Ekodotace na motor Vari XP-200
|
|
|
|
host - 118.24 (?) 27.3.2015 7:19
s dovolením se zapojím do diskuze:
Účel ekodotace bude úplně jiný než ušetřit uživatelům peníze za PHM a zlepšit ekologii.
V současné době je snaha dělat vše tzv. na spotřebu, tzn. v podobě, která nelze zcela servisovat doma a je závislá buď na náhradních dílech nebo odborném servisu, částečně se věci konstruují bez rezervy, což způsobuje jejich omezenou životnost.
Dvoutakt je prakticky nesmrtelný, lze na něm v domácích podmínkách udělat několikrát výbrus a náhradních dílů jsou mraky. Toto vše je věc, která současným výrobcům vadí - co může být pro výrobce horší než věc (motor), která funguje bez jeho přičinění řadu let?
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 25.2 (?), 14.3.2015 10:01
Ano Stando, Hondu 5,5Hp používám déle jak deset let čtyřtakt, i dvoutakt starší po celé vegetační období. Na moji 4 ha výměru mi tyto stroje stačí. V posledních letech pouze pro potřeby rodiny. Pastevní louku, seču bubnovkou jednou za dva měsíce, brambory a ostatní zeleninu obdělávám příležitostně, v sadu využívám Vari štěpkovač. Nepočítám se mezi ecoobčany, ale snažím se s svojí přírodou vycházet v dobrém. Dělali to předkové dělám to i já, a podobně bez rozdílu na politický režim který kdy panoval. Přeplněné sklady asi opravdu Vari nebude mít a to je dobře, to se ale nedá říci o podobných prodejcích automobilu, jež podobné slevy na své eco automobily dávají včetně AAA!
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.6 (?), 14.3.2015 13:54
Vari rozhodně přeplněnými sklady netrpí. Ba naopak, v minulých třech letech výroba nestačila poptávce jak u nás, tak v zahraničí. To, že je teď valná většina zboží na sezonu připravena na skladě, neznamená, že tam bude i za dva měsíce - v posledních letech stroje vyprodávali neuvěřitelným fofrem. Pokud chcete Xpčko, doporučuju nečekat...
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 14.3.2015 17:17
Tomu věřím, protože Vari reklamy a akce stylu mount.. nedělá a prodává jim kvalita a spokojenost.
|
|
|
|
|
|
|
host - 74.9 (?), 26.3.2015 19:01
nevím, jak je to s ostatními náklady než s PHM. Klasický Jikovy měly např. vzduchový filtr s olejovou náplní, což z hlediska provozu stojí nula nula něco málo a čistí super. Čtyřtakty budou mít asi vložku (otázkou je, zda se nechá čistit nebo se musí měnit).
Nejvíc mě dostalo, že nějaký odborník tvrdil, že olejová náplň ve vzduchovým filtru je zbytečná na tento provoz. Přitom sekání a obracení je jedna z nejšpinavějších prací a i návody k normální traktorům radí zmenšit interval čištění vzduchového filtru. Ale pro malé motory asi platí, že na ně se nepráší
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.106 (?), 26.3.2015 19:43
Jiné náklady jsem také porovnával. 4T Filtrace vzduchu je vzduchovým filtrem, který vypadá jako harmonika v kovovém rámu, který má gumové těsnění. Na tento hlavní filtr se nasadí molitanový předfiltr, který se navlhčí olejem, aby zachytil jemný prach. Při správné údržbě stačí vyprat molitan podle intenzity provozu, stačí 1 x za rok, případně ve velkém prachu a dlouhé době provozu častěji. Papírový filtr stačí vyfoukat, nesmí se zamastit přílišným navlhčením molitanu, tím se prach dostane na filtrační plochu a přilepí se. Jinsk vydrží dlouhou dobu bez výměny. Sání motoru se nachází v místech, kde se vzduch mírně předehřívá. Rozdíl v provozních nákladech je zanedbatelný. Oleje. Olej do 2T 1 ltr je v ceně 1 litru kvalitního oleje do motoru 4T. Z 1 ltr oleje do 2 T, který motor spaluje lze vytvořit až 51 litrů pohonné směsi, v praxi je to méně, většina přidává více oleje i z důvodu kvality oleje. 4 T do motoru vejde po výměně 0,6 ltr oleje zpravidla na celý rok provozu. Při častějším provozu je úspora u 4T, při malém provozu se mění olej v motoru po roce, aniž by byl na výměnu, ale výměna po roce je doporučována z důvodu uplynutí doby. U 4T je třeba seřizovat ventily, u 4T motoru je v poslední době uváděn návod, jak ventily seřídit, pro běžně zručnou obsluhu snadná záležitost. Tím rozdíly v nákladech končí a dalo by se vyjmenovat spoustu výhod 4T proti 2T. Tyto přednosti není nutné opakovat, o čemž svědčí i ekodotace Vari a tam ty hlavní jsou vyjmenovány.
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.24 (?), 27.3.2015 7:19
s dovolením se zapojím do diskuze:
Účel ekodotace bude úplně jiný než ušetřit uživatelům peníze za PHM a zlepšit ekologii.
V současné době je snaha dělat vše tzv. na spotřebu, tzn. v podobě, která nelze zcela servisovat doma a je závislá buď na náhradních dílech nebo odborném servisu, částečně se věci konstruují bez rezervy, což způsobuje jejich omezenou životnost.
Dvoutakt je prakticky nesmrtelný, lze na něm v domácích podmínkách udělat několikrát výbrus a náhradních dílů jsou mraky. Toto vše je věc, která současným výrobcům vadí - co může být pro výrobce horší než věc (motor), která funguje bez jeho přičinění řadu let?
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.106 (?), 27.3.2015 8:37
Museli bychom znát, kdo dotaci platí, abychom mohli posoudit, zda je zaměřena na prodej, nebo na ekologii. Odhaduji, že je to dotace výrobce, aby zákazník získal důvěru v neznámý motor a koupil případně výhodněji celou sestavu. S výbrusy a nesmrtelností 2T je to jinak. Znám několik 2T a pořád mají nějaké problémy, které bych nechtěl mít, když stroj potřebuji. GXV, GSV, XP200 můžete také generálkovat výbrusem válce. Jenomže po 20 letech GXV jede stále původní motor a za 20 let 2T, to je o nervy. Když si mohu vybrat motor na dlouhou dobu bez problémů, nebo stále něco s možností levnější opravy, tak beru v tomto případě 4T.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|