědom, že to nebyl zrovna dobrý nápad, ale jestli se jedná o čep tak tím se nic neseřizuje a nachápu co bych tím mohl poškodit. Co jsem mohl poškodit ?
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.243 (?), 18.4.2007 9:00
Pokut jde opravdu o ten čep a podařilo se ho natočit zpět, tak mech. poškození asi nehrozí, ale mohlo se změnit časování rozvodů byť jen o zub. A pokut by se mělo znovu nastavit, je třeba rozpůlit motor, protože jedna ze značek je na klice. Ale netvrdím, že je to tento případ, protože nevím na sto procent čím se vlastně točilo. Je to jen jedna z možností. Po netu se blbě spravuje natož stanovuje závada.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 212.22 (?), 18.4.2007 9:06
2.14 Být Vámi, tak jestli to nedělá nějaký problém, vzal bych sekačku, zajel do dobrého servisu, tam technikovi vše vysvětlil a ať to uvede na správnou míru. Potom budete klidnější, že stroj jede zase jak má.
Ze zadání že jste s „sním párkrát otočil a pak zase zpátky a mám dojem, že motor nemá ten správný zvuk“ aspoň já nedovedu přesně určit kolik stupňů a kam stým máte pootočit a zda s tím vůbec točit. Ani si nejsem 100% jist zda myslíme stejný šroub.
Ta změna zvuku může taky být pouze subjektivní dojem a navíc si ho nemůže nikdo s nás poslechnout. Tak se nedivte, že než by někdo špatně poradil tak raději mlčí.
Je to jenom můj názor, třeba Vám někdo odpoví přesněji a lépe.
|
|
|
|
|
|
|
host - 2.14 (?), 18.4.2007 16:22
Určitě jsem točil čepen vačkového kola viz. http://www.fis.com.pl/uploads/download/honda/Honda_gcv190.pdf první strana díl č. 3. Na motoru je to pod tím stříbrným krytem s vylisovaným nápisem OHC. Čepem jsem otočil cca 4-6 o 360 stupňů a párkrát zpět. Bohužel nevím kolikrát. Ale jsem si stoprocentně jistý, že čep ( šroub ) se nevysunul ani nezasunul. Prostě se vůbec horizontálně nepohnul.
Pro objasnění jen uvádím, že motor je na sekačce PARTNER 5553 D, ke které jsem obdržel 2 návody na údržbu. Jeden k sekačce, kde bylo v návodu výslovně uvedeno, že olej se vypouští vypouštěcím šroubem umístěným na spodu sekačky. Jak jsem hledal, tak jsem hledal a jako jediný možný šroub jsem našel výše zmíněný čep. V druhém návodu ( jen pro motor Honda GCV 160 ), který jsem si přečet bohužel později je zase uvedeno, že olej se vypouští nahnutím a vylitím dolejvacím otvorem. Sranda je, že návody čtu a řídím se jimi.
Motor startuje a šlape jako dříve a ten zvuk může být skutečně je vsugerovaný. Pro jistotu to odvezu do servisu. Nevíte o nějakém seznamu servisů tady na netu ?
Děkuji za ochotu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 103.201 (?), 18.4.2007 16:44
Čep o kterém píšete je hřídel, na které se točí plastové rozvodové kolo(na kole jsou rysky pro správné časování ventilů - po demontáži motoru). Čep má zářez a kryt s nápisem OHC jej zajišťuje proti vysunutí. Tento čep nemá vliv na vůli ventilů. Pokud jste s ním otočil - tak jej otočte, aby zářezem zapadl do krytu OHC a není problém. Ventily se seřizují po sundání krytu OHC-motor ve studeném stavu - jiná vůle, než v teplém (cca sací 0,15mm,0,20mm výfuk), ale toto pokud nemáte potřebné znalosti , nářadí, měrky nedělejte. OHC motor má vačkový hřídel umístěn v hlavě válce, OHV - ventily jsou ovládány od vačkové hřídele v klikové skříni. OHV má delší vedení a tím je nutné častější seřizování ventilů, než u OHC J.S.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|