destilační přístroj
|
|
|
|
host - 51.179 (?) 16.2.2011 7:13
Uff - dlouho jsem nebyl na internetovém připojení a nahromadila se zde hromada dotazů v reakci na můj příspěvek ohledně fritovacího oleje. Tak tedy popořadě. Jestli jsem tam dal olej na smažení, nebo opravdu olej který byl označen jako "fritovací" si už nepamatuju, ale mám dojem že slo o olej skutečně fritovací. Byl koupen v takových těch 5l "petkách". nebyl použitý, dával jsem ho nový.
Topné těleso je jedno se třemi "spirálami". Ony to nejsou vlasně spirály, ale "Učka". Každé z nich (2 kW) je připojeno přes vlastní jistič takže se dá jednotlivě vypnout. Nad kotlem je malý kuličkový deflemátor, následuje ca 1m stoupací potrubí kde je orientační teploměr (nezapojený do regulace). Chladič je protiproudý, sestupný s měděnou spirálou, plášť nerezový. Pod deflegmátorem je teploměr (PT100) použitý k "regulaci", ale nejde o regulaci v pravém slova smyslu, ale dá se nastavit konečná teplota při které se má topení vypnout - vlastně konec destilace. Při poklesu teploty se topení už nesepne. Já to vlastně ani nepoužívám, mám to "naplno" a jedu na "procenta" při prvním výpalu a na "chuť" při druhém.
Výkon těles na první výpal (lajtr) nechávám naplno a jedu až do 10% na výstupu. Při druhém výpalu to táhnu co nejdéle to jde, když mám dobrý kvas, klidně i pod 20%. Výsledek je potom voňavější. Ochutnávám výstup nerezovou lžičkou, jakmile teče "kyselka" končím. Výkon těles nechávám plných 6 kW i na druhý výpal v případě že mám plný kotel lajtru, což jsem zatím měl vždycky. Asi kdybych měl lajtru méně tak bych některé těleso vypnul, ale toto jsem zatím nedělal.
Ředím destilovanou vodou - už jsem to tady psal že ne na procenta, ale opět "na chuť". Prostě ředím a chutnám, teprve následně měřím. V jednom okamžiku se pálenka stane "lahodnou", tak to je ono. Většinou skončí ředění někde kolem 50%, ale klidně i 47% a hlavu si z toho nedělám, procenta nehoním. Pálenka se mi nikdy nezakalila.
Osvědčilo se mi pro "vyvětrání" cca 24 hodin vzduchovat akvaristickým vzduchovačem přes kamínek.
No snad jsem na nic nezapoměl. a odpověděl na všechny dotazy.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 159.146 (?), 9.2.2011 21:59
Má, prosím, někdo zkušenost s olejovou náplní z řepkového nebo slunečnicového oleje? Kotel má 3x4 kW tělesa, mělo by se tam vejít cca 30 litrů oleje. Nyní je tam voda, ale i když byla teplota nastavená teplota na 97 stupňů, dochází k velkému odparu a přepadíní vody do odpadu.
Dík. Standa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 151.252 (?), 10.2.2011 12:45
Prosím a máte olej jen stolní na smažení nebo přímo je s názvem fritovací?(fritovací je výrazně 2x -3x tak dražší)
Topné těleso máte jedno s třemi spirálami-3x2kW nebo tři samostatná tělesa po 2kW?Těleso je předpokládám normální boilerové-elektrokotlové?
Pokud stolní olej na smažení vydrží odolávat vysokým teplotám 10let, tak je to bezvadné.
Děkuji.
|
|
|
|
|
|
|
host - 199.217 (?), 13.2.2011 12:45
Mam dotaz: Jake jsou u Vaseho kotle dvouplast nerez 3x2 kW - chladic nerez (predpokladam) idealni stupne (kw) pri paleni svestek? Jedete prvni prepal cely na 6 kW? Do 20 nebo 10 stupnu?. Druhy stupen jedete na 4 kW anebo jen na 2 kW? Kdy koncite - pri 55 stupnich, anebo jdete niz pri soucasnem kostovani na kyselost? Mne se zda, ze u techto typu kotlu je aroma u svestkove palenky velmi slabe - kde muzu delat chybu? anebo je to u tech nerezovych pristroju normalni? Mate u Vaseho zarizeni nejakou elektronickou regulaci vykonu spiral anebo provadite regulaci prepinanim spiral? Diky za vasi radu a zkusenost.
|
|
|
|
|
|
|
host - 199.217 (?), 13.2.2011 17:22
Muzete mi upresnit jakou regulaci pouzivate? jaky typ cidla a spinaci jednotky a umisteni cidla - je na vystupu z kote, anebo v otopnem mediu (voda, olej)?dik..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 69.238 (?), 15.2.2011 14:41
Ehm, nic proti transformátorovému oleji... Mnohem dostupnější pro drobné užití je ale starý, po hranolkách páchnoucí olej z fritézy :)
Není to jistě ideální řešení, ale pro malý kotel(20 l na plotýnce z normálního vařiče 1,5 kW) seženete 5 l oleje do pláště (tolik jsem potřeboval já) snad v každé domácnosti... Ostatně, jde tak o poměrně ekologický způsob likvidace starého oleje :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 151.252 (?), 15.2.2011 17:55
Ano, trafo olej je totiž primárně na chlazení a izolaci traf, i výrobce olejů mě to sdělil a varoval před ohříváním oleje, mimoto je dosti drahý a to i ten regenerovaný.Navíc je po zahřátí samozřejmě cítit, což u potravinářské "výroby" a netlakového kotle není také ideální
Ale starý vyfritovaný olej vám vydrží jen rok, mezitím se zřejmě žlukne a srazí do pevných částic.Což asi u tak malého objemu 5L oleje řešíte každoroční výměnou za novou várku vyfritovaného oleje.Já ale potřebuji 40L oleje, takže koupím asi nový friták a ten by snad měl vydržet 10let.Žluknutí snad teoreticky nevadí, ani tuhnutí do pevných částeček, hlavně se nesmí žluklý olej připalovat a kouřit už kolem teplot 120C a přímo u el. těles i více.
Ostatně tu taky už někdo jiný psal o použití fritovacího oleje a Kovoděl Janča dává taky do netlakových kotlů bud trafo nebo friták, jak mě sdělil.
|
|
|
|
|
|
|
host - 51.179 (?), 16.2.2011 7:13
Uff - dlouho jsem nebyl na internetovém připojení a nahromadila se zde hromada dotazů v reakci na můj příspěvek ohledně fritovacího oleje. Tak tedy popořadě. Jestli jsem tam dal olej na smažení, nebo opravdu olej který byl označen jako "fritovací" si už nepamatuju, ale mám dojem že slo o olej skutečně fritovací. Byl koupen v takových těch 5l "petkách". nebyl použitý, dával jsem ho nový.
Topné těleso je jedno se třemi "spirálami". Ony to nejsou vlasně spirály, ale "Učka". Každé z nich (2 kW) je připojeno přes vlastní jistič takže se dá jednotlivě vypnout. Nad kotlem je malý kuličkový deflemátor, následuje ca 1m stoupací potrubí kde je orientační teploměr (nezapojený do regulace). Chladič je protiproudý, sestupný s měděnou spirálou, plášť nerezový. Pod deflegmátorem je teploměr (PT100) použitý k "regulaci", ale nejde o regulaci v pravém slova smyslu, ale dá se nastavit konečná teplota při které se má topení vypnout - vlastně konec destilace. Při poklesu teploty se topení už nesepne. Já to vlastně ani nepoužívám, mám to "naplno" a jedu na "procenta" při prvním výpalu a na "chuť" při druhém.
Výkon těles na první výpal (lajtr) nechávám naplno a jedu až do 10% na výstupu. Při druhém výpalu to táhnu co nejdéle to jde, když mám dobrý kvas, klidně i pod 20%. Výsledek je potom voňavější. Ochutnávám výstup nerezovou lžičkou, jakmile teče "kyselka" končím. Výkon těles nechávám plných 6 kW i na druhý výpal v případě že mám plný kotel lajtru, což jsem zatím měl vždycky. Asi kdybych měl lajtru méně tak bych některé těleso vypnul, ale toto jsem zatím nedělal.
Ředím destilovanou vodou - už jsem to tady psal že ne na procenta, ale opět "na chuť". Prostě ředím a chutnám, teprve následně měřím. V jednom okamžiku se pálenka stane "lahodnou", tak to je ono. Většinou skončí ředění někde kolem 50%, ale klidně i 47% a hlavu si z toho nedělám, procenta nehoním. Pálenka se mi nikdy nezakalila.
Osvědčilo se mi pro "vyvětrání" cca 24 hodin vzduchovat akvaristickým vzduchovačem přes kamínek.
No snad jsem na nic nezapoměl. a odpověděl na všechny dotazy.
|
|
|
|
|
|
|
host - 151.252 (?), 17.2.2011 20:19
Samozřejmě že spirálami jsou myšleny topné tyče do U.Formulace spirála je zvolena proto aby se odlišilo těleso s třemi spirálami od tří samostaných těles.
Sehnal jsem nakonec topné těleso do velkofritézy 3x 1600W za relativně rozumnou cenu, vzhledem ke zloděj cenám bývalé ETA(jejího dnešního nástupce na B...)Měrná zátěž je plně odpovídající pro friták olej 5W/cm2, teplovodní tělesa mají od 10W a nejsou moc vhodná.
Také jsem sehnal za relativně velmi rozumnou cenu fritovací 100% rafinovaný palmový olej, který má bod zakouření 220C a je tudíž mnohem stabilnější než standartní řezaný friták-řepka/palma.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|