Motor jikov
|
|
|
|
|
|
|
host - 253.39 (?) 27.9.2007 2:37
Vsechno chce peci. 2T motor je snadnejsi na udrzbu nez 4T. Pokud date 2T aspon polovicni peci co 4T, bude pracovat perfektne! Slabinou u starsich Vari byvala zapalovaci jednotka. Stavalo se, ze po par letech odesla. Tyhle diskuse mi pripominaji diskuse o tom jak startovaly Skodovky za socialismu a dnes. Mam Octavii i Favorit. Serizeni a repase karburatoru Favoritu (pokud nemate cas a nechate si udelat) Vas prijde na 600 Kc u sikovneho vesnickeho umelce, svicky na 200, predstih na 100 a startujete na skrtnuti. Je pravdou, ze je treba kontrolovat kazdorocne. Octavia je bez problemu "bez servisu", ale za jakou cenu.. :-). 2T chteji alespon minimalni peci a "cit". Ten kazdy nema.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 103.206 (?), 16.5.2016 22:01
jsem absoluti neznalec dvoutaktnich motoru a tak jsem jak parasutysta uprostred lesa proto volam,,help"mam bubnovou sekacku Dakr 68 motor asi jikov typ nevim po 25ti letech nelze nastartovat pry mi odesla civka zapalovani cerna krabicka na ktere jsou matni videt napisy hungaria nikdo nevi co by to melo byt a hlavne cim to nahradit prosim pomoccc.uvitam jakoukoliv pomoc moc dekuji Vlada
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.10 (?), 27.9.2007 22:52
Je zajímavé že moje Terra s motorem Jikov vyrobeným v roce 1977 běhá dodnes bez jediné opravy, pouze se mi vyklepal šroubek uzávěru benzínu, ale ten jsem koupil za pár korun nový. Za celou dobu jsem měnil pouze gumové kolínko sání a svíčky. Nastavení zapalování je ještě z výroby a benzín spaluje i rok starý bez problémů. Sekám s ní zahradu 0,5 ha, shrabuju a odvážím trávu a v zimě shrnuju sníh radlicí. Nad kvalitou smekám klobouk. Paráda dvoutakt je věčný.
Jirka
|
|
|
|
|
|
|
host - 14.151 (?), 28.9.2007 20:06
Benzín jsem vylil a dal druhý, čerstvě namíchaný, možná to jsou nečistoty v karburátoru, zkusím to znovu vyčistit. Díky za radu. P.G.
|
|
|
|
|
|
|
host - 50.21 (?), 30.9.2007 13:11
Říkáte, že motor naskočí, jede cca 2 sec a pak zdechne, přičemž svíčka je mokrá? Zeptám se je skutečně mokrá, nebo vlhká. Jestliže je mokrá, to by neměla, ukazuje to na zahlcování motoru. Zkontrolujte zejména karburátor. Může být hrubě ujeté nastavení volnoběžného šroubu, vadná regulace hladiny benzínu v plovákové komoře, ev. prasklý odlitek karburátoru. V každém případě to musí být poznat i sluchem, chyba elektriky se pozná okamžitou ztrátou tahu, nebo vynecháváním, nadbytek paliva plynulou změnou otáček.
|
|
|
|
|
|
|
host - 14.151 (?), 30.9.2007 16:07
Ano, naskočí pouze tak na půl vteřiny, možná jednu vteřinu. Svíčka se zdá opravdu mokrá. Děkuji, podívám se na ten karbec, výsledek budu znát až tak za několik dnů, budu mimo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 233.236 (?), 22.2.2008 20:23
Mám motor Jikov, nejdou mi nastavit volnoběžné otáčky, šroub nastavení volnoběžných otáček vůbec nereaguje, pořád jsou velmi vysoké (2100) a kolísavé na 1 stupeň nastvaní otáček. Jaké je základní nastavení trysky bohatosti směsi? Možná to bude chtít nový karburátor hřídelky jsou již vychozeny. Prosím o zkušenosti z těmito motory. Děkuji
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 22.2.2008 20:45
Někde to nasává falešný vzduch. S tím karburátorem počkejte a zaměřte se třeba na gufera na klice.
|
|
|
|
|
|
|
host - 17.205 (?), 22.2.2008 21:25
Motor Jikov mám 5 let, koupil jsem ho nový -orám, seču, uklízím sníh atd. Na doporučení prodavače pouze s mech. zapalováním, žádná elektronika nebo mi doporučil Hondu, ale profi. Vyskytl se podobný problém, jako je na začátku uváděn. Motor naskočil a "zdechl". Svíčka dávala jiskru. Pokud jsem dal vždy novou vydržela max. 2 hodiny a problém se opakoval. Prohlídka v několika servisech, až šikovný mechanik, který si také nevěděl rady a nechtěl motor rozebírat použil novou svíčku, ale ne českého výrobce a bylo po problému - problém se opakoval pouze u našich svíček- zřejmě ve válci a pod tlakem byla jiskra nepravidelná. Pokud jsem použil staré - tuším, že ze Škody 1000 vydržela 2 roky. Prodejce mi následně potvrdil, že na vině byly svíčky - zřejmě chybná celá série. Jinak s motorem 100 % spokojenost ale při použtití svíček jiných výrobců. Je však třeba dodržet to, že při vypnutí nejprve uzavřu přívod benzínu a motor nechám doběhnout. Pak nemám problémy, ani kdyby motor byl 5 měsíců mimo provoz a jak je výše uvedeno na třetí zatažení motor běží..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|