Údržba motoru Honda GCV 160 - 5,5 HP
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.99 (?) 19.6.2007 20:28
Vy jste někdo viděl tento motor na centrále nebo vibrační desce?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.99 (?), 19.6.2007 21:16
No né řeší se tady jakási životnost odolnost atd. dávají se zde příklady, kde motor trpí víc nebo míň, přitom motory GCV a GXV na uvedených strojích být prostě nemohou přesněji se nemontují. Taky by to byla hloupost. Motory GX jsou něco jiného. A životnost rozvoďáku? Dostatečná. Tvrdí že doživotní s motorem. Rozvoďáky problém nedělají. Důležitější je se vyvarovat různým ranám do nože potažmo klik. hřídele mot. sekačky. Pokut je tento motor na sekačce stejně netočí 3600 ot. min. a nemá 5.5 HP. O to trvanlivější by měl být, ale nesmí najít v trávě přeba špatně zaraženou trubku.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skolin - Bronzový Zahrádkář (78), 19.6.2007 22:16
Ano, je to možné že to neni nikasil, ale určitě je tam nějaká povrchová úprava, oproti tomu profi který má vložku, měl jsem zato že ocelovou, ale to vážně už nevim jistě. No a co se týče osazení Hondy na centráli a vyb. desky, tak si myslim že jsou na těchto strojich nejpoužívanější, sám už jsem jich pár opravoval. Dokonce bych i řekl že např profi ybrační desku jsem ani s jiným motorem, než Hondou neviděl. a u centrál bych řekl že je to tak 1:1 s briksem. S kolíkama v zami se hold asi budeme potýkat stále... ovšem další výhoda Hondy je že se má niní přejít s normalizovaného průměru kl. hřídelí 22mm na 25mm. čili bude vyšší odolnost, všem se dá pak ale předpokládat že o to víc potom budou trpět jiné části motoru...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 228.179 (?), 20.6.2007 7:29
Pánové J.S. a Štěpáne, je to trochu mimo téma, ale můžete prozradit, jaká je životnost motorů BS (zajímal by mně Quantum )? děkuji Tomáš
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 20.6.2007 9:11
Asi bych to postavil do roviny, co mohu udělat pro nejdelší životnost. Je to názor i v řadách odborníků a zkušených lidí odlišný. Někdo tvrdí, že tyto motory - obecně 4 takty vydrží dlouho, jiný bez velmi dobré údržby se neobejdou. Hranici životnosti v praxi určí co? Je to první závada? Stanovisko servisu, že oprava se nevyplatí? Nebo je to klesající výkon motoru? Vycházet z údajů prodejců je zavádějící, aby prodali životnost motoru nadhodnocují - to jsem si potvrdil dnes u prodejce Vari, který mi si úsměvem řekl, že 5 letá záruka na motory Honda(GCV) by při předpokládaném velkém - komunálním zatížení byla několik let po životnosti motoru. Dál jsem to nezkoumal, asi ten údaj kolem 1000 hod. bude směrodatná hranice pro běžné značkové sekačkové motory, delší mají zmiňované profi motory. Já jsem např. měl několik GCV demontovaných z důvodu vadného regulátoru, přidřeného ventilu(zde se poškodil i rozvoďák) a stav motorů byl velmi dobrý, ale neměly měřič motohodin, tak je to těžko posuzovat. Ve vztahu k sekačkám je to celkem očekávané, ale u Vari mi to vrtá hlavou, že by takový motor - z pohledu životnosti doporučovali na v podstatě profi provoz.Takže k té životnosti už bylo řečeno - kvalitní olej, ostrý nástroj, motor nepřetěžovat, dodržet údržbu(vzduchový filtr čistý a nepoškozený, správné seřízení) a je to pro běžnou obsluhu šance, jak prodloužit životnost motoru. Já asi někoho zase naštvu, ale do oleje přidávám Metaltec 1, abych vylepšil mazání - to je moje vyzkoušená cesta .
|
|
|
|
|
|
|
host - 163.242 (?), 20.6.2007 12:18
Zajímalo by mě, abych se tomu mohl vyhnout, čím uživatel způsobil přidření ventilu (zanedbání výměny oleje? náklon motoru?) a čím mohl způsobit závadu regulátoru.
A k té životnosti motoru u Vari, mě přijde, že podle uvedeného by při opravdu profi nasazení muselo být po motoru po jedné sezóně. Není možné, že existuje více variant motoru GCV, které se kromě jiného liší životností?
Jiří S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 207.24 (?), 20.6.2007 13:17
Dobrý den. Jen se maličko připojím. Vzpomínám si, že když jsem si kdysi kupoval k Vari systému motor a rozhodoval se pro Hondu, tak byla uváděna životnost v prospektu 15000 hodin, kdežto u běžného Brigse pouze 600 hodin. Ale to byl farmář motor a Honda je profi. Asi hlavní rozdíl byl v tom, že klika u Hondy je v ložiscích, kdežto Brigs měl údajně jen kluzná pouzdra. Zbývající rozdíly znají ti, co tyto motory opravují. Ať se daří přeje Stanislaw.-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|