Olej Stihl
|
|
|
|
ARB - Stříbrný Zahrádkář (215) - 177.66 (?) 31.8.2008 13:04
K zakladateľovi: možno Vám niečo objasní aj toto: Svojho času som riešil aký olej do píly a či by sa dalo ušetriť na oleji nejakú tú korunku. Dovozca pre SR mi odpísal toto:
Na základe Vašej žiadosti Vám posielame informáciu o použití palivového oleja do MP S-018. Olej Stihl je špeciálne vyrobený pre motorové prístroje Stihl, ktoré majú nad 10 500 ot. -konkrétne S-018 má nad 11 000ot. Niektoré palivové oleje nespĺňajú dané požiadavky a preto nemôžu byť použité do motorových prístrojov Stihl.(ako príklad uvádzame list od ing. Jánošíka z firmy Slovnaft VÚRUP a.s. ktorý píše že v liste uvedené oleje sú vhodné iba do motorov, ktoré majú 8000 až 10 000 ot.)
Preto ak Vami uvedený palivový olej spĺňa dané požiadavky, tzn. ak je vhodný do motorov s počtom otáčok nad 10 500ot/min je možné ho použiť do Vašej motorovej píly - samozrejme v správnom pomere doporučenom výrobcom v opačnom prípade nedoporučejeme jeho použitie.
Svojou kvalitou, riediacim pomerom a cenou sú Stihl motorové oleje jedny z najvhodnejších motorových olejov pre 2-taktné motory na trhu. Cena za motorový olej Stihl v balení 1L je 229.-Sk s DPH. (pozn. list je z roku 2000 preto taká cena, vtedy sa predával len jeden druh palivového oleja - červený 1:50)
To mi stačilo aby som ďalej neexperimtenoval s olejmi a používal iba olej Stihl. S pílou nebol nikdy problém mám ju stále a stále pracuje ako drak. Oleje M2t a M2t Super nestíhajú mazať motory s ot. nad 10 000. M2t "chodí" do 6000ot a M2t Super do 10 000ot. Tak sa vyjadrili V Slovnafte o čom mám aj vyjadrenie VÚRP Slovnaft.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 31.8.2008 13:06
Vím o případech, kdy se stal problém s benzínem a bylo to od benzinky, o které byste ani nepřemýšleli, že se to může stát. Pouze jsem uvedl, že to nelze 100% vyloučit. Výrobce předepisuje olej Stihl - dobře, tak se potom podívejte do návodu na obsluhu, co výrobce předepisuje, když je motor použitý na kole. Pořád nevím co je to za motor, z čeho je to motor, že je to 2 T je málo.
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 31.8.2008 13:23
Pán J.S. Motor je zo záhradnej techniky čiže úplne rovnaký ako z krovinorezu alebo píly. Motor má oljem 32cm3, má odstredivú spojku a za spojkou je prevodovka. Klukovka motora má dva vývody. Jeden na štartovanie lankom a druhý vývod je na spojku. Na pieste sú dva krúžky. Už inak to neviem vysvetliť. Napíšte presne že čo chcete vedieť o tomto motore.
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.178 (?), 31.8.2008 13:40
o benzinkach som uz pisal v inej teme, mala sukromna benzinka na okraji dediny kde prejde par aut je potencialny problem vzdy, ktovie odkial je benzin, ktovie co tam majitel pridava v snahe o najvacsi zisk... benzinka znamej spolocnosti predstavuje nizsie riziko, predsa len ide o dobre meno celej spolocnosti, ale tiez zalezi od konkretneho najomcu a personalu co sa tam bude robit s benzinom, minimalne v jednej znackovej benzinke mam problem s benzinom, auto netaha, je lenive... v inej som napr. problem nemal... co sa tyka auta tam sa neda zvycajne tankovat v jednej benzinke, co sa tyka benzinu do pily a pod. tak tam sa to da, teda odporucam vytipovat si "svoju" benzinku a tankovat benzin tam, kde som bol spokojny...
|
|
|
|
|
|
|
ARB - Stříbrný Zahrádkář (215) - 177.66 (?), 31.8.2008 13:04
K zakladateľovi: možno Vám niečo objasní aj toto: Svojho času som riešil aký olej do píly a či by sa dalo ušetriť na oleji nejakú tú korunku. Dovozca pre SR mi odpísal toto:
Na základe Vašej žiadosti Vám posielame informáciu o použití palivového oleja do MP S-018. Olej Stihl je špeciálne vyrobený pre motorové prístroje Stihl, ktoré majú nad 10 500 ot. -konkrétne S-018 má nad 11 000ot. Niektoré palivové oleje nespĺňajú dané požiadavky a preto nemôžu byť použité do motorových prístrojov Stihl.(ako príklad uvádzame list od ing. Jánošíka z firmy Slovnaft VÚRUP a.s. ktorý píše že v liste uvedené oleje sú vhodné iba do motorov, ktoré majú 8000 až 10 000 ot.)
Preto ak Vami uvedený palivový olej spĺňa dané požiadavky, tzn. ak je vhodný do motorov s počtom otáčok nad 10 500ot/min je možné ho použiť do Vašej motorovej píly - samozrejme v správnom pomere doporučenom výrobcom v opačnom prípade nedoporučejeme jeho použitie.
Svojou kvalitou, riediacim pomerom a cenou sú Stihl motorové oleje jedny z najvhodnejších motorových olejov pre 2-taktné motory na trhu. Cena za motorový olej Stihl v balení 1L je 229.-Sk s DPH. (pozn. list je z roku 2000 preto taká cena, vtedy sa predával len jeden druh palivového oleja - červený 1:50)
To mi stačilo aby som ďalej neexperimtenoval s olejmi a používal iba olej Stihl. S pílou nebol nikdy problém mám ju stále a stále pracuje ako drak. Oleje M2t a M2t Super nestíhajú mazať motory s ot. nad 10 000. M2t "chodí" do 6000ot a M2t Super do 10 000ot. Tak sa vyjadrili V Slovnafte o čom mám aj vyjadrenie VÚRP Slovnaft.
|
|
|
|
|
|
|
host - 22.25 (?), 31.8.2008 13:50
Krásna diskusia, asi začnem používať ten zelený. Daniela, napíš niečo pekné. A teraz ma napadlo - prečo si na tomto webe všetci vykáte? Čítam si tu skoro každý deň a niekedy sa naozaj dobre zasmejem. Keď začne písať aj senilný Přemek - to bude bomba.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 22.25 (?), 31.8.2008 14:05
Budem mať 40 - starý pes. Triednu zo strednej občas stretnem - nikdy by ma nenapadlo jej tykať. Ale toto je NET.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 22.25 (?), 31.8.2008 13:59
Ale inak - na tomto webe mi ten moravský guru poradil kúpiť DOLMAR PS 420. Zatiaľ som plne spokojný. Pomer výkon - cena je bezkonkurenčný.
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.178 (?), 31.8.2008 13:52
napr. Castrol Garden 2T som nasiel na nete s rovnakou specifikaciou ako olej Stihl za 142 skk...
poprosim toho pana, co sa tu najviac vyzna do olejov, aby vysvetlil specifikaciu API- TC, SAE 20W/30, JASO FC ide mi o to, ci JASO FC je lepsi ako JASO FB... dakujem pekne
|
|
|
|
|
|
|
host - 112.250 (?), 31.8.2008 15:46
typicky zadřený motor nedostatečným mazáním má poškozený píst "poškrábáním" nejvíce v okolí výfukového kanálu, pisatel zmiňuje prasklé kroužky a vylomení válce, které pravděpodobně vzniklo od poškozených kroužků, o pístu se tam dále nezmiňuje. Vážený pane, jaké bylo další poškození pístu, jak vypadají stěny válce, kroužky byly volné nebo "zapečené"? H.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|