destilační přístroj



host - 72.149 (?)
23.2.2011 10:55

Teploty 120 a 130°C jsem uvedl pro ilustraci, jaký tlak v mezilášti musí být peo dosažení teploty vody. Tato teplota má vliv na předávaný výkon, který může být užitečný pro rychlé dosažení teploty cca 50°C.

F.O.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

                     
host - 107.201 (?), 20.2.2011 12:37
A co takhle zkusit do mezipláště H2O a pojistný ventil. Je to mnohem levnější varianta.
                     
host - 151.252 (?), 20.2.2011 13:07

Levnější varianta je tlaková varianta jak pro koho a jak kdy.Pokud má někdo za hubičku nebo zdarma jak silnou a pevnou venkovní tlakovou nádobu a současně vhodný a taktéž silnější vnitřní kotel s vypouklým dnem, tak má levnější variantu s vodou.Pokud použije nevhodné nádobu nebo kotel je možná destrukce a v případě špatné pořešené bezpečnosti i výbuch tlakové nádoby.
Další věc je svaření většinou nerezu, které také není u svářeče zdarma nu a pokud někdo má různé materiály u nádoby a kotle(ocel-nerez-měd), tak je svaření už úplně nereálné...

Nu hlavně olej i voda je v přiměřeně rozumné a hlavně bezpečné amatérské výrobě kotle(kolony)  za velmi nízkou cenu od 25-35% ceny obvyklé u profi výrobců...

                     
host - 72.149 (?), 20.2.2011 16:04

Výhoda vody je v lepším přestupu tepla. Domnívám se. že by měla stačit teplota vody v plášti 120°C. Tomu odpovídá přetlak 1Bar. Pokud by byla potřeba teplota 130°C, pak je potřeba přetlak 1,7Bar. Pojistný ventil bych volil závažový, jako u starých papiňáků. Dimenze bude zálěžet na výkonu otopného tělesa. Tento přetlak musí ale umožnit konstrukce kotle.

F.O.

                     
host - 39.241 (?), 20.2.2011 21:13

Zasílám pro "mustr"

Nerezová kolona
Nerezová kolona
                     
host - 107.201 (?), 21.2.2011 13:39
Nevím, ale na úplné vycucnutí lajtru (v závěru) nepotřebujete víc jak cca 110°C, což odpovídá tlaku 1,4bar (72°C+p*28°C). Těch 120°C by mi přišly reálné pokud dost kvaltujete. Jinak, si myslím, že se oplatí zapřemýšlet nad vařákem s vodou.
                     
host - 72.149 (?), 23.2.2011 10:55

Teploty 120 a 130°C jsem uvedl pro ilustraci, jaký tlak v mezilášti musí být peo dosažení teploty vody. Tato teplota má vliv na předávaný výkon, který může být užitečný pro rychlé dosažení teploty cca 50°C.

F.O.

                     
yaw - (9) - 180.9 (?), 23.2.2011 7:53

Prosím o informaci, vy co pálíte v kolonách zkoušeli jste někdy automatickou kontrolu refluxu? viz. zde page 22 až page 28 a s jakým výsledkem?

Zajímal by mě vůbec princip, jak to funguje. Připojuji obrázek.

Yaw

Automatic Reflux Control
Automatic Reflux Control
                     
host - 151.252 (?), 23.2.2011 9:40

Obrázek je bud opravdu hodně jen schématický nebo je nesmyslný.

Většina refluxu poteče z primárního chladiče mimo sběrný trychtýřek, nekontrolovaně kolem stěn trubky kolony, kde reflux ale rozhodně nepotřebujeme.Reflux má téci středem a prokapávat tak na střed náplně, kde jsou nejlepší podmínky pro rektifikaci.

A reflux má kapat hned na vrch náplně a ne ústit jeho trubka(trubička na obrázku) někde hluboko do náplně, kde je již více nežádoucích vysokovroucích par.

Dosti pochybuji že takto lze dobře automaticky řídit reflux, přes jakýsi parní/kapalinový sifon s nejasným ovládání.

Profi kolony v jsou totiž většinou řízeny regulací(množství, teploty)chladící vody a výkonu(teploty) topení.Protože je asi nemožné současnými dosti hrubými elektromagnetickými ventily jemně řídit automaticky kapání refluxu.

                     
host - 106.20 (?), 23.2.2011 14:00

Autor tohoto nápadu je ze Skandinávie (s nikem Riku) a ono mu to ale opravdu funguje, protože na foru o tom přestal psát a svůj nápad nabízí knižně za 25 dolarů.

                     
host - 151.252 (?), 23.2.2011 14:58

Tohle řešení vidím poprvé a je otázkou jak a zda spolehlivě reguluje reflux.Všude na zahraničních servrech vidím regulaci refluxu přes ruční ventily.

Jinak jistě už víte typy řízení rektifikačních kolon - VM = vapour management
LM = liquid management
CM = cooling management
PM = power management

a jejich různé vzájemné kombinace.

Já mám kolonu LM+PM.Velmi časté mimo tuto v zahraničí jsou kombinace LM+VM+PM a nebo CM.

A právě i na řízení profi kolon CM+PM jede většina pěstitelských pálenic, protože toto řízení jde zcela automatizovat elektronickým termostatem-ty + čidly a el.magnetickými ventily na chladící vodě.Ale viděl jsem jen automatickou regulaci PM -topení a ruční regulaci CM chlazení přes kulové ventily.

V domací malé koloně vidím regulaci CM chladící vody jako problematickou a to zejména v uzavřeném okruhu, kde se voda za několik hodin přece jen více ohřeje.Ale i při chlazení z vodovodu nelze plně spoléhat na úplně plynulý stálý tlak vody a regulace chlazení může být problém.

Lepší je LM+PM té stačí chladící voda neregulovaná a prakticky celkem 200L vody na 8-10hodin.A reguluji termostatem + přepínačem výkonu topení a hlavní řízení dělám reflux kulovým ventilem 3/8 se závitovým adaptérem na otvírání ventilu po desetinách milimetru.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika