destilační přístroj



host - 200.130 (?)
9.11.2010 19:45

Zdravim! Takze, vyvod do chladice mam v nejvyssim bodu jak rikate zvonu, trubka pod uhlem 22 stupnu nahoru k chladici a v nejvyssim bodu u chladice teplomer.Trubka by mela byt dlouha asi 2 metry, ale ja ji mam asi 1,5m jen diky prostoru.Dale a to dulezite je aby jste si tesne pod zvon dal kus medeneho plech a dilatacni slouby tak, aby plech byl tak 5cm nad vyustenim do zvonu.Plech je tam na to, aby se pary na nej chytaly a vraceli se zpet do kotle a ty razantnejsi se dostanou nad plech a tim padem do zvonu.Mam tam ctvecovy plec a rohy jsou zahnuty asi 3cm dolu.Dilatacni srouby, podlozky a matice musi byt z nerezu! Do plechu nedelejte zadne diry, jen pro osu michachadla, do zvonu date elektrikarskou vyvodku kovovou a ni bude prochazet hridelka michadla.Tu pak zatesnite jutovym spagatem.Nahoru na hridelku date motorek 12V ze steracu vetsiho auta, ktery Vam bude otacet lopatou.Lopatu doporucuji z nerezu nebo medi a to vysokou tak 5cm a aby byla tak 4 cm nade dnem kotle.Motorek dostava opravdu zabrat a bere az 5 A, takze bud vetsi trafo a dve diody/dvoucestne usmerneni/ a nebo baterku z auta.Pokud mate znalosti ze slaboproudem a nebo kamarada ktery se vyzna, doporucuji udelat si casovani spinani otaceni a regulaci otacek.Ale pro zacatek Vam to staci manualne.Vse vychytate az za nejakou dobu a vylepsite podle sebe.Hodne zdaru a trpelivosti!

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

                     
host - 164.137 (?), 8.11.2010 20:11

Zdravim vsechny odborniky pres destilacni pristroje, mam na vas jednu velkou prosbu a timto vas zadam o radu.

Stavim si vlastni destilacni kolonu, mam 90 l tlakovy hrnec na jehoz viko jsem vyrobil zvon o prumeru 18 cm a vysce 30 cm. Problém má stím kam umístit vývod do chladiče. V jakém uhlu má být propojovací trubka. Trubku jsem sehnal o pruměru 28mm (měděná). Chladič jsem si nechal stočit z 7m 15mm trubičky, doufám že to bude dostačující.Takže potřebuji poradit.Trubka která vede z kotle, jak má být dlouhá, má stoupat a nebo klesat, pod jakým ůhlem. Tuším že to bude dot podctatné a proto se ptám odborníků. Budu vděční za vaše rady s pozdravem Jirka, j.jonak@email.cz

                     
host - 200.130 (?), 9.11.2010 19:45

Zdravim! Takze, vyvod do chladice mam v nejvyssim bodu jak rikate zvonu, trubka pod uhlem 22 stupnu nahoru k chladici a v nejvyssim bodu u chladice teplomer.Trubka by mela byt dlouha asi 2 metry, ale ja ji mam asi 1,5m jen diky prostoru.Dale a to dulezite je aby jste si tesne pod zvon dal kus medeneho plech a dilatacni slouby tak, aby plech byl tak 5cm nad vyustenim do zvonu.Plech je tam na to, aby se pary na nej chytaly a vraceli se zpet do kotle a ty razantnejsi se dostanou nad plech a tim padem do zvonu.Mam tam ctvecovy plec a rohy jsou zahnuty asi 3cm dolu.Dilatacni srouby, podlozky a matice musi byt z nerezu! Do plechu nedelejte zadne diry, jen pro osu michachadla, do zvonu date elektrikarskou vyvodku kovovou a ni bude prochazet hridelka michadla.Tu pak zatesnite jutovym spagatem.Nahoru na hridelku date motorek 12V ze steracu vetsiho auta, ktery Vam bude otacet lopatou.Lopatu doporucuji z nerezu nebo medi a to vysokou tak 5cm a aby byla tak 4 cm nade dnem kotle.Motorek dostava opravdu zabrat a bere az 5 A, takze bud vetsi trafo a dve diody/dvoucestne usmerneni/ a nebo baterku z auta.Pokud mate znalosti ze slaboproudem a nebo kamarada ktery se vyzna, doporucuji udelat si casovani spinani otaceni a regulaci otacek.Ale pro zacatek Vam to staci manualne.Vse vychytate az za nejakou dobu a vylepsite podle sebe.Hodne zdaru a trpelivosti!

                     
host - 98.187 (?), 10.11.2010 8:57

Dobrý den. Moc děkuji za váš příspěvek. Přiznám se že jsem netušil že ta trubka má být tak dlouhá. S tím teploměrem to mě taky zarazilo, když jsem se díval na kolony od Kovověl Janča tak tam měli teploměr ve zvonu. Měděný pech pod zvonem, myslel jsem že ten zvon slouží k tomu aby se v něm sráželi páry a stékali dolů. Dále se chci optat neustále se tady někdo dohaduje o jakým si Deflegmátoru, je potřeba i mé kolny? Jak je vidět člověk se musí neustále učit.Pro představu přikládám obrázek něčeho podobného co se snažím vytvořit.
Děkuji za vaší odpověď. Jirka


                     
host - 200.130 (?), 10.11.2010 10:18

Zdravim! No ja jsem pri stavbe take uvozoval o deflegmatoru, ale nakonec jsem od nej upustil.Teplomer na zvonu nemusite mit.Vas zajima skutecna teplota ve zlomu, kde se vlastne pary kondenzuji, a to je prechod hned u chladice.Ja sice mam ve zvonu teplomer, ale nejak me nezajima teplota v kotli, neni dulezita.Ten plech pod zvonem vam vlastne dela takovou mensi druhou destilaci.Aparat delejte s laskou, on vam to vrati! Hodne zdaru!


                     
host - 151.252 (?), 10.11.2010 14:59

Pánové, vaše první foto je stažené od Kovoděl Janča.

Druhé foto je šaptně vidět, ale kotel nevypadá celý z mědi nebo nerezu, ale možná že je to jen obal...

Jinak měděný plech na volno zavěšený v kotli u ústí trubky na páry, není zrovna bezpečný, a v podstatě má u nerezových nebo skleněných aparatur a kotlů nahrazovat chybějící měděný katalyzátor.

Moderní amatérská rektifikační kolona s deflegmátorem a náplní a dvoumi malými chladiči mě nahradí zastaralou a přerušovanou dvojtou destilaci, nepřetržitými x násobnými rektifikacemi pomocí náplně + reflux chladiče.A nechci pálit na 95% jako v USA a tu ovocnou chut tomu taky praxí a zvoleným časem ani dlouhým ani krátkým dodám taky+vhodná výška nápně deflegmátoru a refluxní poměr.


                     
host - 106.6 (?), 11.11.2010 12:20
Velice pěkná kolona. Všiml jsem si, že na stole leží patrně regulátor napětí. Znamená to, že máte navinut kolem deflagmátoru topný pás a vydatnost refluxu řídíte změnou napětí v pásu potažmo teploty? Já deflagmátor naopak chladím, ale nicméně jsem slyšel, že pokud se zahřívá tak výsledek je stejný. Díky za odpověď.
                     
host - 220.205 (?), 11.11.2010 18:08

A Vy víte, jak teplá či studená voda má deflegmátorem protékat? Já vím, že to nevíte. Proč? No, protože každým okamžikem se koncentrace lihu ve vařáku mění v tom smyslu, že ubývá koncentrace lihu a narůstá koncentrace přiboudliny a nikdo neví, jaký je vztah mezi těmito dvěma fenomeny. Takže nikdo neví, včetně Vás, jak teplou vodu pustit do deflegmátoru v závislosti na čase, aby chytila všechny komponenty přiboudliny a pustila ethylahkohol. Věřte tomu, že tento jev nebude vědeckými pracovišti nikdy zkoumán, dnes se už ví, že deflegmátor je 19. století a rozhodující fenomen pro budoucí kvalitu je teplota par opouštějící kolonu. Ostatně na tomto principu již pracuje pěstitelská pálenice v Malé Ledské u Častolovic a samozřejmě bez deflgmátoru. slosar-petr@seznam.cz

                     
host - 151.252 (?), 12.11.2010 19:24

Foto rektifikační kolony je stažené z homedistiller.org. Takovou kolonu s jednou přímou rektifikační trubkou budu stavět.Není tam žádné přihřívání kolony, ale klasický primární /refluxní chladič úplně nahoře.El.tělesa má v KEG surovninovém kotli, jenže USA pálí slad a kukuřici a většinou na sítu-proti připálení a ještě pálí nebo spíše x krát přepalují rektifikují hooodně dlouhý čas i 5hod a více aby dostali svoji vysněnou vodku 95%!!! Kterou pak ředí a ochucují macerací atd.Takže při tak extrémním pomalém čase logicky nemůžou ani moc topit pod kotlem-tudíž nepřipálí snad vůbec nikdy a můžou tedy bez míchání nebo dvojpláště.My nepotřebujeme 95% líh ale stačí 65% ovocný destilát s chutí ovoce... takže musíme mýchat nebo dvojplášt, síto nezaručí zachycení všeho tuhého kvasu...

Tuto kolonu stylu "přesýpacích hodin" budu stavět-funguje úplně stejně jako podobné kolony s x drahými fitinky-koleny, Téčky,víčky o průměru 54mm.Je jednoduchá a přitom funguje stejně jako komplikované konstrukce tvaru do H a malého h.Však jistě každý ví, kolik stojí v česku kotle s jedinou prázdnou trubkou a chladičem(bečkou) a ty jsou jen na jednu destilaci! Já pořídím za 10-20% této ceny šikovnou kolonu na 50L suroviny a to ještě kdykoliv pájením rozebiratelnou a různě obměnitelnou a to vše bez probléma jen pomocí pár fitiků a pájky...

K fotu... Nad sudem je v trubce 54mm rektifikační nápln (drátěnka či sklo či keramika).Poté teploměr a vstup se vsazenou trubkou do refluxního/primárního chladiče.Kde destilát kondenzuje a je jednoduchým přepadem pouštěn zpět do kolony proti toku par nebo z mini zásobníčku(0,05L) přes jehlový ventil(ten autor ještě na nově postavenou kolonu nestihl dát) částěčně odpoušten hotový destilát na možný jednoduchý sekundární trubkový chladič na dochlazení na cca 20C.

Problém je sehnat vhodné nádoby na dvojplášt(bez míchání) já nerez hrnec a barel.Měděná trubka šířky 54mm na rektifikační trubku-deflegmátor, plášt primárního chladiče, je taky problém sehnat v kratší potřebné délce cca 1,5M.Trubku prodávají jen po 5M, takže mě jí ještě hodně zůstává...!!!

6mm trubka na spirálový primární chladič jde bez probléma koupit od chladařů.A ostatní fitinky a slabší trubky už také není probléma koupit po metrech nebo odkoupit od topenářů...

Jednoznačná výhoda moderních trubkových rektifikačních deflagmačních kolon je v průběžné kontinuální nerozdělené destilaci.Nepálím tedy přerušovaně po staru dvakrát, ale průběžně klidně dle času a množství náplně v trubce kolony docházíi k teoretické 10-ti násobné rektifikaci-destilaci... Navíc získám z kvalitního kvasu a svojí trpělivostí a zkušeností kvalitnější destilát než z průmyslově vedených profi pálenic sylu "honem honem, už tu čeká další zákazník s kvasem".

Nikdo přesně neví v jakém čase v jaké síle se přesně co děje v deflegmátoru rektifikační koloně-nikdo se tam jaksi těžko dovnitř podívá.Děj ovlivnujete nespěcháním na výkon ohřevu kotle a nerychlé zvedání teploty-z jediného rozhodujícího teploměru- těsně pod primárním /refluxním chladičem.Teploměr musí být umístěn tak aby jej neovlivnovali chladnější stékající zkondenzované refluxní páry z primárního chladiče.

Jednoznčně doporučuji výše uvedené stránky převážně US destilatérů "amatérů".Zadat do goglu a dát obrázky a ty vás navedou okamžitě na požadovaný typ kolony.Použít překladač...

                     
host - 151.252 (?), 15.11.2010 10:45

Má prosím někdo zkušenosti s dvojpláštovým kotlem s vodní lázní-v netlakovém provedení?Dokáže voda v netlakovém dvojplášti ohřát kvas na 80-90C aniž by sama vřela a tím se i dosti odpařovla z netlakové nádoby dvojpláště?

Mám kotlík z nerez hrnce 70L a ten je vsazený do pozinkovaného uřezaného barelu s zafalcovaným zcínovaným zahlým horním okrajem.Četl jsem tu hodně výše jen o použití tlakových nádob dvojplášt s tlakovou vodu, které jsou schpony ohřát kvas na požadovanou teplotu.

Pokud netlakový dvojplášt s vodou není schopen ohřát kvas v kotli budu totiž muset použít řepkový olej.

Jinak se tu někdo vícekrát ptal na použití mosazných fitinků a armatur na destilaci.

Mosaz používaná na hromadnou výrobu obráběných fitinků, armatur se leguje většinou 2-3% Pb-olova-právě pro snadné a čisté obrábění.I na US desti foru je mosaz diskutovaná a nelze jí na 100% označit za zdravotně nezávadnou.Samozřejmě se tato mosaz používá i na pitnou i teplou vodu.Ale v destilační aparatuře jsou přece jen až o 30-40C vyšší teploty a agesivní prostředí, které může z mosazi olovo vyplavovat více než teplá pitná voda.Existuje sice mosaz legovaná nezávadným bismutem či křemíkem, ale ta k nám zřejmě kvůli ceně nepronikla...??

Jinak ještě k chlazení deflegmátoru-rektifikační trubky- refluxu.Nikdy jsem si neplánoval odlučování frakcí-předku a dokapu jen pomocí regulace teploty primarního chladiče.Primární chladič-dvojtou spirálu plánuji jen na zchlazování par(v hlavě deflegmátoru) a pomocí přesného jehlového ventilu regulaci kondenzátu odpouštěním na sekundární konečný chladič a část kondenzátu přes přepad v koloně poteče jako reflux zpět proti parám.Regulace refluxního množství kondenzátu je celkem jednoduchá-jehlový ventil otevřu úplně a po dobu cca 1- 5min změřím přesný objem vytékajícího kondenzátu.Nu a poté již vhodnou regulací jehlového ventilu reguluji množsví vytékajícího kondenzátu a tím i zpětný tok reflxu v koloně přes přepad.

Odělování předku, středu a ocasu jde velice jednoduše a téměř bezomylně provést pomocí více sklenic(nádob)které si očísluji a postupně jímám do nich od začátku vytékaní kondenzátu-destilátu.Poté degustací a promnutím mezi dlaněmi určuji nejlépe venku jakost a rozhodnu o slití či vylití jednotlivých sklenic.U objemů kotle kolem 50L je samozřejmě velká výhoda nepříliš velké vytékaní destilátu a tím stačí jímat postupně do sklenic o objemu do cca jen 0,5L a krásně tím oddělit frakce při zkoušení funkčnosti a zacvičování na obsluhu nové kolony...

Nabyl jsem dojmu po přečtení celé diskuze, že snad někdo si myslel že rektifikační kontinuální kolona, jaksi poloauomaticky roztřídí předkap a ocas, či je dokonce pošle zátky do kotle s kvasem! A destiluje jen etanol, tak tomu samozřejmě není.Tato kolona jen zesiluje % etanolu x násobnou destilací a pomocí rozumné pomalé regulace teploty(výkonu, příkonu topení)dokáže lépe oddělit jednotlivé frakce, že do sebe až tolik nezasahují a lépe se tímto na konci jímají a oddělí.

                     
host - 106.6 (?), 16.11.2010 9:38
Vaše řešení se mi zdá dost složité, nezapomeňte, že průtok přes jehlový ventil nebude po celé délce procesu konstantní, a stát u něj a pořád měřit výtok se mi jeví neefektivní. Spíše bych popřemýšlel, jak se úplně zbavit dokapu a končit proces na cca 80-90% lihovosti poslední kapky jímaného destilátu. Souhlasím s respondentem p.Šlosarem, který někde píše, že hlavní důvod správného stanovení refluxního poměru není v zesilování lihovosti, ale má vést k úplnému vyždímání Alc. z kotlíku a navíc bez dokapu resp.přiboudlin. Podle mně je tento fakt správný.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika