Motor jikov
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.146 (?) 14.9.2007 13:26
Zdravím všechny co něco ví o motorech Jikov. Nedávno jsem získal motorovou jednotku MJ-5 zřejmě jde o starší typ Terry. Potřeboval bych vědět o jaký typ motoru jde a jeho technické data. Má 56 mm průměr a 50 zdvih. Jedná se mě hlavně o otáčky, výkon, krout. moment. Dík všem co odpoví, Flydali,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.104 (?), 14.9.2007 20:46
Takže tato motor. jednotka má obsah 123ccm. Trvalý výkon při 4 000 ot/min je 4 HP. Max. výkon je 4,2 HP při 5400 ot/min. Spotřeba při 4 000 ot. je 390g. Zapalování je kontaktní. Nádrž by měla být plechová, tak bacha na to. Je to letitý stroj a částečná koroze může ucpat přívod palivové směsy. Netředpokládám, že by tam byla plastová nátrž ještě z licenčních kusů. Pokut by vás zajímala totalitní cena zhruba osmdesátá léta tak byla 2 560 Kčs. Co s tím budete všechno chtít dělat?
|
|
|
|
|
|
|
host - 50.21 (?), 16.9.2007 14:09
Úplně přesné nastavení otáček není až tak podstatné, pro představu jak by to mělo vypadat, tak na první stupeň a první rychlostní stupeň převodovky DSK317 by se to mělo plazit cca 3,5 km/h tj. střední chůzí, jde o rychlost užitou např. v orbě nebo v jízdě s nákladem do kopce atp. Smysl je v omezení přetáčení motoru zejména při bubnovém sečení na 3. stupeň. V těžkém terénu si pomáhám tak že pro první řez vyjedu motor ještě více než na třetí stupeň (jedu uprostřed trávy) a na další pak točky omezím na trojku..
Mám dva motory r.v.1991 a 97 jedou skvěle. jediné poruchy byly botky svíčky (prohořely a rozpojily se odrušovací odpory), koupil jsem japonské na motorku- bezproblémové. Další byla nemožnost nastavit volnoběh. Vyřešeno výměnou kolíku 2x12 na karburátoru a přihnutí plechové páčky dorazu (směrem ke kolíku) aby došlo k úplnému zavření škrtící klapky. Používám Natural 95 (stejné i pro auto) Olej Texaco 2T 1:50. Směs z nádrže ani přes zimu nevylévám jenom poctivě po každém použití zastavuji benzín. Ani u jednoho motoru totiž mě nefunguje stoprocentně jehlový ventil s plovákem a tak se v karburátoru hromadí po odpaření benzínu olej a motor tak nejde nastartovat. Pod cca 10 stupňů startuju na sytič-po prvním zatáhnutí jej vypínám, musí chytit nejpozději na třetí pokus. Trysky v karburátoru jsou velmi tenké a tudíž velmi citlivé na obsah vody v benzínu (ta je spolehlivě zalepí) proto po startu ještě asi 2x vyjedu při středních točkách cca na 1 sec. sytič, dojde k dočasnému přehlcení motoru a ten běží poté daleko pravidelněji.
Jinak motory jsou to skvělé a jejich použití zejména do kopcovitého terénu Vám doporučuji. Sám je nijak nešetřím. :-)
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.104 (?), 16.9.2007 18:48
Na otáčkách záleží víc než si asi mylíte. Ony totiž mají přímý vliv na opotřebení spojky, která je taky na určité otáčky nastavena. A další věc - převodovka DSK 317 se vámi deklarovanou rychlostí nepohybuje ani při 4800 ot/min na motoru. Zjistěte si výstupní otáčky převodovky, změřte si kolo, do toho trocha matematiky a zjistíte jak to je. Takže nemaťte lidi a váš první odstavec je celý lež. Proč jste raděj nepřidal něco k dotazu nademnou?
|
|
|
|
|
|
|
host - 50.21 (?), 16.9.2007 20:46
Jste mě donutil podívat se do manuálu: DSK 317 rychlost 1. stupeň 2,6km/h, 2.stupeň 8,5km/h, 3.stupeň 11,2 km/h (bohužel není uvedeno při jakých otáčkách. Motor JIKOV 1454- VAPE volnoběžné otáčky 1700 (+100) max otáčky 4800 (+100) spínací otáčky spojky 2000 (-300), otáčky motoru regulátor 1 ...3700, 2....4200, 3....4800 (zřejmě plyn naplno).
Tak jó, nechci se hádat, rychlost je nižší než jsem napsal, nejsem závodník. Trvám však na tézi, že omezovač otáček je k omezení otáček :-)
Doporučuji Vám přečíst si v návodu k motoru stať o přidávání plynu ve vztahu k opotřebení spojky, přidávat rychle (spojka má plynulý záběr). Maximální otáčky na první stupeň jsou téměř 2x vyšší než při záběru spojky (pokud není vadná). Z toho při nastavování můžete vycházet a konkrétní nastavení si provést pružinou omezovače do zoubků páky omezovače. Přesnější je to samozřejmě s otáčkoměrem, ale ten asi nemáte ani Vy.
P.S: myslel jsem si, že smyslem této diskuze je si pomáhat, takže se nezlobte....
|
|
|
|
|
|
|
host - 127.10 (?), 25.9.2007 20:31
Po několika letech provozu mi motor také začal obtížně startovat, až jej nebylo možné nastartovat vůbec. Po několikeré revizi nastavení atd., kdy bylo vše v pořádku jak po stránce karburátoru, tak i zapalování i tlaku ve válci jsem na radu zkušeného prověřil simerink na klikové skříni - opravdu byl prasklý a motor si nasával "falešný vzduch", tím špatně nasával směs ze sacího potrubí a proto nestartoval. Po výměně simerinku bylo po problémech. Možná to bude také váš problém.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 33.146 (?), 26.9.2007 14:11
U těch gufer jsem nedokázal pochopit, že odešly v záruce (po roce?). Gufero se unaví - ztvrdne po mnoha letech provozu a ne po takovéto krátké době. Proto jsem napsal, že to musela být vada výroby - montáž nějakých šmejdů, které nebyly složením směsi určené pro daný účel použití. P.G.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 26.9.2007 16:23
Chápu p. P.G., to máte jistě pravdu, toto nemohu vyloučit. Uvedení takové zkušenosti neznamená, že se toto stane všem, nebo že je to špatný motor. Mám na tohoto pána kontakt a uvedl jsem to s cílem informovat, ne pomlouvat. Bylo to v souvislosti mého porovnání 4 taktu a 2 taktu, další podrobnosti, které by hovořily více pro 4 takt jsem neuváděl, je to něco podobného a vyznělo by to možná právě tak, jak bych nechtěl. Nechtěl jsem Vám zůstat dlužit odpověd.:)))
|
|
|
|
|
|
|
host - 14.151 (?), 26.9.2007 17:34
Je velmi dobré, že si zde počtu o zkušenostech, které mnohokrát pomohou při řešení vlastních problémů. Nyní např. řeším můj 11 r. starý moror Sachs o objemu 130, který na sekačce z Motoru Jikov sloužil mnoho stovek hodin. Je to dvoutakt. Při startu se na půl vteřiny rozeběhne a hotovo, víc neblafne. Svíčka zůstane mokrá, takže se musí vysušit, jinak nenaskočí ani na tu půlvteřinu. I když mám za sebou opravy pionýrů, babet a motorek Jawa, zde již mé zkušenosti nestačí. Možností je mnoho - vadné zapalování, špatně fungující regulátor otáček, nečistý karburátor, netěsnost při sání, vadný aut. dekompresor. Motor je to poloprofi, klikovka uložena v jehličkových ložiscích, komprese dobrá. Opravny v mém okolí s tímto motorem zkušenosti nemají. Takže si vyhrnu rukávy a první ohledání provedu sám. Pokud máte někdo bližší informaci o co se může jednat, budu rád. P.G.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|