Olej do sekačky
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 231.226 (?), 28.4.2009 12:13
dobrý den... hlavne je to o obchode a o zmluvách... prirovnam to k autám / u kosačiek je to to isté /...Francúzke automobilky v zar. podmienkach majú zásadne ich sarvisy a oleje iba francúzke a iba od autoriz. dodávataľov, ale ponúknu vám aj Castrol, / ktorý dostanete na celom svete aj v púšti v afrike a teoretick´ý môžete cestovať po celom svete a máte zaručenú kvalitu / nemci robia to isté svoje oleje, a aj castrol... taliani to isté ale už pripušťaju aj iné značky ktoré vyhovujú API NORME... Japonci nepreferujú nijaku značku ale trvajú na kvalite oleja PODLA API normy napr: API SJ/CD alebo lepší:))) čiže stále majú na konkrétny model DOPORUČENÝ alebo lepšííítak prečo by sm nepoužil lepší, než výrobca požaduje, keď sa vyrába v európe napr.slovnaft voči dovozovemu napr z ameriky... a ovela lacnejšííí... a keby sme išli hlbšie do problému tak špecialné prísady do olejov vyrábajú iba 4 špecializované firmy a všetci výrobcovia olejov ich používajú... POZOR NA OLEJE TYPU GARDEN... väčšinou sú to oleje krtoré sa veľmi rychlo rozkladajú, a tu treba dodržať návod čo je na oleji... je to kvôli život.prostrediu...
|
|
|
|
|
|
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 220.253 (?), 28.4.2009 12:47
Když se podíváte na oleje fuchs, hekra, aral, ekolube... tak je na obalu uvedeno "motorový olej," "motor oil," "das Motorenöl." Ale to je jedno, píšeme jinak o tom samém, já to nepsal ani tak kvůli vám, jako spíše kvůli někomu neznalému, kdo by mohl nabýt dojmu, že 4T = motorový olej (automobilový).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.21 (?), 28.4.2009 13:05
Takze jeste jednou pro pana tazatele. CASTROL Garden 4t splnuje podminky pro provoz motoru B&S: SAE 30, API SF. R.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 28.4.2009 13:12
Pokud neporovnáte více motorů po delším provozu s ležatým válcem vs. stojatý, tak to opravdu nemá cenu rozebírat a jsou to z Vaší strany jen úvahy. Ležatý válec způsobuje to, že motor je choulostivější na spotřebu oleje při srovnatelném opotřebení, ale i pouhým nevhodným nakloněním, nebo prolínáním oleje do spalovacího prostoru přes kroužky po delší době odstavení - viz. zakouření(modré) po startu při delším odstavení. Ale hlavní je zde výrobcem doporučený olej, který vyhovuje chlazení motoru malého 4T, což je vzduchové a vyšší provozní teploty, než u vodníků. Ale netvrdím, že takový motor nepojede na olej do auta, ale není to nejlepší řešení.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gerchán - Stříbrný Zahrádkář (138) - 133.102 (?), 28.4.2009 13:20
to je to, na co jsem chtěl upozornit. Pan J.S napsal v poslední větě:
" Že motor nepojede na olej do auta."
automobilové oleje neexistují, existují jen motorové oleje
mělo být proto napsané : motor nepojede na motorový olej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 142.46 (?), 28.4.2009 13:42
V originalu B&S primo nezakazuji "automobilovy olej" SAE 40, ale jelikoz je ridsi nez SAE 30 vyrobce upozornuje na urcite nedostatky viz. prispevek pana J.S. Takze urcite je vhodnejsi vyrobcem doporucovany olej SAE 30. R.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|