Motor jikov
|
|
|
|
|
|
|
host - 233.236 (?) 23.2.2008 16:18
Je možné aby si falešný vzduch nasával kolem hřídelky klapky plynu? zdá se mi tam velká vůle. Jak se poškození gurer ještě projevuje? To základní nastavení někdo nevíte?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 160.2 (?), 12.3.2008 17:24
Možné to je. Hřídelka se dá vyměnit, stojí asi 70 kč. Potom dobře usadit klapku. Základní nastavení je 1,5 otáčky od dotažení, ze zkušeností to bývá tak půl až jedna otáčka. Každý motor chce něco jiného. Poškození gufer poznáš tak, když při volnoběhu zatlačíš prstem na páčku ovládání klapky(co jsou ty tři dírky a táhlo omezovače), motor musí zhasnout. Když ne, jsou to gufera. Většinou to dělá to spodní, od spojky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
durkovic - Stříbrný Zahrádkář (121) - 23.222 (?), 22.5.2008 21:40
Jak tu čítam o tých guferách, tak máte pravdu, ja som VARI požičal susedovi že bude orať, vyjazdil nadrž s mojim namixovaným benzínom a potom do toho nalial len čistý benzín bez oleja, stihol dôjst k obrabanej zemi a motor dať do otáčok a zaberu orania, zachvílu íšli otáčky dolu až sa to momentovo zastavilo, už to nenakopol, potom sa mi pri znal že tam nalial čistý benzín, v oprave menili spalene krúžky, zapaľovanie, GUFERO. a to mal motor nabehaných len nejakých 23 motohodín. potom bežal ako hodinky až do rozpletenia lanka v bowdene plynu, aj po tejto oprave a vyčistení bežal jak hodinky, no a potom som raz v noci oňho prišiel, k tomu motoru a celemu systemu VARI som mal doslova citový vztah :D. čo sa týka toho štartovania, niekedy vznikla taka kompresia že som musel zavolat druheho suseda a obaja sme razom zatiahli za šnuru aspon pre odstranenie kompresie, niektore posledne kusi JIKOV JM4-003 maly aj dekompresný ventil. mal som možnosť jeden taký štartovať a bola to fakt pohodka, ako pri tej pozdejšej honde GCV 160
|
|
|
|
|
|
|
host - 41.244 (?), 23.5.2008 9:41
Mám též motor Jikov od roku cca 1993. Skoro od začátku (cca po půl roce) s ním byly opakované potíže, věčně odcházely svíčky. Pak jsem se jednou naštval, sundal koncovku kabelu ke svíčce (fajfku - taková ta oplechovaná) a zahradil ji běžnou plastovou. Od toho momentu všechny problémy se svíčkami přestaly. Jinak za celou dobu jsem jednou měnil gufero na klice (to spodní u spojky), jsem ale přesvědčen, že to bylo zbytečné, protože po výměně se potíže opakovaly, bylo to totiž ještě před výměnou fajfky. Před cca 3 lety mi odešlo bezkontaktní zapalování, a následně jsem musel nechat v servisu vyměnit klínek, který upevňuje zapalovací zařízení a startovaví zařízení na klice. Klínek byl natolik omačkaný, že se zařízení pootočilo a následně při startu motor pěkně "kopl". Domnívám se ale, že právě dloho trvající problémy z počátku byly za poničením tohoto klínku v důsledku nekonečného množství pokusů o start. Dokoupil jsem si k motoru tzv. dekosadu, tedy dekompresor. Startování s ním je velmi pohodlné, podobné 4 taktům, na počátku tahu je totiž dekompresor otevřený a až ke konci startu se uzavírá podtlakem v sání.
Jinak používám běžný benzin Special + olej MT2 v poměru cca 1:50. Benzin je v nádržce trvale, po ukončení práce pouze uzavřu přívodní ventil a po několika vteřinách vypnu motor. Při startu v létě nepoužívám sytič, pouze dám pro start skoro plný plyn. V zimě začnu startovat stejně, pokud motor nenaskočí na 2. pokus, dám na 1-2 pokusy sitič. Déle ne, motor by se mohl "uchlastat".
K seřízení motoru. Pokud jsou potíže se seřízením motoru, jako první vždy čistím volnoběžnou trysku, je velmi slabá a snadno se přicpe. Skoro vždy je právě její přicpání na vině problémům. Pokud to nepomůže, zkontrolujte si filtr paliva, je zajímavé, kolik nečistot se to benzinu dostane a hladina benzinu v karburátoru potom může kolísat. Stává se potom, že motor na plný plyn po chvíli zhasne, nebo zhasíná po ubrání z plného plynu, protože díky nižší hladině dává volnoběžná tryska málo paliva. Na dalším kroku je potom filtr vzduchu (též na něj často zapomínám s čištěním, je značně namáhán zejména s sekačkách na vysokou trávu - pyly a semena trav) a svíčku. I vzhledově dobře vypadající svíčka dokáže hůže zapalovat a motor potom běží jakoby na bohatší směs.
Ing. Mašek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 79.149 (?), 17.9.2008 18:33
Milý andy.wise,
je moc hezké, co tu píšeš, ale v manuálu k motoru Jikov, se pro zaběhnutý motor doporučují mísící poměry benzinu a oleje 50 ku 1. 40 ku 1 je pro motor v záběhu. Faktem je, že se o oleji s označením M2T vůbec nezmiňuje. Doporučený je olej od českého výrobce MOGUL TS a dále alternativní oleje pro 2T motory od zahraničních firem, např. CASTROL, OMV, SHELL, BP a další. Kladen důraz je na dodržování předepsaných mísících poměrů výrobcem. Mogul TS je skutečně doporučen mísit 50:1 s ohledem na životnost motoru a šetrnost k životnímu prostředí! Tento poměr dodržuji a nemám problémy se zakarbonizováním ani se zadíráním. Motor nám slouží již téměř 20 let. Převzal jsem užívání po dědovi, který motoru dopřával vždy lepší oleje a já sám užívám motocyklový olej SHELL pro 2T motory. M2T jsem deset let snad ani neviděl, natož tak měl v ruce.
|
|
|
|
|
|
|
host - 171.108 (?), 26.3.2009 18:18
Dobrý deň
Mám podobný problém z karburátorom, nevie mi niekto poradiť ako nastaviť správnu hladinu?. Taktiež sa mi zdá že uloženie hriadeľky škrtiacej klapky je značne voľné zo strany zaisťovacej podložky Nemá tam byť nejaké puzdierko? Ďakujem za každý dobrý tip.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.235 (?), 14.6.2010 10:07
Správnou hladinu nastavíte pomocí náhradní vaničky karburátoru, do které vyříznete kontrolní otvor a zalepíte ho průhlednou páskou.Správná výška je 8 mm od vrchní dělicí roviny vaničky.Velká vůle hřídelíku klapky může mít vliv na kolísání otáček (podsáváním falešného vzduchu)hlavně za volnoběhu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|