Olej Stihl
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?) 31.8.2008 9:36
Ptal jsem se právě, co je to za motor, Vy jste doplnil ještě na čem jej provozujete. Zde bych viděl příčinu zadření. Sice ještě nevím přesně typ, ale provozovat jej na kole, je zásadní rozdíl, proti např. řezání pilou. Na kole jede v otáčkách kolem - jak uvádíte - 7000 , tedy kolem hodnoty max. kroutícího momentu, ale ty úseky jsou podstatně delší, než řez motorovou pilou - vycházím z toho, že to uvádíte .. konstrukčně stejný, jako motor motorové pily. Ještě záleží, jak jej máte zpřevodovaný, neboť tyto motory snesou vyšší otáčky a i delší provoz, ale v těch otáčkách s menší zátěží, když je současně takový motor špatně chlazen a musí jet při nízkých otáčkách ve velkém záběru, tak se zadře, to z toho vyplývá. Na podélných řezech se utavilo hodně motorových pil, nebo ve vysoké trávě křovinořezů - velký odpor/nízké otáčky/špatné chlazení/špatné mazání. Po tom, co jste uvedl byste naopak měl používat velmi kvalitní olej a také hledat příčinu v převodech a chlazení, možná v konstrukci/vhodnosti, či výkonu motoru.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 124.22 (?), 31.8.2008 11:58
Pokud si myslíte, že kód 15W40 u automobilového motorového oleje udává výkonovou třídu, velice se mýlíte. Tento kód označuje jeho viskozitu.
Kvalitu aditiv, která zajišťují mj. odolnost oleje vůči oxidaci, pěnění atp. udává nejběžněji kód API složený ze dvou písmen Sx/Cx, kde "x" po S určuje třídu oleje pro zážehové motory, po C pro vznětové. Čím vyšší pořadí písmena "x" v abecedě, tím kvalitnější olej.
Příklad: Olej Mogul GX Pro, 15W40, API SL/CF, je o několik tříd lepší než olej Castrol GTX, 15W40, API SG/CD. K tomu i levnější.
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.178 (?), 31.8.2008 12:33
dakujem za vysvetlenie :)
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.178 (?), 31.8.2008 12:57
Radek nie, nepokladam oleje M6A a M6AD za zhodne, napisal som, ze sa neodporuca davat lepsi olej, ked predtym tam bol horsi, tak ako sa neodporuca davat M6AD ked tam bol pred tym M6A... myslim, ze kazdy z toho pochopil, ze M6AD povazujem za lepsi olej, ale vam to este vysvetlim... presne specifikacie olejov: M 6A SAE 30 API SB a M 6AD SAE 30 API SC teda aj z toho je jasne, ze M 6AD je olej lepsi...
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 30.8.2008 22:53
A nie sú rovnaké tie oleje keď majú rovnakú špecifikáciu. Ja nepozerám značku, ale špecifikácie. To je hlavné a nie čo napíšu na obal. A tento môj motor, ktorý má len 7000 otáčok som pridrel s olejom Stihl a bol namiešaný v pomere 1:30. Keď som rozobral motor tak boli krúžky zlomené napoli a válec bol pod výfukovým kanálom vylomený asi tak 0.5 cm. Raz som núdzovo použil olej M2T a nebol s ním žiadny problém(pravdaže vo väčšom pomere). Prajem Vám dobrú noc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 30.8.2008 23:03
Pán J.S. Motor je dvojtakt a mám ho namontovaný na bicykel takže keď idem na dlhšiu trasu namiešam väčší pomer Dal som 1:30 a motor sa pridieral lebo strácal výkon aj otáčky a to išiel asi tak na 3/4 plynu. A olej M2T preňho nebol O.K. ale ten som len použil na núdzový dojazd a nikdy ho tam už nedám lebo mi tiekol olej z výfuku a všetko bolo zaolejované. Ale to je podstatné že motor je zo záhradnej techniky čiže konštrukčne úplne rovnaký ako motor motorovej píly.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 31.8.2008 9:36
Ptal jsem se právě, co je to za motor, Vy jste doplnil ještě na čem jej provozujete. Zde bych viděl příčinu zadření. Sice ještě nevím přesně typ, ale provozovat jej na kole, je zásadní rozdíl, proti např. řezání pilou. Na kole jede v otáčkách kolem - jak uvádíte - 7000 , tedy kolem hodnoty max. kroutícího momentu, ale ty úseky jsou podstatně delší, než řez motorovou pilou - vycházím z toho, že to uvádíte .. konstrukčně stejný, jako motor motorové pily. Ještě záleží, jak jej máte zpřevodovaný, neboť tyto motory snesou vyšší otáčky a i delší provoz, ale v těch otáčkách s menší zátěží, když je současně takový motor špatně chlazen a musí jet při nízkých otáčkách ve velkém záběru, tak se zadře, to z toho vyplývá. Na podélných řezech se utavilo hodně motorových pil, nebo ve vysoké trávě křovinořezů - velký odpor/nízké otáčky/špatné chlazení/špatné mazání. Po tom, co jste uvedl byste naopak měl používat velmi kvalitní olej a také hledat příčinu v převodech a chlazení, možná v konstrukci/vhodnosti, či výkonu motoru.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 31.8.2008 9:51
Pán J.S. motor je zprevodovaný 1:5 a gume je prítlačný kotúč ktorý pri veľkom pridaní plynu prešmykuje. Väčšinou jazdím tak na 3/4 plynu a chodím kratšie vzdialenosti(cca 5km). A oleja som dal preto viac lebo bolo vonku nemormálne teplo, ale predsa sa zadrel. V zime som dával pomer 1:40 a nebol žiadny problém. Konštrukcia motora bola v zime len vlažná, ale v lete horúca. Chladenie motora je ventilátorom, ktorý hneď funguje aj ako bezkontaktné zapalovanie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 31.8.2008 10:10
Medti valcom a výfukom mám len tesnenie. Ale neviem, že čo myslíte, dajte sem nijaký obrázok, aby som aspoň mal predstavu ak to vyzerá. A odstredivá spojka preklzuje len keď štartujem z miesta, ale pri rýchlosti 15 km/h už nepreklzuje. Ten kotúč, ktorý sa tre o gumu preklzuje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|