Ustřihnout větvičky u rajčat?

The_DoctoR - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (102) - 174.168 (?)
17.6.2009 10:47

Má rajčata vypadají takto. Rostou mi celkem dost do výšky a to jsou keříčková. Měl bych je zastřihnout nebo vypadají dobře? Co spodek neměl bych něco také odstřihnout? :) Díky za rady.

Rajčata 1
Rajčata 1
Rajčata 2
Rajčata 2
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
The_DoctoR - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (102) - 174.181 (?), 12.6.2009 18:46, zobrazeno: 20409x

Zdravím. Mám dotaz. Mám odstřihnout spodní větvičky u rajčat na kterých nerostou žádné poupata? Jsem začátečník a myslím si, že akorát berou sílu, jelikož jsou hodně velké... Nechat jen větvičky, které mají poupata a ty ostatní vystříhat? Co radíte? Děkuji...

Delkim - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (152) - 215.123 (?), 12.6.2009 18:50

spodní větve s listy dodávají rostlině světlo, atd... tím byste jí uškodil

doporučuje se odstranit je až ve chvíli, kdy vám odplodí první vijan, pak je vhodné všechny "větve" pod ním odstranit

ale ne dříve

host - 174.181 (?), 13.6.2009 17:24

Nejsem odborník a proto nevím, jak to celé správně odborně popsat, proto použiji svá slova. Měl jsem na mysli spodní větve s listy, které nemají žádná pupata, nad nimi mám větvičky s listy, kde už poupata jsou, tak jsem jen chtěl vědět, jestli mám ty spodní větve s listy všechny odstranit, aby měla rostlinka sílu, ale koukám, že ne. Takže odstranit až ve chvíli, kdy nad těmito větvičkami sklidím nějaká rajčátka? Protože na těch spodních mi těžko něco vyroste, když tam nejsou kvítky ani pupata :) Děkuji všem za snahu pomoci amatérovi...

Delkim - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (152) - 215.123 (?), 13.6.2009 18:02

přesně tak :) jakmile sklidíte všechna rajčátka z první dolní "větvičky", tak všechno co je pod ní můžete odstranit