Motor jikov
|
|
|
|
|
|
|
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585), 10.8.2007 12:17
Oranžová jiskra je špatně, musí být modrá. V tom může být chyba (svíčka, kabel, zapalování).
Důležitý je čerstvý benzín (s olejem) v nádrži i v karburátoru (tzn. pokud je v karburátoru staré palivo, tak vypustit plovákovou komoru a vyčistit, např. vyfoukat vzduchem). Ten motor jde obecně těžko (ztuha) startovat. Karburátor má v přední části "sytič" - páčku, která se před startováním studeného motoru otočí nahoru.
Pokud je puštěný benzín a vyndaná svíčka, musí, při zatažení za startovací šňůru, z otvoru pro svíčku foukat benzínová směs - mlha.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.104 (?), 10.8.2007 12:41
Na kvalitu a stáří pohonné směsy bych u těchto motorů moc nesázel. Určitě řada lidí, co onen motor mají, potvrdí, že motor v pohodě jede i na směs, která byla v nádrži, při dobrém uskladnění motoru, přes zimu. Chci tím říci že tyto motory nejsou tolik choulostivé na stáří směsy a kvalitu oleje do benzínu. Vždyť točí jen kolem 4700 ot/min.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.104 (?), 10.8.2007 13:04
Pane ZT, se zkušenostmi s těmito motory je to rozdílné. Je otázka, kterých uživatelů se zde s váma podělí o jejich zkušenosti. Jsou lidé kteří na tento motor nadávají kudy chodí a já věřím že ty potíže mají a jsou lidé, kteří si ho pochvalují. Zvláště pro svoji nenáročnost i finanční pro údžbu atd. Prostě jen zatáhnou za špagátek a je-li tam benzín motor jede. Vzduch. filtr je svépomoci čistitelný, takže jediná investice je do zapalovací svíčky. Já sám mj. tento motor mám a nemohu proti němu říci nic špatného. Kdykoli ho potřebuji jede bez problémů. Občas zlobý bodka na svíčce, ale ani ta není nijak finančně náročná. Dokonce to může být i problém zakladatele tohoto vlákna. Páni, na to jsem úplně zapoměl! Po tom netu se fakt blbě oravuje.
|
|
|
|
|
|
|
host - 66.33 (?), 22.5.2008 19:01
Já mám motor 1414 již 21 let, funguje perfektně i po těch letech, palivo na zimu nevypouštím, jen vždy vyjedu to co je v karburátoru.Startování je trochu tužší, celá ta léta ale stejné, chce to trochu správný "grif" a je to v pohodě.Jediné investice za ty roky používání byli 2ks svíček a 3ks startovací šňůry.
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.167 (?), 9.8.2008 8:24
Mám Jikov 1414 od roku 1988 a bez problémů. Po 20 letech jsem vyměnil gufera na klice, protože asi přisávaly vzduch a teplý motor nechtěl startovat.Jinak měním zapalování za bezkontakt, protože během tří let odešly dvě indukční cívky, každá cca 1 200,-- za kus. Nový bezkontakt cca 2 700,--. Asi jsem už neměl kosit a začít používat sekačku živou.
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.226 (?), 18.4.2014 8:48
Potvrzuji, byl jsem vždy v šoku, když to zjara chytlo na cuknutí, dnes je té babičce něco přes 20 let a chystám se využít všechna moudra zde. |Moc díky páni koumáci!!
|
|
|
|
|
|
|
host - 97.236 (?), 5.2.2009 15:36
Dobrý den, poradim vám sundejte si z botky ten hliníkovej plech a máte po problému na pořád!!! uš sem několik motorů dělal a mám s tím své skušenosti.Jinak motor Tera! neměl Chybu a novější Vari taky ujdou.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 161.16 (?), 15.4.2009 22:01
Máte pravdu se stíněním botky jsem měl velké problémy, za tepla se to nepravidelně prostřelilo, u druhé prohořel odrušovací odpor(výroba PAL). Od doby co jsem celou botku vyměnil za Japonskou z motocyklu nemám již žádné problémy. YARI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.104 (?), 10.8.2007 13:30
Plně respektuji vaše zkušenosti. Já ale tyto problémy prostě nemám.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|