Vari vs Moundfield
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 23.4.2015 19:11
Takže suma sumárum se stalo co? Leda nic. Chybné číslo v hodnotě maximálních otáček motoru, nemělo vliv na správné čísla výstupních otáček a o ty šlo. Jinak je teda vidět, že spousta lidí nemá ani ponětí v čem v převodovce vlastně spočívá ten rozdíl pro 2T a 4T motor.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.136 (?), 23.4.2015 19:30
... ale já to necitoval kvůli tomu překlepu v návodu, ale protože to je výtah ze všech návodů "libických", kde přenásobení otáček výstupního hřídele obvodem kola a převody jednotek z m/min na rozumné km/h se dostanou pojezdové rychlosti...
Tedy to co je z důvodu výpočtu dávky postřiku na plochu nejdůležitější.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 23.4.2015 19:53
Není nutné vědět, co se v převodovce děje. Většina se dovtípí, že vysoké otáčky motoru převodovka mění na nízké otáčky na výstupu z převodovky a tyto otáčky lze měnit řadící páčkou. Důležitější je vědět, jak na převodovce provádět údržbu. Pomalejší pojezdové rychlosti 4T na 2T převodovce byly několikrát vysvětleny. Na plantáž jednoznačně Vari, protože chcete tahat zatížený vozík. S Vari utáhnu vál ze sestavy za pásový traktor a stojím při válení na válu. Půjčil jsem vál majiteli MS07 a jeho trávník jsem potom válel já s Vari. Jeho malotraktor měl problém utáhnout vál na asfaltové rovné cestě. Při válení jsem také brzdil motorem, vál brzdy nemá a trávník je ve svahu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 65.122 (?), 28.4.2015 16:21
Právě proto, že vím co v té převodovce musí být, tak jsem se ptal. Nikdo nemusí mít ponětí co je v převodovkách pro 2T a 4T!!! V případě, že by byl uveden místo motorového oleje, olej výplachový, tak to by byla jinačí sranda. Návod k obsluze má být to nejpreciznější na celém výrobku, protože mýlné a chybné informace mohou zapříčinit mnoho škod.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 29.221 (?), 28.4.2015 19:13
Chtěl bych se připojit s troškou do mlýna stran motorů. Samozřejmě se mohu mýlit a proto se předem omlouvám. Zažíváme nebývalou verbální masáž ohledně 4T motorů. Myslím si, že je to je prachsprosté mazání medu kolem huby. Nízké emise - možná, kultivovaný a tichý chod - kultivovovaný možná na volnoběh, 2T sem tam cvakne, na plný plyn tu máme kulomet,2T jen bzučí, nízká spotřeba proti 2T a tady jzačíná ten problém. Jsou tady někteří co operují s krouticím momentem a přitom sami nevědí co to je (SvK). 176.91 si stěžuje na rozjezd a průjez určitým místem, kde 2T profrčí a 4T zdechne. 48.106 plácá o výměně páčky plynu za něco z Favorita, je třeba také říct z kterého a jak, ono je rozdíl vést ve vinuté trubičce lanko nebo drát, ono obojí splní účel, ale každý pracuje jinak. Pak je tu třeba 48.106 s velikostí ramky a pliváním - kdo a na co, samozřejmě nesmí chybět J.f.K. Dále 38.86, prý když chceš sílu, tak koukat po 4T. A kejhající husu 105.167, která si přestala vidět do huby, přehlédneme. No a teď se konkrétně dotknu těch motorů. Kroutící moment a výkon jsou určité veličiny, které jsou velmi složité a dosti obtížně měřitelné, ale jsou to ty nejdůležitější, které určují vlastnosi motoru a tím také jeho použití. To je to čím se zabývají inženýři z oboru, ale Bohu žel nechodí na zahradu a nejezdí na Vari. Ti by vám vysvětlili, proč třeba jsou motocykly pro motokros ve většině vybaveny dvoutakty a mají také většinu vítězství a proč ve stejné kategori jezdí motocykly s čtyřtaktním motorem, který může mít v té dané kategorii objem válce více než dvakrát větší. V případě 4T pro zahradní techniku, který má jen o pár kubických centimetrů větší objem než 2T a spolyká méně paliva, které musíme vylepšovat nějakými aditivy, tak za velké peníze odvede méně. Už také proto že kilowaty zakleté do benzínu, žádný motor nedokáže znásobit!!, i kdyby byla Zlatá Honda posázená diamanty. Když to shrnu, tak abych docílil stejných pracovních výsledků, dosažených Jikovem 1438 až 1447, tak by ta Honda musela mít objem alespoň 400kubíků a už by jsme byli na sptřebě, která by byla srovnatelná. Za x motohodin bych neušetřil x korun, jednoduše pohádka pro trouby včetně mne!. Samozřejmě ten rozdíl může pozorovat jen ten co používá obě motorové jednotky, to je 2T i 4T. Určitě bych udělal líp, když bych si koupil ještě jednu čtrnáctčtyřicetsedmičku s DV a na převodovku DSK317S se vyprdnul, ještě bych ušetřl pár papírů a určitě bych byl spokojenější a nežralo mne, že jsem blbec udělal botu a tu slavnou Hondu GSV 190 nechal na sekačce.
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 28.4.2015 18:09
Já psal o převodech ty o olejích.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 1.229 (?), 23.4.2015 23:06
Se spínáním spojky nemáte pravdu. Ta dvoukvichtová co je na doutaktech spojuje při RPM 2000 mínus něco, tak si mohu pohrát s plynovou páčkou jedním prstíkem a vyladit si rychlost podle libosti. U 4T jsou u třísegmentovky otáčky spojení vyšší, bohužel je neznám. Z mých zkušeností s Hondou a tím tankovým rajčákem na klečích vyplývá, že si pohrát s otáčkami motoru mezi spojením spojky a maximem nelze. Při šachování s plynem musím pustit pravou rukou kleče a tím pádem soupravu řídím jen jednou rukou, což na bezpečnosti nepřidá - už vidím ty zběsilé reakce a poznámky o mezikuse - a musím se věnovat tankovému rajčáku, kde jso vyznačeny tři polohy. Start, zajíc, slimejš. Tím pádem, jak již někdo předemnou napsal JEDE, NEBO NEJEDE. Žádné pohrávání si s plynem na nějaké dvě třetiny otáček, zvláště, když se při ovládání plynu na zajíce netrefíte, přidáte a jste na startu se sytičem. Přímo geniální stroj.
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.91 (?), 24.4.2015 6:51
Nikdo by žádné poznámky o mezikuse neměl mít, protože máte pravdu.Jednou jsem to tu napsal, když se mi nelíbilo rozjíždění Vari na 2 s plným nákladem.Problem byl, že motor škube, spojka taky.Při tom s dvoutaktem se to v těch místech rozjelo bez problemu.Tak co napsat jiného.?S plynem si pohrávám před křižovatkou, před zatočením, aby se mi odlehčilo řízení.Je to opravdu obtížné ten tankový rajčák.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|