Citronovník - opadávání listů

m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5585) - 133.163 (?)
8.4.2013 14:12

Od toho je ta diskuse, víc hlav, víc rozumu.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5585) - 242.167 (?), 7.4.2013 12:57

Měl by přezimovat na chladném a světlém místě (max. tak do 10°C), velmi omezit zálivku a úplně vyřadit hnojení. Pokud je v teple tak shodí listy, navíc potřebuje chladno na podporu kvetení. Jak ho máte dlouho? Já jsem začátečník a první rok mi to udělalo to stejné. Teď jsem jim vytvořil podmínky na chladné zimování a další dva roky bez problémů, dokonce jsem sklidil již první tři plody kterév tom chaldu dozrály. Teď po zimě je to už asi měsíc co nasazují na vové výhonky.

Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 200.122 (?), 7.4.2013 13:33

To, co píše Mirek, je svatá pravda. Jenže v daném případě podle fotky soudím, že příčina bude jiná. Myslím si, že došlo k poškození kořenů a rostlina usychá. K tomu mohlo dojít například postupným přehnojením. Vyndejte citrus z květináče a zkontrolujte kořeny, hlavně ty tenké, vlasové. Pokud se lámou a nebo z nich lze "svléknout" vnější obalovou část (kůru), je zle. Teoreticky také mohlo dojít k omrznutí (např. dlouho pootevřené okno při větrání).

host - 220.186 (?), 7.4.2013 14:00

Souhlasím s Wimpim. Na vině by také mohlo být přelití.       Lída

host - 204.161 (?), 7.4.2013 16:56

Dakujem za rady 

mam ho od dec. 2012 

Ak som dobre pochopil tak mi odporučate čo najskôr presadit a uložit na chladné miesto a prezimovat (len neviem či už nie je neskoro kedže je po zime) 

ak mam odhnité korene častou zalievkou (čo aj zemina je stale morá)tak asi mu nepomôžem 

Ďakujem 

m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5585) - 242.167 (?), 7.4.2013 17:42