Ktory benzin v ČR a v SR neobsahuje BIO-primesi?
|
|
|
|
|
|
|
host - 21.100 (?) 12.8.2016 13:30
Pan Loula z Benziny v rozhovoru z r.2011 řekl, že do Vervy 100 není přidáván bioetanol. Jak je tomu dnes netuším, ale určitě dosud patří mezi benzíny s nejnižším obsahem bioetanolu.
Fuel fit od Briggsu nestojí za nic. Měl jsem ho v benzínu v rotavátoru a po 5-ti měsících odstávky jsem nastartoval asi po 30-ti zatáhnutích.
Od té doby ho nepřidávám, ale vždy vyjedu benzín do sucha. I po roční odstávce s čerstvým benzínem chytá na 1 (!!!) zatáhnutí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 6.52 (?), 14.8.2016 19:25
Používám benzín shell 95 racing(červená pistole),je dražší o 2kč, ale během sezóny nic neřeším, mám 2 pilky stihl i křoviňák, tři sekačky s b&s i s hondou, traktůrek a za 10let nevím co je čistit karbec.Před delší odstávkou (min.5měsíců)křoviňák do sucha, pilky se používají průběžně tak u nich pokud je to odstavené přes tři měsíce, tak jen vyleju směs z nádrže a naleju novou a v sekačkách to nechávám, jen na zimu dám stabilizátor od b&s.Používám běžně benzín, který je skladován v plastových kanystrech, které jsou plné, v kovovém nedoporučují, pod nulou se na plechu sráží voda, pokud nejsou úplně plné, platívalo to i u motocyklů-na zimu naplnit nádrž, bohužel dnes u dvoutaktů by jsem se toho už tak nedržel.O vervě 100 jsem slyšel, ale nemám ji v dosahu ani 30km, proto prémiová paliva do maloobjemů by měly plně vyhovovat.Mezi prémiovky nepatří shell 95-zelená pistol, tam si ničím nepomůžete, sice to vozí svýma cisternama, ale z jedné nádrže pro všechny :),rozdíly jsou až u prémiovek.
|
|
|
|
|
|
|
host - 95.50 (?), 12.4.2019 13:28
Vsechny 100 oktanove benziny jsou prosté bioprimesi a jsou v teple vyrazne stabilnejsi nez bezne 95, ktere se pri letnich teplotach rozkladaji uz za nekolik malo tydnu. I to je duvod proc se bioprimes micha az tesne pred odvozem na cerpaci stanici. Osobne po zkusenostech u japonskych motoru bych 95 uz do auta ani jineho stroje od ktereho ocekavam dlouhodobou spolehlivost netankovat.
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.121 (?), 22.4.2019 14:07
Klasická jarní histere napříč fóry. Včera jsem zprovoznil na loňský benzín zahradní teraktor, pilu, křovák a 4 motocykly. Ve všech byl benzin jako vždy přes zimu. Co se týče koroze nádrží tak kdo stroje skladuje i přes zimu při venkovních teplotách tak to jinak ani dopadnou nemůže, ale palivo je to první co troubu majitele napadne.
|
|
|
|
|
|
|
host - 95.50 (?), 23.4.2019 10:09
Vy pouzivate 1/2 roku starou smes do 2T motoru? Pozehnani pro servis :)))
Proc asi čepro skladuje benzin zasadne bez bioethanolu?
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.16 (?), 24.4.2019 8:01
Proč ne a proč požehnání pro servis? Mně je úplně jedno, jak a v jakém stavu, skladuje benzín čepro, hlavně, že se to vrtí a můžu, klidně prohlásit, že můj oleomak 720(vyžínač), vrněl na směs starou téměř čtyři roky!
|
|
|
|
|
|
|
host - 68.17 (?), 24.4.2019 17:56
Holt blázni mají občas štěstí a chci je vidět až motor zadřou Takových jako vy jsou plný servisy Bohužel pokud by jste četl návod máte to uvedené vždy čerstvou směs. Benzín skladovat 3 měsíce déle ne
Komu není rady tomu není pomoci asi jako jednomu co koupil stihl přes internet a hadal se že má zaruku pak u kamaráda ze servisu brečel a vztekal se že mu záruka nebyla uznána ani vzata do opravy šedý dovoz a divse internetový obchod kde kupoval najednou nebyl a číslo na faktuře hluché
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standa_HK_ - Diamantový Zahrádkář (1484) - 223.242 (?), 24.4.2019 18:10
Ona jedna nádrž jakž-takž mastného benzínu zpravidla motor s většími vůlemi nezadře. Horší by to bylo u použití vícekrát opakovaného v silněji zatíženém stroji jako je JMP při špalkování.
Dobrý benzín lze uložit i na delší dobu, ale směs je lepší míchat čerstvou. Nikdy nevíte jakým způsobem se změnila, jestli olejové složky degradovaly a nebo jestli nejsou adsorbované na stěnách. Jisté je, že pokud některé uhlovodíky oxidůjí, zvyšuje se podíl vody. Tedy protřepáním nejen dostanete olej ze stěn do benzínu, ale i vodní emulzi s kalem ze dna...
SfK.
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.16 (?), 24.4.2019 19:11
SfK, nevím co je JMP. Na stěnách skladovací nádoby se může akorát tak vysrážet „pakosta“. Jakým způsobem může degradovat složka minerálního oleje. Pokud mám připravené palivo, v uzavřené nádobě, do které nemá přístup atmosférický vzduch, jak může v tomto případě něco oxydovat, když už ano, tak jen s oxygeniem, který se dostane do nádoby se vzduchem, když něco odliji. Jak se v ropném produktu, ve kterém je namícháno něco biosložky, může zvyšovat podíl vody, když je v uzavřené nádobě. Nějaký kal by se mohl objevit, když budu mít vevnitř plechového kanystru a plechové nádrže, opelichaný ochranný nátěr, ale ten by se měl zachytit v palivovém filtru...
|
|
|
|
|
|
|
host - 84.190 (?), 25.4.2019 7:20
Jakým způsobem degraduje po půl roce olej v benzinu nevím. Směs míchám pouze do petky 1.5 litru+ 2% oleje.Na omezeny čas.Čim víc tu budete zpochybňovat degradaci směsi, tím víc lidi zadře motor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|