Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem
|
|
|
|
|
|
|
host - 84.190 (?) 25.4.2017 8:10
A hlavně mě rozčiluje co to tady ten pan Moon vykládá stále o tom míchání staré směsi s tou čerstvou.Ty zbytky z křovinořezu nebo z pily? Tak s tím klidně něco umeju.Kolik bych musel mít strojů, abych míchal 15 litrů směsi?Nejsem blázen, to bych měl do podzimu.Míchám do petky stále čerstvou.A ty na Aljašce to možná dělají podobně, kdy jako základ mají čistý benzin.Nebo berou směs a ta jim nedělá žádný problem.Ti jsou hodně daleko.Nám problem dělá(degraduje olej) a nějaký jeden expert mi to bohudík nerozmluví.Na to mám zase já svého mechnika.Podobně jako mi radí v jiném problemu, abych dával do benzinu pro 4T Hondu stabilizátor.Taky tady píšou lidi, že tam nic 15 let nedávají a nic se neděje.No možná čistí ultrazvukem ten stabilizátor.??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moon - (22) - 128.23 (?), 25.4.2017 13:04
Dobré poledne.
Promiňte. Musím se Vám všem omluvit. Já jsem si neuvědomil, že tady debatuji s lidmi, kteří spotřebují minimální množství palivové směsi. To mi došlo opravdu teď, po tomto příspěvku. Pro srovnání já spotřebovávm od 30-ti až po 80 litrů měsíčně v závislosti na ročním období. Ještě jednou omluva.
|
|
|
|
|
|
|
host - 102.230 (?), 25.4.2017 13:14
Mistře Moon je toho víc, co jste si neuvědomil. 30 litrů ročně je pro zahrádkáře vrcholný výkon.
|
|
|
|
|
|
|
jikok - (48) - 244.158 (?), 28.4.2017 5:58
dobrý den, prosím, mohl byste údeje výše psané rozvést? když namíchám benzín s olejem a nechám to ležet, kam se poděje olej? nebo se rozloží benzin? Usazování složek benzínu v karburátoru to jako jak si představit? kde jste tuto informaci získal? rád bych se dozvěděl více.. děkuji za odpověď.
|
|
|
|
|
|
|
host - 95.145 (?), 28.4.2017 9:34
Sleduji tuto diskuzi a musím k tomu sdělit svou zkušenost. Půjčil jsem sousedovi sekačku Blanici. Chtěl se mi revažovat a vrátil mi více benzínu než spotřeboval. Vrátil mi ho v bílém kanistru od směsi do postřkovače, takže bylo vidět co v něm je. Odlil jsem asi 1/4 a kanistr ukožil do regálu ve tmě. Jednalo se čerstvý benzin. Asi po měsíci jsem se na chalupu vrátil, sekal a chtěl jsem dolít benzin z toho kanistru. Divil jsem se, kolik sajrajtu se na stěnách kanistru vyloučilo. Ten kanistr jsem vzal domů, že ho vyfotím a dám sem. Nějak jsem se k tomu nedostal a nyní jsem na SK. Až se vrátím, jestli ten kanistr ještě bude, tak ho vyfotím. Já do benzinu dávám stabilizátor nebo kupuji Vervu 100, Čas od času přidám do nádrže čistič palivových cest- pro benzin. Něco o tom je na stránkách Stihl, kde v Magazínu Stihl podzim 2016.
FO
|
|
|
|
|
|
|
Standa_HK_ - Diamantový Zahrádkář (1484) - 143.200 (?), 28.4.2017 10:31
JMP musí být lehká, obratná a musí pracovat ve všech polohách. Náklon 180° v obou směrech kolmých k horizontále je nutností. Proto tam nástup 4T bude pomalejší = mazání palivem je spolehlivé i při častých změnách polohy a nemožnosti mít olej v olejové vaně.
SfK.
|
|
|
|
|
|
|
host - 252.212 (?), 28.4.2017 11:24
Tak, tak. Je to tak ako pise pan SfK.
Uz niektori vyrobcovia skusaju vyrobit motorovu pilu so 4T motorom, ale zatial sa to nedari doviest do stavu, kedy by sa to dalo uvolnit do predaja. Myslim, ze napr. Dolmar uz daco skusal v Nemecku, ale pokial viem v predaji zatial nie je.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 57.198 (?), 28.4.2017 11:40
Vím, že v některých oborech je dvoutakt nepřekonatelný, kde čtyřtakt velmi silně kulhá, chybí mu obzvlášť velký rozsah pracovních otáček, polohovatelnost a váha. Ale pan SfK, píše vždy jen to co jemu, nebo vláknu vyhovuje. Projděte si jeho příspěvky k různým strojům, většího plivače na dvoutakt byste velmi těžko hledal.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_HK_ - Diamantový Zahrádkář (1484) - 248.232 (?), 30.4.2017 20:39
... to je mi líto, že některým racionální argumentace připadá jako jednostranné prosazování 4T. Přitom používám oba typy motorů vždy podle aplikace, která je pro ně vhodnější.
Například pro dospotřebování zbytků benzínů neznámého původu a stáří je 2T motor Jikov na TerraVari nepřekonatelný. Prostě smícháte čerstvou směs omaštěnou 1:40 s dospotřebovávaným zbytkem domaštěným jen tak od oka na barvu "etalonu" a i v případě, že starý zbytek je E85-ka, tak dojde k ekonomicko-ekologické likvidaci .
SfK.
|
|
|
|
|
|
|
host - 120.243 (?), 4.5.2017 15:06
Zdravim. Čítam tieto fóra rád a hlavne aby som sa niečo dozvedel a naučil. A ozaj som sa naučil že netrba veriť všetkému čo sa píše na fórach.
Ešte pred mesiacom som nevedel že existuje stabilizátor paliva. Teraz keď som si kúpil kosačku s honda motorom si ho rád do benzínu primiešam a to hneď pri tankovaní. Ak je hoci minimálna šanca že to funguje, tak prečo riskovať? Mnohí tu hĺadáme ponaučenia druhých aby sme sa počili a opakujúcim sa chybám vyvarovali pred ich okúsením na vlastnej koži... A keby to aj náhodou nefungovalo, tak viem že som zrobil pre danú vec maximum.
Ale chápem. Tí ktorí sa poučili chcú druhých varovať, tí ktorým sa ešte nič nestalo sa možu radovať a nie sa druhým vysmievať.
Jedna vec sa tu moc nespomína a to že kde ten benzín sa tankuje. Ja si vyberám najfrekventovanejšiu benzinku s dobrou reputáciou. Aj to je veľké plus pre kvalitu a čerstvosť samotného benzínu.
Do stihlky som mal benzín asi 3 roky v kanistri a miešal som ho s olejom tesne pred použitím v záhrade. Teraz používam benzín stabilizovaný a nejak mi to nevadí. Navýšenie ceny cca o 0.2 eura na litri benzínu nieje nejako strašné. Ale olej si zase namiešam až pred použitím. Prečo to robiť inak keď to znie rozumne.
A prosím sa tu nehádajte, pretože to nemá význam. Aj ja sa snažím usmerniť svoje deti a vystríhať ich pred problémami, keď viem čo sa im môže stať. Myslíte že mi veria??? :) M.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|