Míchejte benzín s olejem HUSQVARNA 1:50 a mějte svíčku o správné tepelné hodnotě se správným odtrhem, správně seřízený karburátor a nebudete mít potíže se startováním motoru u tohodle Vašeho typu ani po zimě..
Máte pravdu, že čtyřtakt se s dvoutaktem srovnat nedá. Čtyřtakt odporně zapáchá, při rozjezdu škube (motor má expanzi každou druhou otáčku, kdežto dvoudobák každou otáčku), je pomalejší, atd. atd....
Míchejte benzín s olejem HUSQVARNA 1:50 a mějte svíčku o správné tepelné hodnotě se správným odtrhem, správně seřízený karburátor a nebudete mít potíže se startováním motoru u tohodle Vašeho typu ani po zimě..
Od doby, kdy se do benzínu přidávají nějaké ty příměsi z řepky, tak benzíny rychle stárnou a zasychají. Dnešní návody k různým mechanizacím uvádějí stáří benzínu max. 1 měsíc!!! U Terry a Vari to zas takový problém však není jako u motoru s menšími karburátory.
Dvoutakty Jikov, zejména typ 1414, který mám, jde přes st. šňůru opravdu těžko startovat. Doporučené svíčky N7, ev. ekvivalent se mi neosvědčily, odcházely jedna za druhou. Doporučuji P15 nebo P17, snesou vyšší teploty. Nevíte čím u tohoto motoru nahradit klasické zapalování? Dík za radu.
Pokud to jde bez svicky protocit snadno a se svickou temer ne, nebo velmi tezko, je pravdepodobne ze se do valce dostal olej z cistice vzduchu. To se mohlo stat pri vetsim naklonu motorku, ci prevraceni na bok.
Tak zanesený karburátor jsem ještě neviděl... naspodu plovákové komory bylo tak pul centimetru nánosu... už to jede... jo a co ta směs? Jak to nastavit... no jde to těžko startovat asi proto že to je v dobrém stavu a má to dobtou kompresi... a s tím olejem ve válci to je možné jezdíme s tím po svazích... ale nevím no...
Ještě otázka... jak je tam to táhlo co je napojeno na klapku a na karburátor a otevírá přívod směsi, ještě je tam taková pružinka a když se to dá např. na 3 tak tá pružinka zvětší přítlak a klapka se otevře. A já potřebuju vědět jak to má být seřídené jestli na tu trojku to má jít uplně do plných otáček a jakou funkci tam plní ten plíšek jak do něj fouká vzduch... díky
Je to regulátor otáček. V závislosti na proudu vzduch tlačí proti pružině do toho plechu. Poklesnou-li otáčky v zatížení jde míň vzduchu pružina přitáhne a přidá se plyn. Na tu trojku by měl motor točit v vezatíženém stavu 4.700 ot/min. plus mínus 200 ot/min.