Vari vs Moundfield



                     
host - 161.252 (?) 
25.4.2015 22:39

JJ tak nějak. Nebudu s tím makat 12 hodin denně nonstop, ale třeba tři dny v týdnu tam a dva dny v týdnu jinde. Měl jsem TK 10, ale to na obyč vozíku nepřevezu a to bych potřeboval asi až na 100 hektarů ročně. Tímto chci dělat vážně jen 20-30 ha. Prostě jen jezdit a před Varinou mít plechový zakrytovaný postřikovač se záběrem 1,1 metru. Těch 200 litrů jse hranice, pač to mi dá na dva hektary.

 No a máte recht, že posledně jsem uvažoval i o sekačce a na tom mít 25 litrů. Pak přišel další kšeft a člověku hned dojde, že by to byl nesmysl, proto bych rád udělal něco takového. No a 4x4 to pak s pořádným vlekem a vážně na velké plochy, ale to už ani snad nechcu :)

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 161.252 (?), 25.4.2015 22:21

Alespoň někdo kdo mi poradí. Ano, po přečtení několika recenzí jsme rozhodnutý pro Vari. MS 16 jsem měl jako rotavátor a stroj dobrý - pro kutily. Ovšem toto budu potřebovat už na opravdovou práci a je to lépe hodnocené, takže není co řešit.

  Po průtrži mračen asi na pole nepojedu. Ale přeci jen se to může stát, že když budu na pár dnů někde mimo, tak nebude zbytí. Tož mít pár ocelovývh návleků v kufru auta nebude problém.

Off topic:  K rychlostem. Pane Stando, bohužel jse trochu mimo. Já nic neplácal, já jsem se jen ptal, pač v tomto nejsem expert asi jak Vy. Pokud to jede už od 80% otáček, není problém to spočítat. To vážně zvládnu a není nutné se vrace do osmé třídy základky, protože to jsem uměl už ve školce. Vše jsem si ověřil už loni, když jsem navrhoval povoz na svážení dřeva s elektromotorem.

  A ano, přiznávám, že včera večer jsem všechny příspěvky nezvládl, protože to bylo trochu mimo. Jinač si myslím, že je nejjednodušší koupit něco, co už má rychlost deklarovanou a dopočítat těch 80-100% otáček. Kola tam snad měnit nebudu:) A kupovat nějaký starý model i když je osvědčený prostě nechci. Osobně si představuji něco jako je Malotraktor VARI IV GLOBAL GCV 160 + vozík ANV-400

  jakou spotřebu pak vaše stroje chlapi asi tak mají, když teda jde o tahání vozíku s 300 kg po poli bajvoko? Je to podobné jak deklaruje výrobce?

                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.136 (?), 25.4.2015 23:50

Přestože pan Petr Špatenka má vysokoškolský titul, dovolím si malou rekapitulaci.

Potřebuje pojezdovou rychlost 5 km/h což je 1,39 m/s.

K dosažení této rychlosti s koly 5,00-12" o obvodu 1,78 m potřebuje tedy 0,8 otáčky za sekundu respektive 46 otáček za minutu.

Víme, že DSK317 s převody pro 2T má při maximálních otáčkách 4800 za minutu výstupní otáčky 2RS 103,53 za minutu. Přenásobíme-li je poměrem 2800/4800 (odpovídajícímu poměru min/max pracovních otáček 2T), dostaneme 60, což je o 14 otáček za minutu více než náš nezbedný bakalář potřebuje. Je tedy otázkou, jestli rychlost 6,4 km/h je akceptovatelná. Pak je jedno, jaký si k nyní vyráběnému modelu DSK317 v provedení pro dvoutakt koupí motor.  Pokud ale nevyhovuje rychlost 6,4, km/h bude muset koupit nový 2T s tím, že mu někdo pošteluje dvoučelisťovou spojku na spínání při 1800 ot/min a bude tak moci DSK317 v provedení pro dvoutakt provozovat při 2100 ot/min a plně sepnuté spojce. V obou případech bude Petr potřebovat nějaké počítadlo otáček motoru (powermeter a nebo z GESu).

Pokud by jste chtěl nejnovější typ 317ky tj Global, pak asi budete muset chtít aby vám provedli úpravu/přestavbu primárního převodu pro 2T.

S tou, T20 to mám odměřený, že na minimální rychlost se spolehlivě sepnutou spojkou projedu stoupání 4% v délce 250 m za 3 minuty (včera odpoledne jsem si to ověřoval na svém pozemku a s jednou ze svých sestav). Při takto pomalé jízdě měl stabilnější otáčky XP200, kterého nějaká ta krtina otáčkově nerozhoupala. Ten samý úsek se standardní sestavou XP200+DSK317/S se nedal projet pomaleji než za 2 minuty a přitom neničit spojku (tj rychlost byla nad 7,5 km/h). Bohužel, převodovku DSK317 pro 2T nevlastním, takže zbývá odvození výpočtem.

Ohledně spotřeby a prostupnosti terénem jsem optimista. Provozujete soupravu v oblasti maximálního kroutícího momentu, kdy motor vydá největší práci za jednotu spotřebovaného paliva, takže souprava pojede úsporně a s vysokou prostupností terénem. Jediné mínus je, že automatická odstředivá spojka není stavěna na prokluz a tím pádem se ničí. U nových spojek se obložení nerepasuje (Ferodo), ale musí se koupit hlava spojky celá (po 3 hlavách pak možná i záběrová miska).

                     
host - 234.5 (?), 26.4.2015 0:02
Neporadí vám nikdo!!, protože to nikdo ještě nedělal!! Na výpočty otáček výstupního hřídele se vyprdněte, protože to může platit jen na pevném povrchu. Opravdu nejlepší by bylo si domluvit půjčení soupravy i s majitelem a co nejdříve to vyzkoušet na poli. Může se stát, že jízdní odpory budou tak velké, že se souprava vůbec nerozjede. Také budou jízdní odpory rozdílné na uvláčeném poli a na poli uváleném, jízdní odpor se také zvětší na podhuštěných pneumatikách a velmi výrazně na malých kolech a také i na velmi malém stoupání. Půjčte si to, třeba i majitelem, naložte na to co potřebujete, aby celková hmotnost odpovídala požadavku, na nosič závaží připevněte kus železa o hmotnosti uvažovaného postřikovače a hurá na kukuřičné pole, jehož povrch bude dosti pevný po croskilech, uvláčený povrch bude o hodně měkčí a tím pádem bude také jízdní odpor větší. Možná mi poděkujete za ušetřené peníze za Global.
                     
host - 178.9 (?), 26.4.2015 7:18
No tak pořád jsme u mezikusu a MB. Zemědělec svoje pozemnky zná, ví kde je déle mokro, kde jsou kopce, roviny. Podle toho vybírá zásah dříve, později. Do kopce nepotáhne plný vozík, naplní jenom na postřik kopce, může nasadit tupláky, závaží, vybere směr z kopce s plným aj. Toto platí i pro velké traktory, jednou utopí traktor a příště si dá pozor a pojede na taková místa později. Chtít mít stroj, který bude provádět zásah kdykoliv není o zemědělství, tj o MB a penězích a stejně bude počasí, kdy se bez druhého traktoru neobejde. Zemědělci také čekají na vhodnou dobu a podmínky.
                     
host - 229.158 (?), 6.5.2015 11:01
Hele, přijede na místo, příjezdová cesta je pod kopcem, tak začne s plnou nádrží, protože na sjezdu ji bude mít již bez jíchy. Jsou to možnosti, které žádný mezikus neovlivní.
                     
host - 48.106 (?), 6.5.2015 11:07
A co začít do kopce s půlkou nádrže, záleží na mezikusu.
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6577) - 9.135 (?), 26.4.2015 11:49

Podle mne je rada o zkoušce dobrá. Víme, že tazatel chce tahat náklad určité váhy. Ovšem nevíme řadu dalších věcí, jak už je psáno výše. Spočítat to nelze i když dnes se už vypočítává i počasí a jak to sedí! Prostě je to třeba zkusit, nebo risknout.

                     
host - 138.19 (?), 26.4.2015 17:37
Ale ale Staníku foníku. Koukám, že jste nějaký rozhozený. Vy ve sém plechovém miláčkovi se zážehovým motorem, když pravou nohou ovládáte určitý pedál, tak přidáváte co, aby to rychleji jelo. Tady plácáte něco o benzínu a v druhém příspěvku tohoto vlákna jste jezdil na nějaké procenta plynu. Když jste tam plácal něco o rozsahu pojezdových rychlostí, měl jste také uvést kterým motorem ze skupiny 4T se toho dá docílit. Moje zkušenost je chudobná, zatím je to jen jeden 4T, ale je strašná. Spínací RPM spojky jsou 2500±100 a mamaximální nastavené otáčky jsou 3600±100. Takže k regulaci pojezdové rychlosti pomocí páčky plynu (akcelerátoru) - terminologie od Vari - mám v horším případě jen 900RPM a v lepším případě 1300RPM motoru. Ale zkušenost praví a Vari radí - plný plyn, v tom okamžiku souprava s sebo cukne a skočí jako raněné zvíře a když se vám podaří pohnout rajčákem zpět, tak stojíte - to je v případě, že je připojený vozík. V případě, že natahujete růvky pro brambory, je situace ještě komičtější a neznalý pozorovatel si říká co ten tam zas blbne. Co se děje, při senutí spojky dojde ke skoku a oborávací radlice míří do nebe, když s tím počítáte a vytváříte potřebnou reakci, tak máte v ten šup radlice u protinožců - no „velmi příjemná a kvalitní práce“. U kosení s DSK-316 je situace poněkud jiná, když zastavím a následně chci pokračovat, tak abych se vyhl důsledků jeleního skoku, couvnu o půl metru zpět. Kleče můžete držet jak chcete, tak při rozjezdu to skočí a talíř s noži usekává jen klásky. Mezi zajícem a želvou (pro mne je to slimejš) nezměníte otáčky motoru tak, abyste nějak plynule měnil rychlost. Také ta vaše povídačka o plynulém rozjezdu je jen povídačka. Protože když má dojít k plynulému rozjezdu, musí proklouznout spojka, ta se zase podle vás, ale tímto způsobem ničí. Moje spojka u 2T vydržela 15let, sakra možná 20, pří dosti častém plynulém rozjíždění - jedním půjčením jsem jí přivodil smrt. Kdybych to neudělal, tak by vzhledem k mému věku mě ta chudera s kterou jsem tak „nešetrně“ zacházel přežila. A budu opět prezentovat to co přede mnou jeden rozumný člověk napsal - JEDE? NEBO NEJEDE:
                     
host - 48.106 (?), 26.4.2015 18:16
Měl jste zůstat u 2T. 4T vyžaduje větší RAMku na software. Pliváním se software nerozšíří.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
MRAZUODOLNÉ TRUBKY31.10.2024
VÝPLŇ MEZI SCHODNICEMI31.10.2024
Téměř 37 % Čechů kvůli cenám energií snižuje teplotu v domácnosti. 11 % z nich dokonce o 3 až 4 stup29.10.2024
Železný kůň husqvarna15.10.2024
Železný kůň husqvarna15.10.2024
Železný kůň husqvarna15.10.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika