Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem
|
|
|
|
|
|
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6578) - 9.135 (?) 15.10.2016 8:56
No nevím, jestli jste to dobře pochopil, nebo já špatně napsal. Jde o stabilizaci směsi, ne oleje. Jen prostě ten stabilizátor je v oleji, ne ve flaštičce vedle.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 84.190 (?), 15.10.2016 10:13
Já potřebuju stabilizovat čístý benzin hlavně do HondaGSV takže u mě flaštička vedle.Jinak se přiznám, že jsem si myslel, že ten stabilizátor v oleji má za úkol dělat směs i po roce čerstvou.Prostě ten pán co tu psal že tam klidně leje i směs dvouletou to používá a my mladí smradi o tom nic nevíme.I tak děkuji za trpělivost.
|
|
|
|
|
|
|
host - 243.129 (?), 15.10.2016 10:59
Dobry den pane xx.84.190, v prvom rade mozem skonstatovat, ze ak ste mlady, to vobec nemusi znamenat, ze ste "smrad", ako vtipne pisete. Mlady clovek moze byt hlupy, ale velmi casto tomu tak nie je, iba si niektori geronti neurciteho veku potrebuju honit ego. Skusenosti boli hlavnou a nezastupitelnou zlozkou vedomosti jednotlivca napr. pred 200 rokmi, ked nezriedka analfabeti a poloanalfabeti neboli schopni nacerpat znalosti inak. A vtedy navyse neboli informacie take narastajuce a premenlive ako dnes.Dnes je tomu inak. Zmieneni geronti často nie su schopni sledovat vyvoj techniky a orientovat sa v dnesnej informacnej dzungli, preto nezriedka melú technicke nezmysly, preferujúc stare skusenosti spred xx rokov. Ovsem ani zdaleka neplati to o vsetkych ludoch zreleho veku, samozrejme ze nie. Hlupak moze byt stary aj mlady...
K veci:
Ako akiste viete, hondaGSV je velmi usporny a preto ma o.i. velmi male kanaliky a otvorceky v jednotlivych komponentoch karburatora. Preto mu prospeje pravidelne pouzivanie stabilizatora paliva. V praxi sa mi osvedcili stabilizatory napr. Briggs&Straton, VIF, Honda. Urcite su aj ine kvalitne znacky. Pri malej spotrebe hondyGSV su to prijatelne naklady oproti cene noveho karburatora...
"Skusenosti" typu o pouzivani zmesi z minuleho roku su blaboly ignorujuce sucasny stav techniky/paliv/euronoriem a tiež ignorujuce navod na pouzivaniu od vyrobcu. Iba malo z takychto demagogov vam potom napise: Mylil som sa, kolisu mi volnobezne otacky, motor zle startuje, nema vykon, lebo som si to sam dosr*l starou zmesou... To im ego nedovoli. Potom radsej napisu kydy typu hondaGSV je nespolahlivy, apod.
Overte si uvedene informacie a urobte tak, aby aby vam stroj pracoval spolahlivo a bez problemov.
|
|
|
|
|
|
|
bunny - Zlatý Zahrádkář (813) - 67.176 (?), 15.10.2016 12:20
viem, že ste na mňa nereagovali, ale prečo sú to bláboly? myslím, že odporúčania sú jedna vec askutočnosť iná. myslím, že úplne by stačilo, keby tu niekto hodil nezávislý test, ktorý by relatívne presne ukázal, po akom čase sa skutočne dôjde k poškodeniu motora zmesou benzínu, ktorá nedokázala mazať, resp. kedy došlo k upchatiu trysiek.
čo sa mňa týka, tak minule som tu riešil zdochyňajúcu pílu, prišiel som na chybu a priznal, že som debil, lebo to bola blbosť. teda o honení ega nemôže byť ani reč, ale to je asi u každého ináč.
odbočím úplne od záhradnej a lesnej techniky, prejdem k potravinárstvu, farmácii, doplnkom výživy. je všeobecne známe, že odporúčané dávkovanie sa častokrát niekoľkonásobne prekračuje, ale legislatíva dovolí s ohľadom na možné (pravdepodobné) riziká, len menšie množstvá. keď analogicky prejdem zase ku technike, tak návody síce odporúčajú, tiež sú známe možné riziká, ale už nikto striktne nenapísal, po akom čase zmes spôsobí poškodenie stroja, lebo tam pôsobí veľa faktorov, preto je podľa mňa hlúposť napádať iných zá skúsenosti.
|
|
|
|
|
|
|
host - 147.46 (?), 27.10.2016 17:10
Spíše jsou to jen marketingové kecy, za účelem oblbnutí zákazníka a navýšení ceny.
|
|
|
|
|
|
|
host - 57.166 (?), 27.10.2016 19:32
Ve firmě máme dvě Hondy. Sekačku a Varinu. Od té doby, jak přidáváme stabilizátor, je start motoru i po delší době hned po protočení motoru. Bez stabilizátoru se musel vypustit z plovákové komory benzín, pod svíčku dát čerstvý benzín a motor se s kuckáním rozjel. Ten vypustěný benzín smrděl po fermeži. Kecy nee.
|
|
|
|
|
|
|
host - 44.93 (?), 14.10.2016 23:28
Vážený pán Bunny.Aktuálne nemám čas sa zaoberať s tým čo Vám povedal Váš známy- mechanik.Ako ste sám podotkol nemám čas sedeť pol dňa na nete.
Sme pomerne malý servis, ale aj tak máme na servise prakticky 20 rokov desiatky strojov mesačne.Čiže z Vašimi bohatými skúsenosťami sa nemôžeme porovnávať.Môžem Vám dôverne prezradiť že je mi srdečne jedno čo si myslíte a čo robíte.A chápem aj to že nie každý vie pochopiť to na čo sa pozerá.
Nikdy ma neprestanú udivovať ľudia ktorý si myslia že keď prečítajú pár diskusii a pozrú pár videí začnú sa považovať za odborne vzdatných mechanikov alebo elektrikárov poprípade plynárov.naozaj veríte tomu že keď pozriem tie videá a prečítam nejaké diskusie tak budem vedieť robiť to čo napríklad robíte vy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bunny - Zlatý Zahrádkář (813) - 67.176 (?), 15.10.2016 0:37
takže som vám vlastne stúpil na otlak, že som si dovolil nesúhlasiť s vaším názorom o neoriginálnej aftermarket sade piest+valec predávanej po celom svete, lebo vy ste tvrdili, že toto nie a jednoznačne originál, zrejme tam bude aj väčšia marža, že?! v podstate som vám len chcel vysvetliť, že mám tendenciu veriť človeku, ktorého reálne poznám, ktorý tvrdí, že tie sady montuje a sú v pohode, nie vám. tým, že ste to tak pekne vysvetlili, že ste pomerne malý servis, tak veľa vecí vysvetľuje a dáva to toho viac svetla. :)
verím, že tu rečová bariéra nehrozí a nebudete mať problém pochopiť, že reagoval som na zosmiešňovanie ľudí (aj nad mnou), ktorí napísali reálne skúsenosti, pri konkrétnych strojoch kvôli tomu, že ich názor bol iný ako tu momentálne prezentované rady. ináč bio zložky sú v benzíne pekne dlho a také burlivé debaty sú snáď pár mesiacov. asi módny trend. :) nikto nenapísal, že robte to tak aj vy, každý (s iným názorom) napísal, že to robí on sám.
už keď sa nad tým zamyslíte so snahou o logiku (ja nemôžem, brzdová kvapalina), tak aj keď kvalita zmesy časom klesá (čo absolutne nikto nepoprel), tak neviete, kde je tá hraničná hodnota, kedy to spôsobí poškodenie motora a karburátora, teda už len z toho dôvodu je nezmyselné útočiť na niekoho, kto napíše, že použije pol roka starú zmes a nemá problém. výrobca síce píše o čerstvej zmesy, ale je to o.i. aj z dôvodu, aby bol chránený pri reklamácii.
|
|
|
|
|
|
|
host - 44.93 (?), 15.10.2016 1:20
Mohli by ste mi pošepkať do uška koľko že ste tých aftermarket piestov a valcov založili?
Sám ste tu napísal že sa stalo že po mesiaci sa piest odobral do valahaly piestov.Podľa našich zákonov má zákazník záruku na diel 3 mesiace.To znamená že ďalší platí servis.A len tak na okraj - na replikách zarobím viac.
No a len tak pre zaujímavosť sa spýtajte svojho kamaráta servisáka čo je jeho hlavná náplň práce od marca do júna každý rok.Potom tu môžete mlieť niečo o tom ako sa výrobcovia prehnane chránia.
|
|
|
|
|
|
|
bunny - Zlatý Zahrádkář (813) - 67.176 (?), 15.10.2016 2:08
pošepkám vám do uška, že som o nich nevedel, napísal o tom niekto odtiaľ, že ich montuje a je s nimi spokojný, potom som to kúpil aj ja. keď budete rovnako šikovný ako ironický, tak si to tu nájdete a oslovíte konkrétneho mechanika. čo sa mňa týka, tak na dvoch pilách fungujú úplne v pohode a viac rokov.
áno, napísal som, že pre bežné (hobby) použitie je to úplne v pohode, ale že to mala píla v ťažbe a po mesiaci to kľaklo. dokonca sa priznal. netrepal, že jasné. to prežije svet. práve pre také múdre hlavy ako vy som napísal, že tá píla urobila za mesiac cca 500 m3 dreva, teda cca 900 pm dreva, čo je pri spotrebe 30 pm dreva na rok 30 rokov prevádzky.
nepísali ste náhodou, že ste vyskúšali aftermarket sady, ale že neboli dobré a že montujete originál a teraz píšete, že na nich máte viac. to ich tak draho predávate?! som si istý, že absolútne nikoho nezaujíma to naťahovanie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|