Problémy po delším odstavení stroje se spalovacím motorem
|
|
|
|
|
|
|
host - 44.93 (?) 15.10.2016 7:52
Takže ste predpokladám v živote nevideli naživo žiadny piest.No ale to Vám nebráni pasovať sa do úlohy odborníka. Nič proti Vám, ale čo keby ste diskutoval o tom v čom sa vyznáte a mal aj nejaké vlastné skúsenosti.
No a o cenách by som s vami nerád diskutoval.Musí Vám stačiť že na 25 eurovom pieste nejasného pôvodu zarobím viac ako na 60eurovom originále.A z toho vyplýva aj to že mnohý predajcovia Vám radi ponúknu to na čom viacej zarobia.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 181.188 (?), 28.2.2017 21:30
No já stejně nechápu, jak ten pán, co na začátku celé diskuze natropil tolik rozbrojů s tím, že mu stačí nalít do pily jen 0,45 litru benzínu (obsah nádrže) dokázal do té plné nádrže dostat ještě to nezbytné množství oleje??? Je možné, že naplnil nádrž, pak ji přelil jinam do certifikované nádoby, odebral z ní přesně tolik benzínu, kolik tam pak dolil oleje a pak tu promíchanou směs zase vrátil do nádrže? Hmmm... být jím, tak si raději pořídím obloukovou pilu :-).
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.23 (?), 14.4.2017 3:16
Dobrý den pánové. Pečlivě čtu Vaše názory, rady. Stará směs, nebo mladá směs. Jak to se směsí dělají třeba na Aljašce, nebo v Tajze, nebo na dálném severu, či v Jižní Americe a Africe? Vždyť oni jsou odříznuti od možnosti tankovat čerstvá paliva třeba převážnou část roku. Zásobování je jednou či dvakrát do roka a oni přesto používají ty samé pily jako mi tady. Přeci mi nikdo nebude tvrdit, že Huskvarna, nebo Stihlka pracující v Kanadských teritoriích, napájená 6 a více měsíců starým benzínem je jiná než ten samý tip pily koupený někde v Horní Dolní uprostřed střední Evropy. Já myslím, že směs je tipická výmluva našeho obchodníka, aby nemusel zaplatit reklamaci. Však si musíme uvědomit, že v zemích o kterých tu píši, by našemu obchodníkovi dal první dřevohlod klackem po hlavě, nebo mu vrazil lištu té zadřené pily do břicha. Ty samé debaty jsou i ohledně délek lišt a rozměrů řetězů apod. No jen si zkuste říct támhle někde v brazilii místnímu dřevohlodovi, že mu pila nejede protože má starou směs. Kdyby to tak bylo, tak tam výrobci pil neprodaj ani kousek. Nic proti tomu, když někoho baví běhat furt k benzíně a odměřovat litry a mililitry a co já vím jaké pidilitry, je to každěho věc. Já používám červený olej od Stihlu, ne proto, že bych si myslel, že je lepší než modrý Huskvarňácký, nebo nějaký jiný, ale mám to nejblíž a nechávají mě ho 1.5 litru za 248,- kč v petce. Přijdu domů, přeliji ho do Huskvarňácký flašky s odměrkou, vemu dva 20.ti litrový plechový kanistry, do každýho dám 4 deci toho oleje, dojedo k benzíně natankuju do nich po dvaceti bezín, někdy naturá, někdy lihový eko a používám to do pil i do Vari i do křoviňáku (pily HQ 575 XPG, HQ 445e II, Homelite X2, Stihl 034 AV, 041 AV, křoviňáci od oleomagu, ale už nevím tipy). No a až dojde tak proces opakuju.
|
|
|
|
|
|
|
Moon - (22) - 128.23 (?), 14.4.2017 3:36
Jen jsem se chtěl představit. Jsem si nevšiml, že nejsem přihlášený. Ten názor ohledně stáří směsi na Aljašce jsem psal já.
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.80 (?), 14.4.2017 9:10
Pane Moon, obavam sa ze sa mylite, lebo je docela velky predpoklad, ze " Aljašce, nebo v Tajze, nebo na dálném severu, či v Jižní Americe a Africe " nemaju natvrdlych eurouradnikov odtrhnutych od zivota ktori svojimi legislativnymi rozhodnutiami ničia život bežnym ludom. Je teda mozne predpokladat, ze maju benzin benzinovy a nie nasu benzinovu grcku s primiesanymi eurosračkami. Inymi slovami na svoj postup skor-neskor doplatite sam. Obzvlast, ked si kupite nejaky moderny nizkoemisny motorovy strojcek vyrobeny podla poslednej legislativy s pidi kanalikmi v karburacii...
|
|
|
|
|
|
|
Moon - (22) - 128.23 (?), 15.4.2017 23:14
Dobrý večer pánové. Samozřejmě se mohu mýlit. Samozřejmě vše co jsem napsal je jen můj subjektivní názor a nikomu ho nenutím a nikomu nedoporučuji, aby dělal to co já. Vše to byla jen úvaha. Samozřejmě, že v Africe, Jižní americe a v Rusku si hlavu nikdo neláme s ekologií pohonných hmot, ale USA, Kanada, tam hrozí i zblblé soudní pře o obrovská odškodnění a normy mají přísnější než EU. Myslím, že mají taky benzín nějak změněný oproti dřívějšku a přesto do svých pil lejou dle měřítek tohoto vlákna starou směs a fungujou. Jak je to možné??? Opravdu by mne zajímalo jak to řeší oni, odtržení od civilizace? Co leju do svých mašinek já je nepodstatné, každý rok po sezoně dostanou nové pístní kroužky ať je to třeba nebo ne, a kdyby se cokoli stalo s pístem, válcem, atd., tak na ebay si z Hokongu, nebo jinde z Číny za pár kaček nechám poslat náhradní součástku a jede se na novo.
|
|
|
|
|
|
|
host - 26.74 (?), 17.4.2017 8:19
Zdravim, mám kamaráda, který je prodejce zahradni a lesní techniky, sám je strojar a dělal i v lese s pilou, takže oproti většině prodejců docela odborník a hlavně solidní člověk, osobně mi doporučil do pil, sekacek dávat verva 100 a nic jiného kde jsou biosajrajty, on není benzin jako benzin a hlavně co spolkne třeba má babička hq 55,nemussi spolknout moderní pila s motorem x torq a nizsima emisema, loni jsem koupil do slabších probirek h 135 a upozornil mne abych dával pozor na stáří benzínu s olejem maximálně 3 týdny.Jinak h 55,kterou mám od r.91 jede i na rok starý benzin, takže myslím, ze když se sejde moderní stroj a nekvalitní bezin, potažmo stará směs benzínu s olejem může nastat problém :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moon - (22) - 128.23 (?), 21.4.2017 0:43
Dobrý večer.
Tak jsem nebyl líný a napsal jsem dotaz do Parama, Unipetrolu, Polari a Benziny technikům. Odpovědělo zatím jen Paramo a Polari. V obou případech se schodli na tom, že benzín i namíchaný bezín s olejem (tzv. mix) je dobře skladovatelný, v pečlivě vzduchotěsně uzavřené a zcela naplněné nádobě minimálně jeden rok, bez degradace. Prý to vyžaduje i zákon o výrobě paliv. Oba technici připustili, že by pro svoji osobní potřebu neskladovali déle jak jeden rok. Technik z Parama poslal dosti obsáhlou odpověď, kde vysvětlil rozdíl ve výrobě benzínu od první republiky. Prý už za první republiky bylo přidáváno do benzínu 20 procent ethanolu, což je stejné množství jako se přidává dnes. Jediný rozdíl je v tom, že dříve se na výrobu používal postup zvaný selektivní rafinace (či jinak zvané rozpouštědlové či extrakční) a v současné době se používájí postupy zvané hydrokrakové výrobní technologie. Důvodů ke změně je několik, ale dva jsou hlavní. První je menší negativní dopad na životní prostředí a druhý je, že se z ropy vytěží více paliva. Dle jeho vysvětlení se ethanol přidává, protože je levný a protože zvyšuje oktanové číslo.
Proto si myslím, že debaty o mladé, staré směsi jsou jen obchodním tahem jak neuznat záruku. Všechny společnosti vyrábějící benzín, olej mají internetové stránky, kde uvádějí kontakty a kdo nevěří má možnost si ověřit tyto informace.
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.243 (?), 21.4.2017 6:57
Bezezbytku věřím tomu co jste napsal, ale třeba nádrže motorů nejsou uzavřené nádoby podle popisu. Musejí mít možnost nasávat vzduch při úbytku paliva provozem. Když k tomu přidám schopnost některých skladovat palivo v PET flaškách, pak bych se tvrzením v záručním řešení problémů nedivil, ale jedním dechcem také uznám, že někteří to mají jako zklínadlo a šmahem to svádí na palivo.
|
|
|
|
|
|
|
host - 102.230 (?), 21.4.2017 8:52
Vřelé díky za všecky servisáky mistře Moon. Sice máme práce nad hlavu a proč néé, penízky z oprav a zbytečných oprav jsou stejné, někdy i snáze vydělané. Kdyby náhodou nějaký obětní beránek zapochyboval nad novým postupem skladování benzínu pro zahradní a lesní malou techniku, koukněte se do manuálu motoru. Díky mistře Moon.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|