Motor jikov
|
|
|
|
host - 220.54 (?) 28.12.2011 20:13
mně se to taky jednou stalo po převážení z místa na místo v kufru auta.
Příčinou bylo to, že se mi palivová hadička natlačila do prostoru pro páčku regulátoru a tak nebylo možné přidat plyn a vytočit motor nad spínací otáčky spojky. Když už jsem to vzdával, chtěl jsem zavřít benzín, tak jsem si toho náhodou všimnul.
S.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 200.11 (?), 14.6.2010 9:36
Dobry den,
prosim o radu. Koupil jsem si starsi Vari Jikov a mam stale problemy s otackami. Motor perfektne startuje ale jakmile se chci rozjet, tak to vubec nic neutahne, nelze poradne pridat otacky. Momentalne to bezi jen na volnobezne otacky. Podezrivam regulator, ale nevim jak ho otestovat. Dekuji ZdenekT
|
|
|
|
|
|
|
host - 220.54 (?), 28.12.2011 20:13
mně se to taky jednou stalo po převážení z místa na místo v kufru auta.
Příčinou bylo to, že se mi palivová hadička natlačila do prostoru pro páčku regulátoru a tak nebylo možné přidat plyn a vytočit motor nad spínací otáčky spojky. Když už jsem to vzdával, chtěl jsem zavřít benzín, tak jsem si toho náhodou všimnul.
S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 22.112 (?), 28.1.2009 0:39
Podívejte se, pane, problémy s gufery, jež jste uváděl a sice, že je naleptával benzin, je směšný výplod servisu, nebo Vaší širokopásmové fantazie. Zabývám se v tomto oboru již řadu let a ještě nikdy jsem se nesetkal s naleptaným guferem od benzínu, ani od oleje či jiné agresivní látky. To že gufero může prasknout je způsobeno působením stáří a k tomu obrovské teplotní výkyvy motoru. Je to stejné, jako když vystavíte gumu z PVC dlouhodobě povětrnostním podmínkám, slunci a mrazu, tak Vám za pár let ztvrdne a rozpraská.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 201.142 (?), 30.10.2016 11:38
Zdědil jsem sestavu VARI rok výroby 1993. Letos začaly problémy se zapalováním. Protočil se ventilátor vzhledem k magnetu, utrhly se hliníkové nálitky na ventilátoru a poškodily cívku magneta (zapalování DUCATI). Ventilátor jsem opravil pomocí šroubů - jejich hlavy nahrazují nálitky. Po výměně cívek nemohu utáhnout centrální maticí sestavu rohatky startování, ventilátoru a magneta. Vždy po cca hodině provozu se z motoru ozve kovový zvuk (z rohatky startování) a pokud okamžitě nezastavím a nedotáhnu centrální matici, protočí se i magneto (ustřihne se klínek). Rohatka startování je zevnitř omletá, jako by palec rohatky byl vysunutý a při provozu o ni dřel. Startovací komplet je nový, vratná pružina palce rohatky je nová, kužel na klikovém hřídeli a v magnetu je v pořádku. Již se ustřihly dva klínky. Síla potřebná k vytažení startovací šňůry při startování je až nepřiměřeně velká, mám pocit, že ji snad přetrhnu nebo něco ulomím. Motor však po protočení chytne spolehlivě. Během postupných oprav jsem vyměnil i jehlový ventil karburátoru a uzavírací kohout. Může někdo poradit, co může být příčinou?
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.110 (?), 30.10.2016 16:13
Poškozený kužel setrvačníku? Oprava výměnou za nový.
|
|
|
|
|
|
|
host - 201.142 (?), 1.11.2016 15:52
Kužel setrvačníku poškozený není. Podezření mám na vysunutý palec startovacího zařízení, který se při běhu motoru vysune a dotýká se rohatky. Celou sestavu rohatka-ventilátor-upevňovací matici rozkmitá tak, že se matice povolí a následně se přestřihne klínek (rohatka je zevnitř vydřená od startovacího palce). Ovšem startovací palec má novou pružinu a nevidím důvod, proč by se měl vysunout.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 38.10 (?), 5.6.2008 3:22
Mám dva motory z Terry a Vari, které se liší zdvihem.Na obou se dělala GO, ten z Terry v odborném servisu, Vari jsem dělal sám doma.Terra šla startovat lehčeji než Vari-u té jsem po čase zjistil, že mi dře větrák o kartel (poté co jsem také rozlámal několik řemenic ve startéru).Zřejmě jsem nedotáhl šroub tou správnou silou.Větrák jsem srovnal a pořádně dotáhla startování jde lehčeji.Také se mi několikrát stalo, že jsem nechal otevřený kohout, jehlový ventil úplně nezavřel a benzín natekl až do válce.To jsem potom musel vyšroubovat svíčku a benzín vyfoukat ven protočením motoru naprázdno.
|
|
|
|
|
|
|
host - 248.130 (?), 26.6.2008 21:04
Dobrý den, chci se připojit k diskuzi a zeptat se mám motror vari JM4-003 dvoutakt a při delším provozu (tak 1 hodinu) mě vždycky přestane z ničeho nic jet a svíčka neháže jiskru dokud motor neschládne pak je všechno OK dokud se motor znovu nezahřeje.Myslím si, že by to mohl být kondenzátor(probíjí) na zapalování (nutnost použít stahovák). Nicméně chtěl bych se zeptat jestli někdo nemám s touto nebo podobnou závadou zkušenosti a nemohl by mě potvrdit jestli je má doměnka správná či nikoliv.
|
|
|
|
|
|
|
host - 29.74 (?), 9.8.2008 10:13
Pokud to za tepla přestane jet a neháže jiskru, pak to pravděpododbně je závadou v zapalovacím spínači Vape ZS 22, hodně často zlobí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|