To, co píšete platí pro 90% benzínů prodávaných u nás. Nechci se konkrétně vyjadřovat k zde neustále zmiňované značce paliv. Tam je vliv reklamy na spotřebitele zřejmý a kvalita zdaleka nedosahuje deklarovaných hodnot, i když jejich motorové oleje(taky nesmírně předražené) jsou ale velice kvalitní. Toto bylo prokazatelně vyzkoušeno na stovkách motorů aut již od devadesátých let. Pokud jste použil oleje (i tenkrát velmi drahé) značky s lasturou ve znaku, motory nejevily po 100.000 ujetých kilometrech žádné významné opotřebený a hlavně : motory byly naprosto čisté, bez karbonů a doslova "dozlatova" zbarvené. Pro oko technika lahůdka. Jediné, co takové motory poškozovalo bylo naše palivo plné nekvalitních příměsí.
Co se týče paliva - tankuji jejich předražené produkty pouze ve stavu nouze. V ČR jsou ale jiní prodejci paliv a ti prokazatelně vozí 100 oktanový benzín z Rakouska. Nepovedu zde s nikým diskuzi, jestli je takové palivo znát na výkonu motoru (záleží totiž na řadě věcí) ale i laik pozná i na zahradní technice, že motor běží klidněji, tišeji a nezanáší se karbony.U osobních aut poznáte (když nic jiného),tak start ve velkých mrazech.O podílu biosložky v těchto druzích vysokooktanových benzínů zde řeč byla a kdyby nic jiného, tak tento faktor plně ospravedlňuje jejich použití kdekoliv.
Pokud použijete do techniky i auta 100 okt.benzín (a nemusíte být tuner) zde nezmiňovaných firem, nemůžete motoru nijak uškodit a naopak dáváte motoru palivo s nejmenším možným rizikem obsahu nežádoucích příměsí.Nějaké razantní zvýšení výkonu snad ani nečekejte, takové palivo má prostě jiné výhody. Reklamní masáž ovšem míří jiným směrem.
Ovšem i tam platí, že provozovatel konkrétní čerpací stanice může ovlivnit cokoliv...