Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem
|
|
|
|
|
|
|
host - 237.101 (?) 21.4.2017 15:35
Měl byste jít dělat něco v akordu u pásu a pak můžete kecat o vydělaných penězích. Osobně mám zkušenost, že lepší se nehnat do servisu, kde servisák toho možná umí míň, než já, ale umí pěkně kecat o benzínu a jeho stáří, zvětrání, zvodnění o nedostatku aditiv, neuměl jsem podle něj ani potáhnout za startovací šňůru. Stačilo jen si k motoru sednout na stoličku, osahat si všechny hejblátka a pružinky, no a nakonec stačil jen křížový šroubovák, k tomu, aby se závada odstranila.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 199.75 (?), 21.4.2017 10:10
Myslím si, že toto je hlavný problém. Beznín sa prirodzene odparuje, oxiduje a vlhne. Mení sa jeho zloženie - ochudobnenie o najprchavejšie zložky + vypadávanie slizov vďaka biozložke. Lacným riešením je úplne naplniť nádrž pred zimou, t.j. negatíva sa minimalizujú, druhým efektívnym riešením je dokonale spotrebovať nádrž pred odstavením. Mechanický štartér má tú výhodu, že i drobné nečistoty sa dajú zvládnuť silou - opakovaným pretočením (kľudne aj 20x). Dôležité je čistenie filtra vzduchu, vedieť používať sýtič a nebyť lakomý, nepoužiť namiešanú starú zmes, resp. použiť ju na ničo iné. Pre miešanie zmesi preferujem štvortakty, kde zmes netreba premiešavať s olejom. Do Stihlu existuje litrové balenie oleja s odmerkou. Moje množstvo miešania je bandaska. Viem koľko natankujem do prázdnej a pridám potrebné množstvo oleja. Bandaska mi vydrží jeden až dva mesiace, takže staré palivo neriešim. Jesenný zvyšok je dobrý na podpal, bez oleja vydrží benzín v bandaske kľudne celú zimu. Predávajú sa aj štartovacie spreje s obsahom éteru. Stačí streknúť na filter a hneď to inak štartuje...
Servisy potrebujú z niečoho žiť. Žijú z nevedomosti a z pohodlnosti ľudí. Ak predajca odporúča jarnú kontrolu, tak na ňu pohodlní idú. V servise im zopakujú, že do servisu treba chodiť pravidelne a preventívne. No a tak sa ľudia o prevenciu nestarajú a spoliehajú sa na odborníkov. Zvlášť, ak nevedia po zime naštartovať.
Ľudia chcú ušetriť (starostlivosť, nákupnú cenu) a tak si priplatia. Profi tireda štartuje spoľahlivo, hobby má svoje muchy,, lebo sa niekde "ušetrilo". Väčšinu vecí, ktoré riešia servisy by si ľudia vedeli odstrániť aj sami. Normálnou starostlivosťou, preventívnou, a aj vytrvalosťou. Mne začína sezóna výmenou oleja a vyčistením filtra, až potom príde dolievanie paliva.
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.243 (?), 21.4.2017 11:31
102 230 asi chápu co jste chtěl spíše mezi řádky řáci, ale aniž bych teď jakkoli narážel na Vás musím říci, že někteří Vaši servisní "kolegové" jsou tak zralí na tyčkou po hřbetě. Už v telefonu totiž vědí, čím se "to" stalo. A co myslíte, že "to" je? No špatný benzín. Jistě, někteří tankují kde kam - kde co, ale i ti si prostě dávají pozor a vedou to v patrnosti jsou zařazeni do stejné skupiny při komunikaci s tím správným servisem. Fakt by si někteří kolegové měli sáhnout do svědomí Chovají se jako bohové vládnoucí záručníma podmínkama.
|
|
|
|
|
|
|
host - 102.230 (?), 21.4.2017 12:16
Na tohle je jediná rada. Neopravovat po telefonu. Dovezte, zjistíme, opravíme. Dobře míněnou radu otočí jeliman proti servisákovi. A ten protelefonovanej čas je ztráta, místo toho mám kus práce.
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.243 (?), 21.4.2017 13:11
Zbytečně chytáte!! Vaši práci nikdo nezpochybňuje ani Vás osobně. Ale při tel. kontaktu s dotazem na termín kdy je možné přivést záruční opravu následuje otázka a co tomu je a odpověď na popsanou závadu je, to je benzínem snad dokážete pochopit, že to musí být kouzelník nebo teda nemusí, ale občas se v nevyžádané diagnóze plete. Takže nevím, o jakých jelimanech je zde řeč a zase tak kosmickou techniku nikdo z vás neopravuje aby tomu nemohl rozumět i zákazník podobného vzdělání i když se jako servisák neživí. Přestaňte laskavě štěkat a zamyslete se nad tím, jestli chcete obhajovat všechny "kolegy", co se servisem živí aniž by jste je znal.
|
|
|
|
|
|
|
host - 102.230 (?), 21.4.2017 19:13
Známe se mezi sebou, po telefonu jedu objednávky a dost. Chytaj se jelimani, že víc neporadíme, zadarmo ani ťuk.
|
|
|
|
|
|
|
host - 241.180 (?), 21.4.2017 17:10
Pane Moon, nezlobte se na mne, ale neverim vam ze skladovani zmesi benzinu a oleje tzv. mixu je dnes tak bezproblemove. Vic mi to pripada, ze si z nas delate srandu. Opiram to o sve zkusenosti a tez o oficialni informace na internetovych strankach vyrobcu motoru napr. Briggs&Stratton, Honda,... atd.
Ne, žel, nejsou to obchodni tahy. Je to kruta realita, ze se skladovanim dnesnich benzinu je problem, zejmena mixu a zejmena v karburatorech modernich malych motorku a v jejich nadrzich. Delate si z nas šoufky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moon - (22) - 128.23 (?), 21.4.2017 18:34
Dobrý den pánové. Mnou výše presentované informace, jak jsem uvedl, jsou od techniků firem Polari a Paramo, tedy výrobců benzínů. Já se živím motorovou pilou. Proto jsem napsal, kdo nevěří ať si napíše k výrobcům. Co uvádějí výrobci motorů to nevím, ale myslím, že nebudou v rozporu s výrobci benzínů. Vždyť pily vyvíjejí tak, aby pro ně byla pohonná směs, takže musejí spolupracovat. Jak je to doopravdy to fakt nevím.
Pravda je, že ani jeden z techiků nehovořil o nádržích mašinek, ale o vzduchotěsné nádobě, což jak tady již někdo napsal nádrž mašinky není. Taky plné, aby nedocházelo k odpařování a v případě skladovaného mixu nádobu před použitím promýchat, protřepat, atd. Olej se časem usazuje na dně.
|
|
|
|
|
|
|
host - 224.1 (?), 21.4.2017 19:40
Zdar. tak pánovė. Nalít si do pily namíchanou směs starší jak 4 měsíce je nesmysl. Osobně jsem dělal několik pil s podobnou historií. Nicméně musel sem v práci nouzově nalít do svojí pilečky jonseref 2036 3/4 roku starou co zbyla po křoviňáku cca 10 minut zápřah kvuli vytažení auta a zvonila jak kráva. Tak asi tak. Neznalý by řezal dál a to by bylo nadávání na značku servis atd. přeberte si to jak chcete. zdat Laslo
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.129 (?), 21.4.2017 21:38
Přesně tak. Panu Moon Moon nevěřím ani slovo. Žádný seriózní výrobce by nedoporučil skladovat benzín, což už samo o sobě je směs mnoha látek, namíchaný s blíže neurčeným olejem, což je opět směs mnoha látek. Nikdo, žádný normální chemik se vám nezaručí, že v takovémto chemickém guláši dlouhodobě nebude docházet k nějakým nežádoucím změnám! A ono je to vidět i na barvě - čerstvě namíchaná směs s červeným Castrolem je pěkně růžová, stará směs jde z jasně růžové do hněda. I samotný benzín mírně mění barvu do žluté až žlutohnědé. No, jestli někomu těch 15-20 korun za nádržku v motorovce nebo křoviňáku stojí za to riziko... Já s tím radši podpálím ostříhané větve ze stromů a do stroje mixnu čerstvý.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|