Obaleč švestkový - 1. generace

vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18316) - 102.201 (?)
11.7.2013 12:52

Přiznám se, že v chemii jsem amatér a švestky jsem krom pilatky po odkvětu nikdy neošetřoval. Je pravda, že v minulých letech mi část úrody vzala moniliová hniloba (určitě víc než všechny červivosti). Pokud bych zvažoval chemickou ochranu, tak právě proti monilii. Asi k ní nedojde, hlavně kvůli podplodinám (maliny) a taky z důvodu více odrůd (včetně dříve zrajících) na jednom stromě. I tak by mě zajímalo, má-li někdo zkušenosti s ochranou proti této houbě.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18316) - 92.38 (?), 7.7.2013 9:07

Myslím, že Miloš nereaguje postřikem ani na mšice. Je to tak?

Absolutně se to říci nedá, ale v podstatě má Petr pravdu. Párkrát jsem postříkal nově vysazené stromky, ale zdravým plodícím stromům mšice tolik neublížují. Nevím, asi jim vadí má méně příznivá poloha. V lepších lokalitách jsem pozoroval tak masivní napadení, které u nás nevídám.
    Informaci o kancerogenitě buď budeme věřit nebo ne. Vlastní zkušeností ji potvrdíme či vyvrátíme jen těžko.

KUKY - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4549) - 38.136 (?), 6.7.2013 22:12

Já jsem koupil padesátigramové balení Mospilanu, tak to mám na dlouho. Calypso je určitě lepší. Ale červivé plody nemám, tak to je taky dobře. Calypso se také lépe odměřuje, je to kapalina. A má taky reklamu.

Petr z Pardubic - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (10317) - 184.146 (?), 6.7.2013 22:25

Já mám na některých plodech jen ty dobře známé dírky s visícím klejotokem. Myslím, že ale nakonec přece jen podlehnou moniliové hnilobě, i když se uvnitř červ nevyskytuje.

rosti&slavik - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1017) - 88.38 (?), 11.7.2013 10:57