Husqvarna 555, 562 XP
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.2 (?) 28.4.2012 4:53
v madarsku cez zimu akciova cena bola 210000huf, vtedy cca 700euro
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hupino - Bronzový Zahrádkář (77) - 211.189 (?), 30.5.2012 21:46
Já vím, že už to všichni víte. Já na to přišel až včera. I tak to sem dám pro ty co náhodou nevědí.
HUSQVARNA 560 XP vítězem Grand Prix Silva Regina.
Řetězová motorová pila Husqvarna 560 XP získala prestižní ocenění Grand Prix Silva Regina. Cena se udělovala v rámci brněnského veletrhu Silva Regina, který je součástí jedné ze tří největších zemědělských přehlídek v Evropě. Ocenění Grand Prix potvrzuje vedoucí postavení firmy Husqvarna ve využití nových konstrukčních a technologických řešení motorových pil.
|
|
|
|
|
|
|
host - 156.239 (?), 30.5.2012 23:34
Na zahraničních diskuzích někteří píšou o výměně 7zubé řetězky za 8zubou a tím zvýšení rychlosti řetězu přesahující 24m/s a tím se prý změní 560XP na zabijácký nástroj, máte s tím někdo zkušenost???
|
|
|
|
|
|
|
host - 107.237 (?), 31.5.2012 15:00
No já nevim, vzhledem k tomu že na Silva Regina byla přihlášená celá jedna pila, tak bych z toho tolik nehýkal (PR oddělení Husqvarny), to už je skoro jak reklama v Mountfieldu. (Nic proti pile samotné!)
|
|
|
|
|
|
|
host - 100.231 (?), 2.7.2012 15:33
Dobrý den. Asi před dvěma měsici, jsem tady psal o motorové pile H562 xp. Šlo o to, že při běžném provozu v lese, jsem měl prodlevu po přidání plinu s volnoběhu na vysoké otáčky.Závada bohužel přetrvává, i když jsem jí měl ve dvou servisech.Nikdo si neví rady.Všichni to svádí na automatické ladění karburátoru, i když jedu na palivo verva 100. Podobný problém měl ještě jeden pán s H 560 xp. Pokud se mu tento problém podařilo odstranit, prosím ozvětese. Dekuji za odpovědi.
|
|
|
|
|
|
|
host - 5.102 (?), 6.7.2012 23:04
Měl jsem podobný problém na 560tce a pomohla výměna řídící jednotky.
|
|
|
|
|
|
|
host - 156.239 (?), 26.7.2012 17:31
Poznatky z přehození 7 zubové řetězky za 8 zubovou:
Pilu jsem kupoval na podzim = měl jsem a mám na ní 0,325 řetěz a 38cm lištu, novější koupené od jara mají už 3/8 rozteč. 7 zubová řetězka 0,325 je nejmenší a rychlost u ní je udávaná 21,3m/s 8 zubovou 0,325 kterou jsem si osadil by tedy měla dosahovat 24,34m/s u 3/8 když jsem je porovnával tak 7 zubová 3/8 bude rychlostně podobně jako 8 zubová 0,325, průměry obou řetězek jsou hodně podobné a pak 3/8 a 8 zubů, ta je největší a rychlost řetězu s touto řetězkou bude kolem 28m/s. Nicméně abych se dostal k rozdílům u 0,325 řetězek co jsem porovnával. Výkon pily na to stačí absolutně v pohodě, řezný výkon se podle subjektivního hodnocení zvedl zhruba o 10%, rozdíl mezi kulatým a hranatým řetězem ale spatřuji více znatelný. Takže výkon zůstal, řezná rychlost stoupla, bohužel jsem odhalil i negativum a to v akceleraci, pila stále reaguje okamžitě a na drc, ale se sedmizubovou řetězkou byli maximální otáčky dosaženy o desetinku rychleji, po přidání plynu jsem měl hned 14500ot. to s 8 zubovou řetězkou těchto otáček dosáhnu později, ta desetinka dvě se tam nastřádají, takže pokud má pilu někdo více na odvětvování, doporučuji zůstat na 7 pinové, pokud spíše na špalkování, tak 8 pin je lepší volba.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 191.186 (?), 26.7.2012 18:34
Nic jiného jsem neočekával, tyto pokusy mám dávno za sebou na 115i(Tillotson), kde jsem zkoušel co je lepší, zda 0,325, nebo 3/8 a různé počty zubů na prstencích. Z pohledu zatížení motoru je větší zátěž více zubů, neboť se zvyšuje rychlost řetězu, ale za cenu ztráty kroutícího momentu. Je to jako na kole, když si přehodíte do kopce na malé kolečko, jedete rychle, ale musíte makat, stačí málo, abyste se zastavil. Když naopak máte přehozeno na velké kolečko vzadu, tak jedete pomaleji, jste schopen utáhnout i vozík, a makáte méně, pouze ta jízda na stejném úseku trvá déle. Výrobci to mají přesně spočítané a to jak z pohledu řezného výkonu, tak životnosti motorů. Není cílem dosáhnout extrémně vysokou rychlost řetězu pro sníženou životnost. Na špalkování bych já doporučil menší počet zubů a 3/8, na odvětvování vyšší počet zubů a 0,325. Samozřejmě to je ideál, který je většinou v praxi nemožný, neboť nikdo nepředělává řezné soupravy po skácení stromu a po odvětvení stromu. Potom je to o takovém výběru řezné soupravy, jaké řezání převažuje. Rychlost řetězu při max výkonu jasně ukazuje, jak s tím mají slabší pily, zejména s nízkým kroutícím momentem problém. Prostě nelze takový motor zpřevodovat přes větší řetězové kolo do rychla na řetězu, neboť při přiložení na dřevo by se řetěz malým odporem zastavil. To stejné platí pro nevhodnou řeznou soupravu např. 0,325 1,5 na hobby pilách, které nemají potřebné parametry. Tím je řezný výkon nízký a motor/spojka jsou přetěžovány.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|