Kalifornské žížaly

host - 97.136 (?)
18.4.2007 9:37
já tedy nevím o čem je tu řeč, když píchnu do svého kompostu tak se hned vyrojí milon žížal, jsou tam prostě samy. Proč kupovat nějaké cizáky? Ještě dopadneme jak australani s kralikama.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18317), 23.3.2007 14:20

Děkuji za konstruktivní příspěvek. Nejsem odborníkem na chov žížal, Krabičku kalifornek jsem zamíchal do kompostu a dál jsem se o ně nestaral. Trochu podrobněji než dřív se možná starám o kompost jako takový. A jistě nejen já. Dřív jsme neměli drtič, neprolévali kompost výluhem, nezakládali jej na vzdušném podloží a nepoužívali kompostéry. Toto všechno kvalitě biologicky vytvořeného substrátu bezpochyby napomáhá. Každý správně založený, odpadem soustavně přikrmovaný a pravidelně provlhčovaný kompost je plný červených drobných žížal. Neumím posoudit, o kolik se liší takovýto kompost od substrátu vytvořeného stejně, jen s jinými žížalami.
  Osobně si myslím, že je to podobné, jako když zakvasíme víno  ušlechtilými kvasinkami a porovnáme s vínem  přirozeně zkvašeným z nemytých hroznů. Rozdíl by tam nějaký být měl, k čemu jinak ty ušlechtilé kmeny, že? Budeme-li další roky zakvašovat víno stočenými kvasinkami (matkou) z loňského, rozdíly se začnou postupně stírat. A podobně to asi bude s těmi žížalami. Ale netvrdím to, mohu se samozřejmě mýlit
    V jednom jsem ovšem kalifornským žížalám vděčný. Naučily amatérské zahradníky odpovědně nakládat s odpadem a správně  kompostovat.

host - 130.49 (?), 3.4.2007 15:23
Chtěla bych se zeptat,jaké ty žížaly mají barvu.Objednala jsem si totiž Kalifornské žížaly z akvaristiky a připadaly mi stejné jako ty naše obyčejné dešťovky...na internetu jsem viděla asi 2 fotky a tam mají barvu černou.Děkuji vám za odpověď!Hanka

host - 58.253 (?), 15.4.2007 18:30