Ktory benzin v ČR a v SR neobsahuje BIO-primesi?
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.136 (?) 22.11.2015 22:14
asi tak ano, fermež (či jeji jedna složka) do benzínu nepatří. Jenže čím déle o tom přemýšlím tím více nabývám na dojmu, že to není až tak obsahem biosložky, jako tím, že jedna z těch biosložek je v benzínu a druhá v naftě. Komisaři EU ale nezakázali zavážet pumpy univerzální autocisternou. Tedy asi velké řetězce mají benzín který méně sviní karburátory z jednoho prostého důvodu - mohou si dovolit část vozového parku nechat vozit jen_Benzín a zbytek zase jen_Naftu. Takže pak se nevypláchnutý zbytek s obsahem metylesteru nedostane do várky lihobenzínu a naopak lihobenzín se nedostane do bionafty. Naopak nejhůř na tom bude zemědělec, který si vlastní cisternou jezdí do Čepra jednou pro naftu a podruhé pro benzín. Pak se líh s estery potkávají při každém závozu (aniž by v tom byl nějaký vědomý úmysl).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 39.172 (?), 22.11.2015 22:47
Určitě ne, zemědělec si ve velkém nechá naftu vozit a pro benzín si jezdí k čerpačce. Benzín potřebuje do osobáků, Zilem po poli nejezdí. Cisterny mají oddělené komory a pohonné hmoty se nesetkají. Zavážení benzínem je leda do čerpaček.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.136 (?), 22.11.2015 23:04
Nemyslel jsem malého samostatně hospodařícího rolníka, myslel jsem tím agropodniky, které původně neveřejnou pumpu předělali na veřejnou i s prodejem benzínů. Cisterny mají komory zejména kvůli stabilitě vozidla ve vztahu k setrvačným silám kapaliny při brždění, akceleraci a průjezdech zatáčkami. To, že se dají komory naplnit/vyprázdnit odděleně i naráz ještě neznamená, že se do jedné komory nedá jednou natočit nafta a podruhé benzín. Až 0,2% z 4 kubíkové komory může být nevyprázdněný zbytek, který se může následně smíchat s náplní novou. Jenže pokud benzínu předchází "babišnafta", tak z toho zbytku a obsažené biosložky v beznzínu vznikne teoreticky 12 litrů fermeže (v každé z 4 kubíkových komor).
Moc rád bych se mýlil, takže pokud mne někdo opraví...
|
|
|
|
|
|
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6578) - 9.135 (?), 23.11.2015 8:12
Dovolím si polemizovat, nikoliv opravovat. Potvrdím, že ZD běžně benzín, obvykle jedné kvality prodávají, bývá to v nějaké střediskové obci, kde je daleko k pumpám. Nevěřím, že by pro paliva jezdili vlastní cisternou. O tom, zda se do nádrže od nafty leje benzín a naopak lze jen spekulovat. Neznáme provozní předpis dodavatele a pod ruce řidičů a skladníků se taky nedíváme. Ty 0,02% zbytku jsou zajímavé, vy jste ty cisterny konstruoval?
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.25 (?), 22.11.2015 22:54
Přemýšlíte velmi špatně. Kterého zemědělce s vlastní cisternou znáte, nejste to náhodou vy. A který zemědělec provozuje stroje poháněné benzínem, když všechno jezdí na naftu, včetně osobních služebáků. Zase nás houpáte horním obloukem, s vědomým úmyslem dělat z někoho blbečky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 55.248 (?), 23.11.2015 3:53
Nehledejte něco, tam kde to není!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 21.230 (?), 22.11.2015 18:06
Já bych to ani tak nepřisuzoval lepšímu benzínu, ale spíš původci ukázky. Tato firma, chce li cokoliv prodat, vyrobí prezentaci (veřejnou i neveřejnou pro své prodejce), kde je "konkurence" pohaněna snad až do pravěku. Zde je použit poměr minimálně 1:30 aby to dalo potřebný efekt. Takto to hulilo i jim koncem 70tých a začátkem 80tých roků s poměrem 1:33! A nebyl rozdíl mezi tehdy nařízeným M2T, M6A, nebo Castrol 2T. Dělat v polomech byla celkem slast.
Na druhou stranu se musí nechat, Aspen je přínos, ale v Německu, kde je na něj příplatek už v normách. Ne u nás.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 22.11.2015 10:19
to FO:
Čichal jsem k tomu ale jak říkáte, zapátral jsem na netu po složení tohoto "zázraku" a je to směs
1 díl - Butylhydroxytoluen - to je antioxidant (svinstvo)
2 díl - Topanol A - rovněž antioxidant (svinsto 2)
3 díl - 2, 6-Di-tert-butylphenol - směs kyseliny, methylu, a podobného šurvajzu co na sebe naváže tu řepku z benzínu
Takže se musím opravit, křivdil jsem tomuto výrobku, je to opravdu směs jedů, čistidel, agresivních kyselin a podobných chuťovek, no nechtěl bych celej den toto dýchat při práci.
|
|
|
|
|
|
|
host - 33.26 (?), 22.11.2015 10:25
Pane když to nejde rozumným doložením, začnete strašit složením Fuel fitu, které jste určil napoprvé špatně. Nechte si poslat na dobírku 100 oktanový benzín a věřte, že jste udělal pro zdraví všecko.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|