Zkušenosti s motorem Briggs 5,5 HP
|
|
 |
 |
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 174.65 (?) 20.7.2009 21:58
Fůj, napsal jsem slušní místo slušný, no nic.
Ano, gufera s ložisky jsou v klidovém stavu nad olejovou náplní. Olej SAE 30 není určen pro zimní provoz. Už se to tu probíralo mockrát, a nikdy se nedošlo ke shodě, ale můj názor je, že doporučení briggsu ohledně SAE 30 only je hloupost, notabene pro zimní provoz. Já vím, že to nařizuje výrobce, a jeho slovo by mělo mít nějakou váhu, ale zkuste v -10 °C vylít z lahve tento olej. Nepodaří se vám to. Z toho důvodu bych používal 10W-40, nebo klidně 5W-40.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 8.129 (?), 20.7.2009 16:47
T.L.: A ta ložiska klikového hřídele jsou tedy taky nad olejovou lázní v klidovém stavu? To by mi vysvětlovalo pravděpodobnou příčinu přidření těchto ložisek, a to špatné mazání při občasném zimním provozu za předpokladu náplně oleje B+S SAE 30...
|
|
 |
|
 |
 |
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 174.65 (?), 20.7.2009 21:58
Fůj, napsal jsem slušní místo slušný, no nic.
Ano, gufera s ložisky jsou v klidovém stavu nad olejovou náplní. Olej SAE 30 není určen pro zimní provoz. Už se to tu probíralo mockrát, a nikdy se nedošlo ke shodě, ale můj názor je, že doporučení briggsu ohledně SAE 30 only je hloupost, notabene pro zimní provoz. Já vím, že to nařizuje výrobce, a jeho slovo by mělo mít nějakou váhu, ale zkuste v -10 °C vylít z lahve tento olej. Nepodaří se vám to. Z toho důvodu bych používal 10W-40, nebo klidně 5W-40.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 8.129 (?), 21.7.2009 13:18
Příběh na klice přidřeného kultivátoru MS19 s motorem B+S5,5HP má (božel špatné) pokračování: Vyjádření Bédi Trávníčka (Mountfireld FM):
"...píšu ohledně kultivátoru, stroj byl odeslán do
> specializovaného servisu do Ostravy.Dnes jsem telefonicky hovořil z mechanikem
> který na strojí dělá, mechanik mi sdělil že je nutno vyměnit celý motor, bloky na
> motor nejsou k dodání cena motoru je 12500kč.Dále se musí vyměnit kladky ovládán
> neboť nový motor je dělán trošku konstrukčně jinak.
> Celková cena opravy je cca 15000kč.
Takže to stáhnu a dám do spec. opravny B+S. Mimochodem někdo tady něco říkal o 1/2 cenách ND v Polsku, prosím o kontakt na prodejce/servis Těšín BialskoBiala... Děkuji
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 4.243 (?), 21.7.2009 13:43
Když se budete koukat po levných ND co takhle omrknout cenu nového motoru? Nebude to lepší? Skládat staré-použité dobré díly je stále polostarý motor a kdykoli odejde něco jiného. Kdyby ten motor měl kliku aspoň v ložiskách, ale takhle?Právě u té hnací řemenice na klice je furto, které trpí tahem řemenu. Postupně takhle dopadvou všechny MS s těmito motory. Je to jen otázka času-mth.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 8.129 (?), 21.7.2009 17:05
T.L. Souhlas, Tak jsem to taky myslel, že to stáhnu od Bédi a dám někde na opravu formou výměny motoru za nový, teď jen kde Ov-FM a okolí. Číslo motoru tu uvedu jakmile se stroj vrátí... pokud někdo tady kupoval nový notor B+S, za každáý dobrý tip budu rád.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|