Zkušenosti s motorem Briggs 5,5 HP
|
|
 |
 |
host - 8.129 (?) 20.7.2009 14:41
Díky Andy za vysvětlení, už se začínám chytat. Navíc si to dávám dohromady s informacemi ze servisu, kde jsem se byl dnes pozeptat, jak jsou daleko, >>>po demontáži se potvdilo zadřené kluzné ložisko u gufera, ve kterém je uložena kliková hřídel (vytlačené gufero je až poslední následek a s tím souvisí i ta ztráta komperese>>nevím přesně co ho vytlačilo, zda se uvolnilo to přidřené ložisko nebo uvolněná kliková hřídel).
Ale oprava ještě není skončena, ale POZITIVNÍ INFO je že klik. hřídel je nepoškozena.
Prvotní možná příčina dle servismana: MÁLO OLEJE
V jaké úrovni je kluzné ložisko (nebo jsou tam dvě?) vůči hladině v nádržce, která má v max. plnění 0,6l oleje?
Existuje někde schéma toho motoru na netu? Prosím odkaz...
Díky
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 8.129 (?), 18.7.2009 23:29, zobrazeno: 26237x
1) Na kolik motohodin jsou konstuovány?
2) Kolik má mít teoretickou kompresi / tlak?
3) Jakou životnost jste dosáhli Vy a s jakým olejem (polo/plná synt)? Případně co jste dělali za repase a na kolik vyjdou součástky jako kroužky, píst a válec. A dá se někde sehnat komplet nový náhradní motor?
Tomuto motoru u mého kultivátoru MS19 došel po cca 10 letech (okolo 8000 motohodin, pravidelně roční výměny oleje BS SAE30) dech >>poslední dny mu ubýval tah (myslel jsem že je to svíčka, ale po pár minutách od dekarbonizace byla opakovaně zase zanesená) a chod více nepraviidelný, až do úplné nemožnosti nastartovat >>ztráta komprese.
...ať vím, nač se mám při jednání v servise u Bédy Zahradníčka připravit,..je mi jasné, že levné to nebude PS Jinak nikdy žádný problém kromě pravidelných spotřebních věcí (řemen, vodící kladka, startovacé šňůra) nebyl.
Díky T.L.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 19.7.2009 9:46
Je škoda, že jste to nechal dojít tak daleko. Při prvních náznacích je možné vyzkoušet např. Metaltec 1, který preventivně používám. U motoru B+S clasic se svislou, ne vodorovnou klikovkou(sekačka) motor drží i po 15 letech a vzhledem k výkonu a ploše zahrady u nás a nyní u nového majitele je motor značně přetěžován. Ale tehdy to bylo o nižších výkonech. I nyní to můžete vyzkoušet, neboť jediné, co by se mohlo stát, že to nepomůže natolik, aby provoz vyhovoval, protože je opotřebení příliš velké. Nicméně cena jen za demontáž a zjištění stavu bude značně vyšší, navíc asi bude úvaha, zda to má cenu do použitého motoru investovat. Jinak mě nesedí údaj o počtu motohodin 8000. Vzhledem k době, co motor máte by musel být v provozu v průměru více než 2 hodiny denně na téměř plný výkon celých 10 let.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 181.210 (?), 19.7.2009 23:20
Dobrý. Mě ten údaj o odpracovaných motohodinách nesedí taky.Používal jsem svého času taky mountfilda MS-16 asi 13 let a za tu dobu jsem "" ojel" tyto dva uvedené motory a každý z nich měl natočeno asi 600 hodin.To co uvádíte je pěkná blbost nebo jste si přidal jednu -0- jaksi navíc. Jinak generálkovat tento motor nemá význam- výsledek se rovná taky nule.Jsou to vyhozené peníze.To mám taky za sebou.A co se týká MOUNT. servisu tak tam bych k vůli ceně já osobně nic nevozil. Chce to koupit nový motor. Tot´vše. MB.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 8.129 (?), 20.7.2009 8:27
Na dovysvětlení od T.L::
Ad motohodiny: opravdu chyba v mém propočtu, správně má být "od oka" max. využití 3 hod 2x týdně x 52 týdnů t.j. cca 300 hod x počet let 10 t.z. 3000 hod MAX!!!
Ad typ závady: dle prvotního ohledání technika u Bédi Trávníčka se má jednat o vytlučenou klik. hřídel a vytlačené gufero...(zadřít 4T jednoválc. motor prý snad ani není možné, pokud je přítomen olej).
Dodatečný dotaz: Můžete mi někdo vysvětlit, co to znamená a existuje nějakíá prevence před touto vadou?
Děkuji za komentáře ale chtěl bych nějaké odpovědi k od uživatelů k otázkám 1 a 2.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 8.129 (?), 20.7.2009 12:21
Přesně jak říkáte pane Stando, musím potvrdit byl tam lehký kovový podton ve zvuku motoru. Spotřeba oleje se za posledních 3 týdny významě zvýšila asi na půl deci za 5-6motohodin, než to ztratilo kompresi.
Vámi zmíněný problém okolo netěsnosti pístních koružků chápu...(mimoochodem kolik jich tam je?)
ale můžeze mi jednoou větou vysvětlit jak je v těch motorech řešen přenos od pístu přes klikovku až po význam gufera..., a to je vše v olejové lázni? Co to tedy ve slengu znamená vytlučená klikovka?
Díky moc.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 8.129 (?), 20.7.2009 14:41
Díky Andy za vysvětlení, už se začínám chytat. Navíc si to dávám dohromady s informacemi ze servisu, kde jsem se byl dnes pozeptat, jak jsou daleko, >>>po demontáži se potvdilo zadřené kluzné ložisko u gufera, ve kterém je uložena kliková hřídel (vytlačené gufero je až poslední následek a s tím souvisí i ta ztráta komperese>>nevím přesně co ho vytlačilo, zda se uvolnilo to přidřené ložisko nebo uvolněná kliková hřídel).
Ale oprava ještě není skončena, ale POZITIVNÍ INFO je že klik. hřídel je nepoškozena.
Prvotní možná příčina dle servismana: MÁLO OLEJE
V jaké úrovni je kluzné ložisko (nebo jsou tam dvě?) vůči hladině v nádržce, která má v max. plnění 0,6l oleje?
Existuje někde schéma toho motoru na netu? Prosím odkaz...
Díky
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|