Údržba motoru Honda GCV 160 - 5,5 HP
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.149 (?) 29.6.2016 15:43
Na tomto videu je v 4:52 min tabulka z manuálu, kde je uvedeno nastavení toho šroubu pro 135:1-5/8 ot, a pro 160:1 ot. Přitom ale ten chlap na videu nastavuje podstatně víc. Já servisní manuál nemám. To co jsem posílal je graficky znázorněn a funkce karburátoru, možné závady, čím jsou způsobeny a jak je odstranit. K nastavení tohoto šroubu je uvedeno nastavit podle manuálu. Takže ke 190 nic nemám, i když bych rád měl.
FO
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 29.6.2016 16:22
V servisním manuálu je tzv základní nastavení. Přesné nastavení se provede při volnoběhu, teplém motoru - musí motor běžet v pravidelných nejvyšších otáčkách. Po plném plynu nesmí střelit do výfuku, když střelí směs je chudá. Otáčejte pomalu na obě strany a docilte nejvyšší otáčky ve volnoběhu. Zkuste plný plyn a ubrat na volnoběh, nesmí střelit do výfuku a naopak nízké otáčky znamenají bohatou směs. Ideální je mít otáčkoměr a nejprve nastavit volnoběžné otáčky. Takže můžete nastavit podle chodu motoru, základní nastavení se stejně změní seřízením při chodu motoru. Čistý vzduchový filtr a kvalitní benzín je samozřejmost. Pozor nastavujete směs, ne volnoběh, to je jiný šroub. JS.
|
|
|
|
|
|
|
host - 241.150 (?), 29.6.2016 17:19
Pane FO diky za odpoved. Je škoda že ku GSV190 nemate dáta. Ale aj tak diky za poskytnute informacie, pomaly to nejako dám dohromady, takže:
Pre GCV135 povolit šroub o jednu a 5/8 otacky, t.j. o 1.65 otacky.
Pre GCV160 povolit šroub o JEDNU otacku.
---------------------
Diky za reakciu pane JS, skutocne sa pídím po ZAKLADNOM servisnom nastaveni, lebo u karburatorov rady GCV a GSV sa tento "prechodovy" šroub nastavuje "na stole", lebo sa po ZAKLADNOM nastaveni fixuje prilepenim tej "L" páčky. Po namontovani karburátora na motor je tento šroub zle pristupny.
Pokial tomu dobre rozumiem, drobne korekcie bohatosti prechodoveho systemu sa robia na smontovanom agregáte práve tou "L" páčkou.
Alebo sa mýlim?
|
|
|
|
|
|
|
host - 19.107 (?), 29.6.2016 18:36
Plomba na šroubu má zamezit zásahům do nastavení. Poslední motory Honda GXV 65 již tuto plombu měly. Motory se seřizují jinde, než kde jsou potom provozovány a přesné seřízení je jiné i vzhledem k nadmořské výšce. Pokud máte plombu na šroubu, tak můžete seřizovat jen v rozsahu, který je vymezen výstupky L páčky. Bez plomby si můžete nastavit šroub podle popisu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 15.6.2007 22:09
Tady nejde o to, že jej budete měnit když nemusíte, dále zde byl dotaz na životnost a navíc si myslím, že je nutné, aby tazatal a nejen on věděl to co není v návodu. Ne, že by toto potřeboval, aby to dělal sám, ale takový motor se dá koupit použitý za solidní peníze, potom je to o tom, že majitel je ochoten část ušetřených peněz vložit do důležitých nových dílů, aby mu motor vydržel. Protože jsem několikrát takovou opravu dělal a motory jedou, vycházím z toho. Dále je to o tom, že životnost(ta je u rozv. řemenu cca 1000 hod a je to spotřební materiál, jak jste uvedl) motoru je vyšší než rozvodového řemenu. V neposlední řadě tím sleduji nejen v tomto případě odpovědět na dotazy, které měl odpovědět, příp. problém objasnit někdo jiný, ale většinou je to o tom, že to nebudete potřebovat, o to se nestarejte atd. Takže návod je jedna věc, ale vědět více má právo každý, kdo takovou mašinu má, mnohdy taková znalost pomůže zachránit majiteli motor. Je otázka jestli jsme v tomto zajedno, aby to tak dopadlo... nebo je lepší prodat novou sekačku, pilu.....
|
|
|
|
|
|
|
skolin - Bronzový Zahrádkář (78), 18.6.2007 21:57
Ehm, nevim jestli jsem Vás správně pochopil pane J.S. ale pokud jste reagoval na můj příspěvek, tak jste se asi zmýlil. Já se přeci snažil poradit to užitečné co o řemenu vím, jako že se nesmí otočit a že ta životnost je cca 1000h. také jsem tím chtěl ujistit majitelé těchto mototů že nemusí mít zbytečné obavi, a že já bych vpodstatě doporučil výměnu řemene až při jeho prokazatelném opotřebení, a ne dříve, např. z preventivních důvodů, právě hlavně kvuli těm penězům, jelikož by to byla spíše zbytečná ivestice... kterou bych raději využil na častější výměnu olejů, která má zásadní vliv na životnost motoru... Nikomu přeci neříkám aby si koupil nový motor až mu odejde řemen! i když jsou případy - např. 15-20 let starý stroj, kdy vážně už nemá cenu do něj investovat a těžce shánět ND, to přeci musíte uznat, pokud se tedy ovšem na druhou stranu nejedná o nějaký výstavní muzejní kousek - ovšem ten by se přeci jen tak nevyužíval na běžnou práci. Mimo jiné pokud by jsme se měli bavit mapříklad konkřétně třeba o tomto motoru - tak si spočítejte na kolik vyjde dejme tomu generálka (materiál - gufera, píst, čep, kroužky, ventyli, řemen, a v horším případě mnoho více dílů - polomotor, klika ojnice, zap. cívka a jiné+práce - cca 3-6) a kolik by stál nový motor.... možná že by ten nový motor vyšel nakonec levněji, než starý opravovat (pokud se samozhřejmě bavíme obrazně a chceme se uživit) Přeci jen už je jiný trend, věřte že to ve své podstatě i vyjde levněji - efektivněji pořídit nový, než opravovat starý... ale je my jasný, že má kždý svůj názor. A pro ty šťoutali co si myslí že mají vždycky pravdu - já nejsem žádný prodejce nové techniky, jsem pouze opravář! takžě jsem i tak trošku sám proti sobě, když někomu rozmlouvám opravu starého verku, ale kolikrád už se mi to vrátilo, když si např. lidé nechali opravit starý stroj, nechali za to 5000Kč, sloužilo jim to rok, a pak si stejně radši koupili za 7000Kč novou, mnohem lepší sekačku... tak na čem se ve finále ušetří peníze... A když si potom šlověk uvědomí že jste mu dobře radil, a že mohl tehdy těch 5000 ušetřit a navic si ještě ušetřit námahu a starosti se starým strojem, nehledě na ostatní náklady. Rád se potom k Vám takový zákazník s důvěrou vrátí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 18.6.2007 23:00
To nebylo na Vás, že neopravujete, ale nemohu jmenovat, tak je to myšleno tak, že se to děje obecně. Neznalost majitelů tomu jenom nahrává, a proto si myslím, že je dobré o takových možnostech oprav ( výměna rozv. řemenu) informovat, jako že to výhodně jde. Ale to srovnání oprava 5000 a cena nové sekačky 7000 to se nebavíte ale o tomto motoru. Taková oprava GCV za 5000 je cca 1/3 jeho ceny. Jenom tak pro zajímavost, kolik si myslíte, že má motor GCV 160 životnost hodin? Není to narážka, ale četl jsem dost technických článků, kde je uváděno rozmezí 1500 - 2000 provozních hodin, motory GXV, GX kolem 4000 hodin, také dle údajů jako pohonná jednotka elektrocentrál. Zde je životnost alternátoru - generátoru cca 10 - 20 tisíc hodin. Nejslabším článkem v porovnání GCV oproti GX, GXV je právě systém rozvodů, u GX je OHV a pohon je ozubeným soukolím tyto motory jsou řazeny jako profi. GCV má rozvody poháněny resp. vačkovou hřídel ozubeným řemenem a je poloprofi. Dál tam není závažnějších rozdílů - klika/ojnice, píst, regulátor, uložení kliky, vložka válce,materiál kl. skříně, zapalování, karburátor, filtry jsou jiné - pro konstrukci motoru nepodstatné, takže co limituje tu menší životnost?
|
|
|
|
|
|
|
skolin - Bronzový Zahrádkář (78), 19.6.2007 16:57
No řekl bych že podstatné na těchto motorech označených X (GXV) je ocelová vložka pístu - proto jsou profi. Kdežto GCV má pouze nikasil - přesně ji nevim, ale mělo by to být i s tvrdochromem, skrádka válec má jen povrchovou úpravu. GCV je jak jsem říkal konstrulováno na tech cca 1000Hod, ale vydřží i více, jak jste správně zmínil, řekněme do 2000. Ty profi 4000-5000h, ale také tam hraje roli použití stroje, představte si jak je motor namáhán např. na vybrační desce, pěchu, i na sekačce... oproti té centále, kde spravidla běží pouze ve vodorovné poloze, bez okolních vybrací, většínou i v neprašném prostředí a dá se říci že pod konstantní zátěží, pokud neni generátor přetěžován. Jinač ty ceny jsem uváděl jen pro příklad, což ale neni nic podstatného...
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 19.6.2007 19:26
Jasně, tam kde je motor používán ovlivňuje jeho životnost. Když jsme kupovali GXV 160, tak jsem to měl dopředu zjištěné, bylo to od profesionálů, kteří mi potvrdili, že na běžné domácí používání je nezničitelný, pouze trochu údržby. Jinak k tomu nikasilu, ten tam určitě není, protože je velmi drahý(plochy válce jsou velké) a na takový motor, který se musí cenově vejít do určité hladiny z pohledu konkurence - nevšiml jsem si(škoda, dřív jsem nic nefotil až teď v poslední době), vypadalo to na litinovou vložku, která se dává u drtivé většiny takových motorů. Z mého pohledu je životnost motoru GCV a rozvodového řemenu cca 2 : 1, takže proto se k tomu přikláním, jako potřebné výměně po delším provozu. Fakt ale je , že to neustále směřuje k tomu, aby se neopravovalo, zejména u nižších cenových kategorií to nemá význam(i motor GCV je již kompromisem). Další věc je to, že já toto dovedu udělat a nemusím nikoho shánět a práci mám zadarmo. Pro neznalého je to o něčem jiném
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|