kupa novej pily
|
|
|
|
host - 234.140 (?) 13.1.2008 14:04
Pane Vyslouzile, oktanove cislo sa da zjednodusene objasnit asi takto:
V benzinovych motoroch v okamihu zapalenia zmesi benzinu a vzduchu elektrickou iskrou od sviecky sa zacne sirit gulova-sfericka vlna (v idealnom stave) horiacich plynov a zvysuje sa prudko tlak plynov vo valci. Vplyvom zvysujuceho sa tlaku ma "snahu" zvysok (v danom casovom reze) sa samozapalit - vznietit, zhruba podobne ako to pozname v dieselovych motoroch. V benzinovych motoroch je tento jav neziaduci, lebo vznik viacerych miest zapalenia sposobuje vzajomne tlakove razy, a dochadza ku energetickym stratam, a nekludnemu behu motoru, razom do klukoveho mechanizmu - hovorime, ze motor ma detonacny chod. Preto sa do benzinu pridavaju antidetonacne prisady (v minulosti zluceniny olova, teraz bezolovnate). Aby bolo mozne antidetonacnu odolnost benzinov merat, bolo zavedene tzv. cislo antidetonacnej mohutnosti paliva, zname to OKTANOVE CISLO benzinu. Oktanove cislo benzinu sa urcuje tak, ze sa tato vlastnost benzinu zmeria na specialnom laboratornom zariadeni. Takze z toho logicky vyplyva, ze davat do motora benzin s vyssim oktanovym cislom, ako predpisal vyrobca je z hladiska oktanoveho cisla zbytocne, lebo ked nenastava detonacne horenie pri 95 oktanovom, rovnako nebude nastavat ani pri 98 oktanovom alebo 102 oktanovom. Pretoze rozne skonstruovane motory pracuju s roznymi tlakmi a teplotami, je treba benziny s roznou antidetonacnou odolnostou, cize s roznym oktanovym cislom. Vseobecne plati, je je nespravne davat do motora benzin s MENSIM oktanovym cislom, ako ma motor predpisane, lebo bude dochadzat ku detonacnemu horeniu, a je zbytocne davat do motora benzin s vacsim oktanovym cislom, ako ma motor predpisane, lebo takyto motor nevyuzije tuto vlastnost benzinu.
Ovsem to, ze do drahsich vysooktanovych benzinov sa pridavaju este ine aditiva, je uz uplne ina story. Otazka znela na oktanove cislo. ___pooh.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 234.140 (?), 13.1.2008 14:04
Pane Vyslouzile, oktanove cislo sa da zjednodusene objasnit asi takto:
V benzinovych motoroch v okamihu zapalenia zmesi benzinu a vzduchu elektrickou iskrou od sviecky sa zacne sirit gulova-sfericka vlna (v idealnom stave) horiacich plynov a zvysuje sa prudko tlak plynov vo valci. Vplyvom zvysujuceho sa tlaku ma "snahu" zvysok (v danom casovom reze) sa samozapalit - vznietit, zhruba podobne ako to pozname v dieselovych motoroch. V benzinovych motoroch je tento jav neziaduci, lebo vznik viacerych miest zapalenia sposobuje vzajomne tlakove razy, a dochadza ku energetickym stratam, a nekludnemu behu motoru, razom do klukoveho mechanizmu - hovorime, ze motor ma detonacny chod. Preto sa do benzinu pridavaju antidetonacne prisady (v minulosti zluceniny olova, teraz bezolovnate). Aby bolo mozne antidetonacnu odolnost benzinov merat, bolo zavedene tzv. cislo antidetonacnej mohutnosti paliva, zname to OKTANOVE CISLO benzinu. Oktanove cislo benzinu sa urcuje tak, ze sa tato vlastnost benzinu zmeria na specialnom laboratornom zariadeni. Takze z toho logicky vyplyva, ze davat do motora benzin s vyssim oktanovym cislom, ako predpisal vyrobca je z hladiska oktanoveho cisla zbytocne, lebo ked nenastava detonacne horenie pri 95 oktanovom, rovnako nebude nastavat ani pri 98 oktanovom alebo 102 oktanovom. Pretoze rozne skonstruovane motory pracuju s roznymi tlakmi a teplotami, je treba benziny s roznou antidetonacnou odolnostou, cize s roznym oktanovym cislom. Vseobecne plati, je je nespravne davat do motora benzin s MENSIM oktanovym cislom, ako ma motor predpisane, lebo bude dochadzat ku detonacnemu horeniu, a je zbytocne davat do motora benzin s vacsim oktanovym cislom, ako ma motor predpisane, lebo takyto motor nevyuzije tuto vlastnost benzinu.
Ovsem to, ze do drahsich vysooktanovych benzinov sa pridavaju este ine aditiva, je uz uplne ina story. Otazka znela na oktanove cislo. ___pooh.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 90.168 (?), 14.1.2008 10:00
Olovo a jeho náhražky jsou v benzínu kvůli mazání - s oktanovým číslem nesouvisí. Jinak to sedí.
|
|
|
|
|
|
|
host - 90.168 (?), 14.1.2008 10:39
Pardom, sypu si popel na hlavu, olovo je fakt antidetonační a ne mazací :-o
http://cs.wikipedia.org/wiki/Oktanov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.2 (?), 9.1.2008 18:58
Tady to je jen kopie toho co jsem pred chvili napsal do prispevku "Oleo-mac je na prd"
Pro ty, kteri se teprve budou rozhodovat co koupit:
Poradi oblibenosti "znacek" retezovych pil v USA:
Forestry=lesnici, tezba dreva
1. Husqvarna - 41%
2. Stihl - 40%
3. Jonsered - 7%
4. Echo - 4%
5. Ostatni - 8%
Arborists=prorezavani
1. Stihl - 54%
2. Husqvarna - 34%
3. Jonsered - 7%
4. Dolmar - 17%
5. Ostatni - 5%
Pro ty kterym nedela problem anglictina
http://forestry.about.com/library/tree/aabyb-chainsaws.htm
http://www.arboristsite.com/showthread.php?t=37395
PS: Ja mam Stihl MS260.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bunny - Zlatý Zahrádkář (813) - 176.91 (?), 9.1.2008 20:17
USA pre nas nie je smerodajny trh :) cital som dost americkych diskusii a neviem, ja americanom neverim :) a skutocne, oni sa rozhoduju bud pre HQ alebo Stihl a mam pocit, ze sa rozhoduju vylucne podla vzdialenosti ku servisu a predajcovi...
zaujimavy by bol aj udaj dynamicky, t.j. aka zmena nastala v oblubenosti, to by hadam malo vyssiu vypovednu hodnotu...
|
|
|
|
|
|
|
host - 107.236 (?), 9.1.2008 20:44
117% to je možne asi len v USA.
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.2 (?), 9.1.2008 21:37
Moje chyba – procenta jsou umerne nizsi - pomer stejny – stacilo se podivat na “http://www.arboristsite.com/showthread.php?t=37395”
Arborists=prorezavani
1. Stihl - 46%
2. Husqvarna - 29%
3. Jonsered - 6%
4. Dolmar - 15%
5. Ostatni - 4%
Jinak velka auta jsou tu v oblibe stale. Vychazi to take z toho, ze pri placeni za benzin se nechame okradat velkymi petrolejarskymi spolecnostmi, ale nenechame se okradat nenazhranym byrokratickym aparatem. Diky tomu tady stoji litr benzinu (pri dnesnim kurzu 1USD=17.70Kc) cca 8.90Kc.
Na rozdil od “bunny” ja americkym informacim o spolehlivosti vyrobku verim. Kazdy mame svoje zkusenosti. Ja na priklad beru v uvahu pri posuzaovani kvality automobilove znacky jestli je, nebo neni (uspesna) na americkem trhu. Pred mnoha lety jsem vlastnil “italskeho” Fiata. Fiat se take kdysi v USA prodaval (cca 1982 a drive). Od te doby se neprodava. V dobe kdy koncil tak byl, co se tyce kvality, povazovan za skoro nejhorsi znacku. Po vlastnich zkusenostech vim, ze si v zivote nekoupim nic (technickeho) “Made in Italy”. Ze stejnych duvodu se v USA neprodava zadne francouzke auto. Kdysi tu byl Peugeot i Renault. Z “normalnich” anglickych znacek je tu jen Land Rover s docela problematickou povesti co se tyce spolehlivosti. Rols-Royce a podobne exotiky nepocitam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|