Záhradníctvo Limbach
|
|
|
|
host - 248.190 (?) 14.9.2024 13:14
Škôlky majú v porovnaní s inými druhmi podnikania výhodu v tom, že na nekalé praktiky sa im príde až po dlhšom čase. Potom už len málokto môže niečo riešiť. Mnohí zákazníci nezistia nikdy, že pestujú celkom iný kultivar. Nie je to ako s kilom paradajok. Že ho prinesieme reklamovať hoci aj minútu po nákupe.
A prečo to škôlky vlastne robia? Prečo vydávajú odrody za niečo, čím tie odrody nie sú? Dôvod je jednoduchý. Produkcia sadeníc je podnikanie ako každé iné. Po jednom tovare je veľký dopyt, kým iný je ležiak, ktorého sa dokážu len ťažko zbaviť. Ani premyslený manažment nemusí byť liekom. Lebo úradujú prírodné živly. Odroda sa dobre predáva, ale čo z toho, keď chýba, lebo na plantáži došlo k výpadku.
Tu sa škôlkam naskytuje vynikajúca príležitosť ako si tieto obmedzenia vykompenzovať. A pokušenie je veľké. Lebo nikto nedokáže predať ľuďom papriku s tým, že sú to uhorky. Ale podhodiť Goldstar a nazvať ho Admirálom? Či predať Vinohradnícku broskyňu namiesto South Havenu? Žiaden problém.
K pretrvávaniu týchto pomerov prispieva aj to, že zákaznícke spoločenstvo ešte asi nedospelo do stavu ako v iných krajinách, napr. v Spojených štátoch. Oni o každom, dokonca aj skutočne nechcenom prešľape výrobcov, či predajcov živo diskutujú. Verejnosti stroho priblížia ako u koho pochodili. Ale v našom priestore? Veď som tu aj dostal reakcie v zmysle, že čo si dovoľujem, len tak upozorňovať ľudí na sfalšovanú odrodu. Mám si to riešiť akosi inak, v tichosti. Reklamáciou. Zrejme preto, nech šmelinár šudí ďalej. Neslýchané.
Východisko z tohto stavu je práve v tom, že sa každý podelí s inými o svoju skúsenosť. Môžeme sa pritom úplne vykašlať na samotné falošné sadenice. Straty patria k životu.
Diskusia je účinným nátlakom pre skvalitnenie podnikateľských služieb. Nepotrebujeme vnášať paranoju, veď to by bola katastrofa. Kde a od koho by sme potom nakupovali? Úplne stačí vecne a slušne oboznámiť iných ľudí s tým kedy, kde a od koho kúpená určitá odroda sa ukázala ako sfalšovaná. Myslím, že to málo námahy si môže dať každý. Navyše máme na to právo. A každému to len prospeje. Aj previnilcom. Lebo toto je jediný funkčný a zároveň neškodný nástroj, aby škôlky prehodnotili nekalé postupy a zlepšili svoj prístup k zákazníkom.
Samozrejme platí to aj pre druhú stranu mince. Už spomenutá pani mala od roku 2016 dostatok príležitostí, aby na tomto či inom fóre do neba povychvaľovala Limbach. Nemusela Limbach vychvaľovať až teraz, vo svojej pohoršenej reakcii na môj príspevok. Chválou zlostne hasiť trošku pravdy, ktorú som sa s dobrým úmyslom podujal zverejniť len sotva splnilo účel, ktorý očakávala.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr z Pardubic - Diamantový Zahrádkář (10317) - 70.240 (?), 13.9.2024 17:34
Nepsal jsem nic o záměrných záměnách v jejich e-shopu a nepsal o tomto konkrétním jevu ani pán, co tam pracoval. Týkalo se to skladování. Problém je, že se při větším množství stromků splete kde kdo. Neuhlídá to ani menší soukromník s licencí na prodej ovocných stromů od kterého nějaké stromky mám. Bohužel v tomto ohledu Spomyšl jednoznačně kraluje. Vemte si například zdejší zahradnictví, z kterého jsem pár záměn už taky měl. Koupíl jsem tam například kontejnerovanou broskvoň South Haven, která byla pravá, ale druhým rokem už nevyrašila. Koupil jsem tedy na tom samém místě další kontejnerovanou broskvoň se stejnou visačkou South Haven, ale byla to úplně jiná bělomasá odrůda. Jak je tohle k sakru možné. Řada kontejnerovaných broskvoní s visačkou South Haven a v každém kontejneru je jiná odrůda? Kdysi dávno fanoušci na hokeji křičeli. když tady hrála Dukla Jihlava nebo Dukla Trenčín, "armádní bordel" a tohle je bordel jaký? South Haven mám další, tentokrát prostokořenný, jak jinak než ze Spomyšle. Jsem zvědavý, co z něho vyleze příští rok.
|
|
|
|
|
|
|
host - 248.190 (?), 14.9.2024 13:14
Škôlky majú v porovnaní s inými druhmi podnikania výhodu v tom, že na nekalé praktiky sa im príde až po dlhšom čase. Potom už len málokto môže niečo riešiť. Mnohí zákazníci nezistia nikdy, že pestujú celkom iný kultivar. Nie je to ako s kilom paradajok. Že ho prinesieme reklamovať hoci aj minútu po nákupe.
A prečo to škôlky vlastne robia? Prečo vydávajú odrody za niečo, čím tie odrody nie sú? Dôvod je jednoduchý. Produkcia sadeníc je podnikanie ako každé iné. Po jednom tovare je veľký dopyt, kým iný je ležiak, ktorého sa dokážu len ťažko zbaviť. Ani premyslený manažment nemusí byť liekom. Lebo úradujú prírodné živly. Odroda sa dobre predáva, ale čo z toho, keď chýba, lebo na plantáži došlo k výpadku.
Tu sa škôlkam naskytuje vynikajúca príležitosť ako si tieto obmedzenia vykompenzovať. A pokušenie je veľké. Lebo nikto nedokáže predať ľuďom papriku s tým, že sú to uhorky. Ale podhodiť Goldstar a nazvať ho Admirálom? Či predať Vinohradnícku broskyňu namiesto South Havenu? Žiaden problém.
K pretrvávaniu týchto pomerov prispieva aj to, že zákaznícke spoločenstvo ešte asi nedospelo do stavu ako v iných krajinách, napr. v Spojených štátoch. Oni o každom, dokonca aj skutočne nechcenom prešľape výrobcov, či predajcov živo diskutujú. Verejnosti stroho priblížia ako u koho pochodili. Ale v našom priestore? Veď som tu aj dostal reakcie v zmysle, že čo si dovoľujem, len tak upozorňovať ľudí na sfalšovanú odrodu. Mám si to riešiť akosi inak, v tichosti. Reklamáciou. Zrejme preto, nech šmelinár šudí ďalej. Neslýchané.
Východisko z tohto stavu je práve v tom, že sa každý podelí s inými o svoju skúsenosť. Môžeme sa pritom úplne vykašlať na samotné falošné sadenice. Straty patria k životu.
Diskusia je účinným nátlakom pre skvalitnenie podnikateľských služieb. Nepotrebujeme vnášať paranoju, veď to by bola katastrofa. Kde a od koho by sme potom nakupovali? Úplne stačí vecne a slušne oboznámiť iných ľudí s tým kedy, kde a od koho kúpená určitá odroda sa ukázala ako sfalšovaná. Myslím, že to málo námahy si môže dať každý. Navyše máme na to právo. A každému to len prospeje. Aj previnilcom. Lebo toto je jediný funkčný a zároveň neškodný nástroj, aby škôlky prehodnotili nekalé postupy a zlepšili svoj prístup k zákazníkom.
Samozrejme platí to aj pre druhú stranu mince. Už spomenutá pani mala od roku 2016 dostatok príležitostí, aby na tomto či inom fóre do neba povychvaľovala Limbach. Nemusela Limbach vychvaľovať až teraz, vo svojej pohoršenej reakcii na môj príspevok. Chválou zlostne hasiť trošku pravdy, ktorú som sa s dobrým úmyslom podujal zverejniť len sotva splnilo účel, ktorý očakávala.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 214.246 (?), 14.9.2024 17:43
Tak nad tím jsem taky uvažoval.Jsem na tom ještě hůř, mám více postů o kterých si myslim, že je nepotřebuji číst.To je ale vlastnost internetových diskusí. Jeden napíše, že uskladní rajčata do lednice i když se to nedoporučuje. Vedle toho je studie, kde to jiný německý vědec zpochybní. Každý si musí vybrat.Jestli mi na tom moc nezáleží tak, to koupím ve Spomyšli nebo v Litoměřicích. Když budu Vašek Malhaus tak si asi poradím jinak.
|
|
|
|
|
|
|
host - 252.235 (?), 14.9.2024 22:05
Ak ste majiteľom škôlky rastlín tak Vás úplne chápem, že sa Vám môj príspevok ani trochu nepáči. Ale akosi Vám uniklo, že som ho neadresoval výrobcom sadeníc, ale ľuďom, ktorí si výpestky od výrobcov nakupujú. Čiže tak bežným ľuďom ako aj majiteľom záhradníctiev.
Tiež by som rád vedel ako dokáže diskusiu zaburiniť človek, ktorý ju založil.
|
|
|
|
|
|
|
host - 234.12 (?), 14.9.2024 22:12
PP.je k ničemu, nic neřeší, ničemu nepomáhá, o ničem neinformuje. Žádný tu nemůže zjistit, co zasadil a co mu vyrostli. Jen plevelí diskusi. Opravdový "diamant"...
|
|
|
|
|
|
|
host - 83.5 (?), 15.9.2024 7:48
PP., vypadněte a nečtěte tuto diskuzi, když z ni nic nemáte. Já (a dle reakcí i spousta dalších) ji vítá a vidí, že zveřejňování těchto zkušenosti může lidem ušetřit hromadu času a zklamání. Na rozdíl od těch vašich příspěvků ty zakladatelovy diskuze skutečně smysl mají. Nechápu, co vy jste zač, když máte nutkání se vyjadřovat i k tomu, co vás nezajímá, a otravovat ostatním diskuzi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr z Pardubic - Diamantový Zahrádkář (10317) - 70.240 (?), 15.9.2024 9:45
Pane ze Slovenska, jak jsem psal, chápu vás. Ten Limbach by vám měl dodat pravou odrůdu olivovníku, kterou jste v dobré víře kupoval a jejíž název byl uveden na visačce. Problém je, že tu pravou odrůdu možná ani nemají, nebo vám budou tvrdit, že ta pravá je ta, kterou prodávají. Co se týče Spomyšle, tak většinou po nějakém čase požadovanou odrůdu už nemají, ale měli tendenci vyhovět požadavku. Jejich kompenzace spočívá nikoliv ve vrácení peněz, ale poskytnutí slevy na další stromky. Jak jste minule uváděl na mém příkladu místo South Haven vinohradnickou broskvoň, tak to bych ještě bral, protože jí nemám, ovšem posledních několik záměn byly bělomasé broskvoně, jako by se opravdu chtěl někdo zbavit těchto odrůd, které mu nejdou na odbyt.
|
|
|
|
|
|
|
host - 252.89 (?), 15.9.2024 12:57
Pán Petr z Pardubic, vďaka za Vaše príspevky. Je to presne tak ako píšete. Ako ste uviedli minule, škôlkarstvo je kšeft a nezastaví sa kvôli pár nespokojencom. Sme len zákazníci. Malé ryby. Záhradnícky priemysel v základoch ovplyvniť nedokážeme a v nakupovaní budeme vždy ťahať za kratší koniec. Môžeme ale urobiť aspoň niečo. Teda to, že uvedieme svoju skúsenosť. Ja som svoj nákup v príspevkoch rozobral asi až príliš. Možno práve to popudilo poniektorých. Ale myslím si, že keď človek zakladá tému, tak by si mal dať námahu oboznámiť s ňou čitateľov trochu bližšie. Kto sa už pripája do hotovej diskusie, samozrejme stačí, ak prispeje hoci len krátko. Ide práve o to, aby to čo ľudia pri nákupoch zažili, bolo vo virtuálnom priestore aspoň stroho spomenuté. Aby jestvovali o predajcovi na internete nejaké referencie. Práve toto veľa záhradníkov hľadá, prv než urobia nákup, len to nemôžu často nájsť. Je plno predajcov sadeníc na ktorých chýba na internete akýkoľvek názor.
Všetci ľudia vrátane mňa oveľa radšej píšu a ešte radšej čítajú o pekných veciach, než o tých zlých. Takže nič nestojí v ceste iným, odo mňa úspešnejším ľuďom, aby pokojne aj do tejto diskusie prispievali svojou skúsenosťou ako dobre kde nakúpili. Len by sa to malo písať znášanlivo voči tým, ktorí mali menej šťastia. Nie útokom ako spomenutá pani. Ja som naopak rád, že všetky jej odrody sa ukázali byť pravé a je s nimi spokojná. Lebo diskusiu som nezakladal kvôli sebe ani kvôli nej, ale kvôli všetkým čítajúcim ľuďom. A čitateľom sa zíde opis rôznych, aj protichodných skúseností. Takto si sami môžu vytvoriť predstavu o prístupoch predajcov a pred nákupom sa rozhodnúť podľa svojho uváženia. Aj keď sa s obsahom niektorých príspevkov nestotožním, som rád za každý prospešný príspevok. Čím viac stanovísk, tým lepšie. Lebo konečný úžitok z diskusie si berú ľudia, ktorí ju čítajú.
Ešte k tým broskyniam. Vinohradnícku možno len odporúčiť. Každému sa vyplatí mať ju doma. Vrátane ľudí, ktorým už s broskyňami z akéhokoľvek dôvodu došla trpezlivosť. Alebo tí, ktorí si myslia, že broskyne v ich kraji nedokážu rásť. V podstate sa na ňu zabudlo, ale toto je vskutku nezmar a klasika aká nemá páru. Len si treba veľmi starostlivo vybrať dobrý klon. Lebo sú rozmanitých typov. Od vynikajúcich až po tie, ktoré sa uplatnia iba ak na podpník (mimochodom tiež prvotriedny).
|
|
|
|
|
|
|
host - 136.144 (?), 15.9.2024 13:55
Nikdy jsem se nezajímal jak to přesně je, informace mám jen z doslechu. Třeba u patentovaných odrůd školkaři rouby a očka mají nakupovat od uznaných množíren. Není to tak, že jim ve školce roste strom kam si chodí ustříhnout. Za každé očko i když z něj stromek neudělají a nebo ho neprodají mají platit i poplatky za patent. Takže na jednu stranu by člověk nemusel pochybovat o tom, co zde píšete, ale na druhou stranu ten pes může být zakopaný i jinde. Biegler
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|