Objednávka od Starkla
|
|
|
|
host - 87.89 (?) 30.6.2013 1:47
Ono je těžké poslat všem zákazníkům života schopné rostliny. Ano některé poslané rostliny jsou horší a neujmou se ale ve většině případů si za to může zákazník sám- ač si to třeba neuvědomí.
Většina prodávaných rostlin pochází ze skleníků. Po traumatickém pobytu v balíku a vysazení na záhon, tak působením vlivů, jako je přímé sluníčko, to plno rostlin "nedá". Ale to by si plno firem sypalo popel na hlavu, kdyby u rostlin psalo, že například stromové jabloně nejsou zvyklé na venkovní klima a tak je nutné přivykání na sluníčko. Například my jsme u Starkla objednávali několikrát a vždy spokojenost. Co se týče dodání a komunikace, nic moc. Pokud si rostlinu objednám ze zbrusu nového katalogu v únoru tak je trochu "blbé" čekat do dubna než mi rostlina přijde. Já mam také zásilkové zahradnictví a kdybych si tuto dovolil k zákazníkům, tak mě ukamenují dotazy, někdy stačí i 14 dní se zdržet s vyřízením objednávky a mam plno negativních ohlasů... To, že to mají napsané ve smluvních podmínkách, je spíše vyčůranost.
Ku příkladu jsem si v roce 2007 objednal mrazuodolný banánovník Musa basjoo, přišla pěkná rostlinka, byl jsem spokojený. Jen pro info ostatním, rostlinu dnes už nemám, protože před loni zakvetla a zaplodila a mám za tu dobu o ní několik stovek odnoží. Některé jsem už 2 zimy úspěšně přezimoval venku. Ale to není zásluha Starklu, to je moje zásluha a to se jen chlubím.
Hezký večer
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 112.207 (?), 4.2.2013 18:44
Já mohu stárkla pochválit v cibulovinách a v růžích ale rostlinky nic moc
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Josef. - Diamantový Zahrádkář (2694) - 230.253 (?), 27.4.2014 20:48
Prosím, co je to "glen cloe"?
Josef.
|
|
|
|
|
|
|
host - 196.223 (?), 27.4.2014 21:15
Asi ten fialový maliník Glen coe.
|
|
|
|
|
|
|
denderenda - (12) - 42.23 (?), 28.4.2013 22:14
Hezký den, u Starkla jsem udělala objednávku za tisícovku na podzim - všechno se mi ujalo, i když jsem už na podzim pořádně neviděla, jestli z toho něco bude. Teď mi obráží jak keře, tak ostatní rostliny.
Na jaře mi přišla další tícková objednávka, a až na jednu rugosu (za 29 Kč - botanická obyčejná růže) všechno perfektně silné, dobře zabalené... jsem spokojená. S tchánem jsme se shodli, že životaschopnost a ujímavost jejich rostlin jsou dobré.
Na diskuzích jsem četla, že má slabé balkonovky, nemůžu posoudit. Brala jsem jenom obří pelargonii a ta mi přišla zdravá, velká a silná.
|
|
|
|
|
|
|
host - 202.78 (?), 28.4.2013 22:47
Je to různé, podle mě mají určitou kapacitu a nad ní už začínají mít problémy. Osobně s nimi mám zkušenost tak, že 85% ujímavost je vždy. Zrovna u Rosa rugosa se mi kupodivu ujmuly 2 rostlinky z 5-ti... kdybych si vysel semínka, dopadl jsem lépe - holt i obyčejná růže si žádá svou péči. Petr L.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 87.89 (?), 30.6.2013 1:47
Ono je těžké poslat všem zákazníkům života schopné rostliny. Ano některé poslané rostliny jsou horší a neujmou se ale ve většině případů si za to může zákazník sám- ač si to třeba neuvědomí.
Většina prodávaných rostlin pochází ze skleníků. Po traumatickém pobytu v balíku a vysazení na záhon, tak působením vlivů, jako je přímé sluníčko, to plno rostlin "nedá". Ale to by si plno firem sypalo popel na hlavu, kdyby u rostlin psalo, že například stromové jabloně nejsou zvyklé na venkovní klima a tak je nutné přivykání na sluníčko. Například my jsme u Starkla objednávali několikrát a vždy spokojenost. Co se týče dodání a komunikace, nic moc. Pokud si rostlinu objednám ze zbrusu nového katalogu v únoru tak je trochu "blbé" čekat do dubna než mi rostlina přijde. Já mam také zásilkové zahradnictví a kdybych si tuto dovolil k zákazníkům, tak mě ukamenují dotazy, někdy stačí i 14 dní se zdržet s vyřízením objednávky a mam plno negativních ohlasů... To, že to mají napsané ve smluvních podmínkách, je spíše vyčůranost.
Ku příkladu jsem si v roce 2007 objednal mrazuodolný banánovník Musa basjoo, přišla pěkná rostlinka, byl jsem spokojený. Jen pro info ostatním, rostlinu dnes už nemám, protože před loni zakvetla a zaplodila a mám za tu dobu o ní několik stovek odnoží. Některé jsem už 2 zimy úspěšně přezimoval venku. Ale to není zásluha Starklu, to je moje zásluha a to se jen chlubím.
Hezký večer
|
|
|
|
|
|
|
host - 194.226 (?), 30.6.2013 7:48
Dobrý den, tak samozřejmě, že přeprava si vybere svou daň, ale zrovna u Starkla si připlácíte dost navíc, tak bych čekal, že to bude mít ošetřené podstatně lépe a hlavně budou koukat, co lidem posílají.
Pokud Vás teď ocituji: "Ono je těžké poslat všem zákazníkům života schopné rostliny...", tak bych mohl nabýt dojmu, že zákazník si něco vybral, my to už v dostatečné kvalitě nemáme, tak mu holt něco vydloubneme... Když to nevyjde, svedeme to na jeho neschopnost. Přesně takhle si špičkový obchod nepředstavuju. Neplatím si přeci za to, že budu něco zachraňovat...
Když si např. 2x po sobě objednáte stejnou odrůdu maliníku a jedna ze dvou rostlinek je v obou případech pokaždé již notnou dobu po smrti, tak to přestanete považovat za náhodu. Jinak rostlinky aklimatizuju běžně, teda pokud je co. Před pár lety měl Starkl ve zvyku balit rostlinky do plastových chrániček a žádný problém, dneska je to mikroténový sáček a notně přelitý substrát.
Přitom s komunikací a ochotou jejich obchodního oddělení mám naopak dobré zkušenosti. Petr L.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|