Ekodotace na motor Vari XP-200
|
|
|
|
|
|
|
host - 212.193 (?) 13.3.2015 7:29
Což o to, ta spotřeba je pro mne až druhotná záležitost - neobdělávám s tím zase až tak velký pozemek. Spíš mě jde o tu spolehlivost a náročnost na údržbu a o to, jak dalece je ten motor citlivý na čistotu paliva apod. - abych po několika sezónách nezjistil, že jsem na tom stejně jako předtím. Od stroje tohoto typu očekávám, že ho na zimu uložím a na jaře vytáhnu, naleju benzín, nastartuji a jedu a ne že s ním budu dva dny zápasit, rozebírat, čistit atd. A navíc to budu muset vozit někam do servisu, protože je to uděláno tak, že je na každou blbost potřeba speciální vercajk. Jirka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 13.3.2015 8:07
Za téměř 20 let intenzívního provozu 4 T se několikrát seřizovaly ventily a 1 měnila spojka. Servisáka jsem dovezl ke stroji, nemusel jsem stroj vozit do servisu. Za mě jedině 4 T.
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.6 (?), 13.3.2015 9:40
Ta XP200 je za tu cenu opravdu dobrá volba. Ano, sice si zase asi řeknete,,no jo, čína, to zas bude kvalita", má to však svoje ale. Ve VARI tenhle motor testovali snad čtyři roky před zahájením montáže do svých sekaček a Globalu. A problémy s benzínem mít nemusíte, když na karburátoru každý rok před odstavením povolíte ten malý mosazný šroubek který slouží k vypuštění paliva z celého palivového systému. Viděl jsem i jeden předprodukční motor i rozebraný a kam se na něj hrabou GCVčka - tady je litinová vložka, klika pod setrvákem v ložisku a sítko pro zachycování hrubších nečistot z oleje. Nechybí taková šikovná drobnost jako uzavírací kohout paliva. Kde za ty peníze seženete takový motor, ještě osazený celou přírubou a řidítky?
|
|
|
|
|
|
|
host - 199.214 (?), 13.3.2015 11:43
Uzavírací ventil má GCV taky a vydrží víc než 2T a ovládání 4T od startu po spolehlivost lepší.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 244.2 (?), 13.3.2015 12:10
Jestliže těžiště vývozu z Libic je do zemí, kde benzín má horší kavalitu než u nás, pak Vám věřím, že si s tím výběrem pohráli. Přeci neztratí vývozní pozice tam, kam právě s mlsnými Hondami nemohou. Taky už uvažuji o výměně Jikovů za XPčko, ale od doby co je straším výměnou se oba snaží aby chytli teplé na první cuk a studený na třetí.
PS: nevíte někdo kde jsou grafy průběhu výkonu a kroutících momentů? Prý se dají vytáčet na 3800 ot/min. - tj jsou jako náhrada Jikovu lepší než Honda, která tak vysoko nemůže.
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 13.3.2015 12:50
Těch 200 otáček Vás nevytrhne. Důležité jsou parametry 2T a 4T a ty hovoří pro 4T. Zvyk míchání oleje do benzínu se dá odnaučit a potom jen chválíte jak motor startuje, nekouří, nežere, jede tišeji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 224.107 (?), 13.3.2015 11:37
Zřejmě jste trefil dobrý kus. Pro vás čtařtakt jedině proto, že jste doutakt neměl!!!
|
|
|
|
|
|
|
host - 224.107 (?), 13.3.2015 11:40
Každý nemá to štěstí. Buďte rád že vám to tak vychází a dejte na modlení.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|