Motor jikov
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) 10.8.2007 14:59
K těm filtrům - zatím jsem papírovou vložku neměnil, pouze vícekrát cca 2 x do roka čistím molitan. Pravidelně navštěvovat servis jsem nemusel, neboť to po mě nechtěli - záruka byla 2 roky. Seřízení motoru v servisu- ventily to je pro neznalého nutné. Přesto, kdybych koupil cca 4 nové filtry + 3 seřízení, tak se dostaneme na 20 000 ,-Kč rozdílu při stejné době provozu.Nevím, jak moc čtete názory zde, ale vidina ušetření peněz za nutnost pravidelného servisu/záruka je pro mnohé větší zlo než koupit kvalitní stroj a mít obavy, že se pokazí vadou z výroby. Něco na tom je z pohledu toho, že po cca 1/2 roce provozu by se měla závada projevit -pokud se tak nestane, je šance využití záruky minimální. Takže při zadření motoru je na vině obsluha a zbývá zapalovací modul a snad, že se něco pokazí ze součástek??? Závady jsou u těchto motorů většinou - přidřený ventil, regulátor, vyjímečně (zapalování, nedotažené šrouby, těsnění, špatné nastavení z výroby), dále je to již hlavně obluhou a údržbou. Zrovna včera jsem po dlouhé době objevil závadu u Hondy známého - novější X řada vadné zapalování, stejně to bylo po 5 letech. A ostatní - pokud alespoň trochu zvládáte údržbu, tak se nemá co pokazit.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.66 (?), 10.8.2007 14:06
Ještě jeden dotaz jak pak seřídit ten karb? O kolik otaček to povolit pro základní seřízení? Jo a jaký olej doporučuje výrobce nevíte? Já leju Husqvarnu...
|
|
|
|
|
|
|
host - 168.167 (?), 16.8.2007 7:24
Co e týče seřízení karburátoru... zkusil jste se podívat na stránky výrobce motoru? V návodu k obsluze to je vše napsané, mohli by ho mít na internetu. Já osobně na motory Jikov nedám dopustit, za cca 15 let provozu jsem vyměnil svíčku, startovací šňůru a občas seřídím volnoběh.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 10.8.2007 14:14
Cena je sice u 2 taktu nižší, ale už jsem to zde psal. Spotřeba je cca 0,8l / hod u 4 taktu a u 2 taktu cca 1,2l /hod. Toto jsou obecně uváděné hodnoty - průměr. Dále je to nutnost mísit benzín, zápach spalin, problémy s těsněním kliky, známý musel motor za stejnou dobu - koupili jsme motory téměř zaráz už 2 x nechat přetěsnit motor(údajně to naleptal benzín - stanovisko opravny) a několikrát uvedl, že udělal chybu, že nekoupil 4 takt. O životnosti bez nutné opravy ani nemluvím. Ten kdo jednou 4 takt vyzkoušel od startu až po dokončení práce musí uznat, že se to nedá srovnat. Jediné plus vidím v nižší ceně ND a provozu na velkých svazích. Při porovnání rozdílu spotřeby - 0,4l a teoreticky stejné životnosti - což uvádím, pro lepší orientaci při srovnání - je tento výsledek : 2000 hodin provozu x 1,2 = 2400 ltr pohonné směsi - 2 takt, 2000 hod. x 0,8 = 1600 ltr 4 takt. Rozdíl 800 ltr x 30 Kč = 24000,-Kč. Asi je to o tom, že kdybych 4 takt neměl a zvládl to vše 2 taktem, byl bych spokojen.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.104 (?), 10.8.2007 14:45
Ty výpočty jsou trochu zavádějící. Podle mě vám tam u těch čtyčtaktů chybý celková cena za výměny filtru vzduchu a náklady na pravidelný pětiletý servis, protože ten je nutný pokut někdo chce mít záruku pět let. A já věřím, že chce každý. Ten váš známí... co k tomu říci dvoutakty znáte i vy a i o tom naleptání si určitě mysíte svoje. Říkám znovu, jeden z mých motorů je r.v. 92 dvoutakt nevím co je zapalování co jsou problémy s těsností atd. Mrknu je-li benzín zatáhnu a jede. Asi jsem měl štěstí. Ale pozor taky souhlasím s tím, že kdo poznal čtyřtakt, samozřejmě v dobrém světle, těžko se láme na dvotakt.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 10.8.2007 14:59
K těm filtrům - zatím jsem papírovou vložku neměnil, pouze vícekrát cca 2 x do roka čistím molitan. Pravidelně navštěvovat servis jsem nemusel, neboť to po mě nechtěli - záruka byla 2 roky. Seřízení motoru v servisu- ventily to je pro neznalého nutné. Přesto, kdybych koupil cca 4 nové filtry + 3 seřízení, tak se dostaneme na 20 000 ,-Kč rozdílu při stejné době provozu.Nevím, jak moc čtete názory zde, ale vidina ušetření peněz za nutnost pravidelného servisu/záruka je pro mnohé větší zlo než koupit kvalitní stroj a mít obavy, že se pokazí vadou z výroby. Něco na tom je z pohledu toho, že po cca 1/2 roce provozu by se měla závada projevit -pokud se tak nestane, je šance využití záruky minimální. Takže při zadření motoru je na vině obsluha a zbývá zapalovací modul a snad, že se něco pokazí ze součástek??? Závady jsou u těchto motorů většinou - přidřený ventil, regulátor, vyjímečně (zapalování, nedotažené šrouby, těsnění, špatné nastavení z výroby), dále je to již hlavně obluhou a údržbou. Zrovna včera jsem po dlouhé době objevil závadu u Hondy známého - novější X řada vadné zapalování, stejně to bylo po 5 letech. A ostatní - pokud alespoň trochu zvládáte údržbu, tak se nemá co pokazit.
|
|
|
|
|
|
|
P.G. - (4), 10.8.2007 20:35
Vari a benzín - nevím co kupujete za benzín, ale žádné problémy se startováním po zimě, kdy v nádrži zůstala stará směs, jsem já, ani řada zahrádkařů a vinařů od nás za celá léta neměl. Stejně tak u malého rotavátoru z Povážské z babetovým motorem, řady 2T motocyklů, babet a sekačky s motorem Sachs, který jede od r.1996. Jo, ještě motorová konva od r.1991. U křováku a motorové pily benzín dlouhodobě nenechávám, ale ne proto, že by to nejelo, ale prý to nesvědčí karburátorům. A Teru, či Vari tu má snad každý zahrádkář a vinař. Všichni ale s 2T, poněvadž dříve 4T nebyly. Možná modely Jikov vyráběné posledních 12 let jsou citlivější. A co to je za blbost, že benzín naleptává těsnění kliky? Tam musela být nějaká závada z výroby.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 10.8.2007 20:50
Jenom jsem to uvedl, tak jak mu to opakovaně řekli v opravně. Nemohl to po zimě nastartovat, tak protože měl ještě motor v záruce, dal jej do servisu - výměna gufer, potom opět + něco s karburátorem asi po 2 letech. Já jsem to pouze bral , jako něčí problém a víc mě to nezajímalo - měl jsem 4 takt a sbíral informace o něm. Ale tím nechci shodit spokojenost uživatelů s tímto motorem, přes tyto nedostatky je to velký pomocník. Ale pro mě je to horší varianta výběru. Ještě je dobré osvětlení, které bylo možné zapojit. To 4 taktní motory nemají, mě by se to hodilo - někdy jsem se vracel z lesa skoro po tmě. Jednou jsem jel úsekem, kde bylo instalováno měření rychlosti při plném plynu - otáčky motoru nastaveny na cca 3400/min to ukázalo rychlost 12 km/h(Vari Honda - DSK 317 3. rychl. stupeň).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 22.112 (?), 28.1.2009 0:23
Můj dvoutaktek starý třináct let letí jako okřídlený šíp s DSK 317 rychlostí 15Km/h s omezovačem nastaveným na trojku a pružinkou zavěšenou na prvním zářezu nejbližším omezovači. To znamená, na zářezu pro nejnižší otáčky.
|
|
|
|
|
|
|
host - 161.16 (?), 15.4.2009 22:10
Od doby co vylévám na zimu benzín z nádrže i z plovákové komory Vari po zimě startuje naprosto bezproblémově. Pokud směs ponechám delší dobu ve stroji i během sezony dojde k odparu benzínu a zbytky (olej a aditiva) zanesou poměrně tenké trysky. Nastartovat to sice jde, ale pouze se sytičen za cenu obrovského oblaku kouře. Jinak doporučuji k získání stabilních otáček na volnoběh po startu krátkodobě zapnout sytič při zvýšených otáčkách, potrubí i karbec se rychleji vyčistí a motor jede výrazně pravidelněji a nechcípá... Jikov je spolehlivý dříč... YARI
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.106 (?), 22.7.2012 15:43
Dobrý den Vážený pane.Chtěl bych se informovat na Motor dvoutakt Jikov z roku 1988, Otec k tomu nemá návod použití, Sitič má tři polohy, Mohl by jste mi prosím napsat jak zacházet s tím to sitičem? Předem děkuji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|