100 oktanový benzín do pily a křovináku
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 209.11 (?) 26.12.2010 12:30
Velmi jednoduše, stačí zanedbat údržbu, což ohrožuje motor i s méněoktanovým benzínem. U motorů, kde je rezerva chlazení to nemusí být problém. Chlazení motoru souvisí s mazáním motoru, nejen s údržbou. Potom již záleží na dalších vlivech - zátěž, okolní teplota, druh oleje, aby došlo k překročení teplot motoru nad hodnotu, kdy je olejový film na třecích plochách narušen. Pro závodní účely to má význam, pro majitele přístroje na práci, který chce dlouhou životnost a nepotřebuje vyždímat z motoru krátkodobě max. výkon ne.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 24.12.2010 21:30
No bodejť taky. 100 oktanové benzíny jsou sice pekelně drahé ale nic lepšího motoru u nás nelze dopřát. A i kdyby uživatel nepoznal rozdíl ve výkonu motoru a jeho lepších startech i po delší odstávce a celkově lepším chodu, na čistotě motorů je jeho použití prokazatelně hodně znát. K tomu se samozřejmě předpokládá použití kvalitních olejů pro dvoudobé i čtyřdobé motory.
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.154 (?), 25.12.2010 7:41
Ještě pro upřesnění VPOVER má oktanů 95 a VPOVER RACING 100!!!
|
|
|
|
|
|
|
host - 59.37 (?), 25.12.2010 10:56
při řešení reklamace u auta jsem jezdil na tento předražený placebo produkt bez znatelného efektu pro rádoby tunery, v servise se snažili problém hodit na kvalitu paliva a ejhle když mi odebrali vzorek na jejich odborné posouzení měl jsem plnou nádrž od nějakého superhypermarketu a rozbor byl OK a následovala pro servis drahá oprava. Většina paliva se stejně vozí z jedné velké bečky a vidím tam plnit cisterny známých značek.
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 25.12.2010 11:48
To, co píšete platí pro 90% benzínů prodávaných u nás. Nechci se konkrétně vyjadřovat k zde neustále zmiňované značce paliv. Tam je vliv reklamy na spotřebitele zřejmý a kvalita zdaleka nedosahuje deklarovaných hodnot, i když jejich motorové oleje(taky nesmírně předražené) jsou ale velice kvalitní. Toto bylo prokazatelně vyzkoušeno na stovkách motorů aut již od devadesátých let. Pokud jste použil oleje (i tenkrát velmi drahé) značky s lasturou ve znaku, motory nejevily po 100.000 ujetých kilometrech žádné významné opotřebený a hlavně : motory byly naprosto čisté, bez karbonů a doslova "dozlatova" zbarvené. Pro oko technika lahůdka. Jediné, co takové motory poškozovalo bylo naše palivo plné nekvalitních příměsí.
Co se týče paliva - tankuji jejich předražené produkty pouze ve stavu nouze. V ČR jsou ale jiní prodejci paliv a ti prokazatelně vozí 100 oktanový benzín z Rakouska. Nepovedu zde s nikým diskuzi, jestli je takové palivo znát na výkonu motoru (záleží totiž na řadě věcí) ale i laik pozná i na zahradní technice, že motor běží klidněji, tišeji a nezanáší se karbony.U osobních aut poznáte (když nic jiného),tak start ve velkých mrazech.O podílu biosložky v těchto druzích vysokooktanových benzínů zde řeč byla a kdyby nic jiného, tak tento faktor plně ospravedlňuje jejich použití kdekoliv.
Pokud použijete do techniky i auta 100 okt.benzín (a nemusíte být tuner) zde nezmiňovaných firem, nemůžete motoru nijak uškodit a naopak dáváte motoru palivo s nejmenším možným rizikem obsahu nežádoucích příměsí.Nějaké razantní zvýšení výkonu snad ani nečekejte, takové palivo má prostě jiné výhody. Reklamní masáž ovšem míří jiným směrem.
Ovšem i tam platí, že provozovatel konkrétní čerpací stanice může ovlivnit cokoliv...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 26.12.2010 11:48
Jak přesně se to může přihodit u pil, sekaček a křoviňáků??
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 209.11 (?), 26.12.2010 12:30
Velmi jednoduše, stačí zanedbat údržbu, což ohrožuje motor i s méněoktanovým benzínem. U motorů, kde je rezerva chlazení to nemusí být problém. Chlazení motoru souvisí s mazáním motoru, nejen s údržbou. Potom již záleží na dalších vlivech - zátěž, okolní teplota, druh oleje, aby došlo k překročení teplot motoru nad hodnotu, kdy je olejový film na třecích plochách narušen. Pro závodní účely to má význam, pro majitele přístroje na práci, který chce dlouhou životnost a nepotřebuje vyždímat z motoru krátkodobě max. výkon ne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 210.112 (?), 27.12.2010 11:20
Více na tuto změnu reaguje 4 takt. U 2 taktu je to o teplotách, mazání, chlazení a také o tom, jak kvalitní motor to je. Takový, který má ošizené chlazení, musí být provozován s vyšším poměrem oleje je ohrožen více, zejména, pokud je tato změna provedena po delší době provozu. Shodneme se určitě na tom, že motor je po použití takového benzínu čistější. Když je takový čistič použitý na déle provozovaném motoru, začne uvolňovat karbony. Pokud se tak děje ve velké zátěži, horku, tak se motor snadno přidře. Je to na zvážení každého majitele.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|