Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem



      
host - 216.69 (?) 
30.5.2014 12:50
Problémy se vyskytují zejména u nízkoemisních karburátorů, stane se, že ani ultrazvuk vše nevyčistí a pomůže až stabilizátor přímo do nádrže. Postupné zvyšování otáček motoru na volnoběh po zátěži, špatné starty, změny nastavení směsi bez zásahu do karburátoru, to jsou příznaky vlivu úsad v karburátoru. Zalepený karburátor může zadřít motor, sníží výkon, zastaví stroj. Přitom příznaky mohou ukazovat na podtlak v nádrži, zanesený palivový filtr, netěsnosti. Až po kontrole všeho se zkusí stabilizátor a je po problému.
  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
host - 23.2 (?), 7.7.2014 21:08

nebudu to tu komentovat nebo se s nekým hádat jak dlouho palivo vydrží nebo nevydrží to že můžete zadřít stroj na starý benzín je pravda kdo nevěříte běžte na benzínku vyžádejte si technický list paliva a je v něm jasně uvedeno za jakou dobu dochází k degradaci paliva a budete sami překvapeni 

            
host - 214.25 (?), 13.10.2016 21:14

tak to ted pročítám jelikož jsem  před koupi  nové pily a  tato problematika  mě zajímá.  Jenže problém  je v  tom že mě  stačí nádržka na jedno  řezaní a zas nějakou  dobu bude pila  stát.  Nádrž na 0.45 l   to je necelý  pul litr, už jen  kupovat pul litru  u benzinky , fakt nevím,  podělím 55 dostanu je  0, 00818.  no takové  malé možství dávkovat si  nedovedu představit.  Tak počty.  jak to  vypadá v praxi?   díkec

               
host - 241.34 (?), 14.10.2016 11:49

Dobry den pane 214.25, na chvilu uvazujme, ze dotaz myslite seriozne, tak sa pokusim seriozne odpovedat:

Ak je doma benzinove auto, nie je problem kupit napr 2-3 litre benzinu, spotrebovat 0,45 litra v pile a zbytok po cca 2 mesiacoch naliat do auta. Ak nie je v dosahu benzinak, tak zbytok pouzit na cistenie a ak ani toto, tak obetovat obradnym žehom tieto zhmotnene cca 2-3Eura na oltari božstva s nazvom EÚ. Vzdy to vyjde lacnejsie, ako oprava pily...

Nedoporucujem vam miesat "divne" mnozstva zmesi ako napr. 0,45litra. Miesajte privetivejsie mnozstva napr. 0,25L alebo 0,5L, kde vam vychadzaju "rozumne" mnozstva oleja a to pri pomere 1:50 je 5mililitrov resp.10mililitrov, co sa da pomerne pohodlne odmeriat 10ml plastovou injekcnou striekackou za cca kačku v lekarni. 

Cislom 55 by som to nedelil pri vypocte pomeru olej-benzin.

            
host - 147.46 (?), 13.10.2016 23:24

Zadřít stroj degradovaným palivem nelze, jedině kdyby tam nebyl olej. Že půjde hůř nastartovat a mít menší výkon, může být pravda. Poslední úpravy travního porostu, jsem prováděl vyžínačem, do kterého leju směs nejméně dvaapůl roku starou. Tu dobu mám jistou. Paliva (směs), jsem měl 5l v plastovém kanystru, pro Jikov 1447, který mi kiksnul. Kdy se to stalo, vím přesně.Přpravenou směs jsem využíval ve vyžínači OleoMac 720. Ještě tam nějaká decka zbyla, zkusím ji dojezdit příští rok. Ten vyžínač byl pro poruchu odstaven třiapůl roku, pro poruchu, kterou jsem odstraňoval teprve letos začátkem léta. Jestli nezapomenu, tak dám vědět, jak jsem s tím zbytkem dopadl.

                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 67.176 (?), 14.10.2016 14:27

Veľmi dôležitá je konštrukcia stroja s ohľadom na vek, to zrejme vypovedá o odolnosti, resp. náchylnosti na poruchu spôsobenú zmesou. každý, kto tu napíše iný názor, resp. skúsenosť ako je "názorový prúd" na tomto fóre, tak je zakopaný pod čiernu zem.  tí ľudia, ktorí napísali, že dávajú tam starú zmes, tak uviedli svoje skúsenosti, aj stroje do ktorých to dávajú, rovnako ako iní tú píšu o radoch ľudí čakajúcich na jar pred servismi s problémom karburátora. 

roky som riedil benzín tak, že som mal na plastovej fľaši fixou čiarku koľko ide do 20 litrov benzínu. žiadne injekčné striekačky, nič. odkedy nepotrebujem toľko benzínu, tak kúpim na jar 20 litrov, riedim po 5 litrov a na jeseň mi asi 3 litre zostanú nariedeného. použijem ho na jar. benzín mám z poľska, teda pochybnej kvality. absolútne som nemal problém s ničím. 

nikto vás nenutí, aby ste prestali behať s litrovými nádobami na pumpu na benzín, dávkovať olej injekčnými striekačkami a skladovať benzín kratšie ako pečivo, ale tiež akceptujte, že každý ma iné skúsenosti a tiež nikto nepíše, že rob to ako ja. 

v neposlednom rade vždy je lepšie sa prehnane starať o stroj, robiť z toho vedu, alchýmiu a všetko mať laboratórne presne, ako sa na to úplne vykašlať, ale hneď útočiť na niekoho, kto to nerobí tak ako ostatní, je hlúposť. 

                     
host - 241.34 (?), 14.10.2016 15:24

Hlupost je v prvom rade ignorovat NAVOD OD VYROBCU. A vyrobcovia vedia čo píla (podobny stroj) potrebuje. Typicky predpisuju zmes 1:50 a a cerstvu zmes namiesanu max. niekolko tyzdnov. Nie zmes od tak akosi priblizne oka a už vobec nie z minuleho roku. Taketo "rady" resp. "skusenosti" mozu niekoho poskodit. Preto su nemoralne, rovnako ako rady typu ' fajčím(=kouřím) 2 krabicky cigaret uz 20 rokov a absolútne som nemal problém s ničím '.

Pán vyššie chcel namiešať 0.45 litra zmesi. 'Skusenost'  typu:

"...kúpim na jar 20 litrov, riedim po 5 litrov a na jeseň mi asi 3 litre zostanú nariedeného. použijem ho na jar... '" 

   je mu v lepsom pripade na draka, v horsom pripade mu to poskodí pilu. To je to,  oč tu beží:  podelit sa o informacie, ktore ho neposkodia. 

                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 67.176 (?), 14.10.2016 15:48

nemorálne je tu písať o zastupoch ľudí pred servisom, ale je pravda, že s tým skúsenosť nemám, nezvyknem behať po servisoch.  výrobca okrem toho, že predpisuje zmes 1:50 tak predáva balenie oleja, kde je aj mierka, ktorá slúži na PRESNÉ odmeranie množstva oleja a nie je to inječná striekačka, ale len "niečo s mierkou" čo je defacto to isté ako keď si na plastovú nádobku poznačíte ryskou množstvo oleja. 

keď si ma ešte raz pozorne prečítate, tak zistíte, že som napísal ako to robím ja, prezentoval vlastné skúsenosti a nikomu to neodporúčal, nech si každý robí čo chce. v prípade, že niečomu nerozumiete, tak vám to rád preložím, resp. vysvetlím. rovnako ako som ja vám na smiech, tak sú mne na smiech tí laboratórni užívatelia techniky. presne pomer 1:50, ani 1:48 a bože chráň 1:52 :D 

edit: ešte skúste mi vysvetliť odborný termín "pár týždňov". čo to znamená? na jednej strane pomenujete miešanie zmesy normálne podľa rysky od oka, spochybníte to aj keď za veľa rokov sa nič nestalo, ale súčasne tu dáte pár týždňov? hádam je rozdiel v kvalite výrobcu, ako dlho benzín stál na pumpe, v tom aký je starý olej, aká je teplota vzduchu pri rezaní, nadmorská výška, stav vzduchové filtra, palivového a to všetko má vplyv na zmes, resp. na prípadne zadrenie píly, ale hlavne že je dodržané 1:50 podľa injekčnej striekačky :D

            
host - 147.46 (?), 14.10.2016 16:35

Nepoužívat starý degradovaný benzín, je vypůjčeno z marketingových bonmotů prodejců a servisů. Nikdo mi ještě nevysvětlil, PROČ, by mi měl způsobit zadření motoru, potažmo pístu ve válci, možná také klikovky uložené v kluzných ložiscích. Jak může nepatrná chemická změna paliva zadřít motor? Zadření motoru mohou způsobit, jen abrazivní nečistoty, které se dostaly do válce, nebo nedostatek maziva!! Zadření nikdy nemůže způsobit nepatrná chemická změna paliva, způsobená jeho oxidací vzdušným kyslíkem. Takto při použití degradovaného paliva, může docházet k horším startům, t.j. musím vícekrát zatáhnout za startovací šňůru a k nepatrnému snížení výkonu, který žádný smrtelník, bez příslušného přístrojového vybyvení nepozná. V technickém listě, je uvedena doba, ve které zaručeně využijeme všechny v něm ukryté kalorie k pohonu svého miláčka a slouží jen k tomu, abysme nekupovali benzín do foroty. Ostatně nikdo neví, jak starý benzín byl do čerpačky navezen. Ví se jen kdy, došlo k naplnění čerpačkových nádrží.

               
host - 44.93 (?), 14.10.2016 16:58

Možnože benzín nevie to čo vy.Ale pokúsim sa Vám to vysvetliť.

Súčasný benzín obsahuje bioprísadu.Táto bioprísada je prakticky lieh.No a lieh má trochu iné vlastnosti ako benzín.Jedna z najnepríjemnejších vlastností je to že pohlcuje vodu, dokonca aj vlhkosť zo vzduchu. To znamená že čím dlhšie je benzín skladovaný tým viac vody obsahuje.Pokiaľ nedisponujete parným strojom tak voda vo valci nerobí dobrotu. No a tá nepríjemnejšia vlastnosť liehu je že rozpúšťa aj niektoré látky ktoré benzín nerozpúšťa.Môže napríklad vymývať chemikálie zo stien bandasky a následne ich uvoľňovať v karburátore.A potom pomaly pripchávať trysky až do chvíle kým zmes bude taká chudobná až motor zastane.V tom horšom prípade motor nezastane ale sa zadrie.Je na to jeden dôvod -pokiaľ ide do dvojtaktu menej paliva tak ide aj menej oleja.Pokiaľ tam ide menej oleja tak horšie maže.

zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika