Nepropíchnutelné kolečko



m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5585) - 155.12 (?)
29.1.2011 18:31
Souhlasím, pěna by vydržela ježdění max. s prázdnou korbou.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 29.117 (?), 29.1.2011 16:10, zobrazeno: 26498x

Slavnostně se s vámi podělím o můj nápad, jak změnit zahradnické bantamové kolečko čili radvanec v nepropíchnutelného pomocníka.

Samozřejmě je tu možnost zakoupit celogumové kolo, ale to je příliš těžké a i s prázdnou korbou jezdíte pak po zahradě jakoby byla plná kamení. Bantamové kolo je lehké, ale snadno dojde propíchnutí duše i po přejezdu např. šípkového prutu. A kdo to má pořád dávat do pneuservisu lepit...

Z pláště jsem proto vyndal duši a prostor v plášti jsem postupně vypěnil montážní pěnou. Pěna zatvrdla s obtížemi, protože dovnitř nemohl vzduch a tak jsem neváhal a plášť z boku proděravěl. Touto dírou a dírou po ventilku vyrašily do druhého dne krápníky ztvrdlé pěny... Pěnu jsem rozlámal na kousky a nacpal ji násilím zpět pod plášť a plášť jsem nakonec nasadil na disk kola.

Vzniklo mi tak lehké a nepropíchnutelné kolečko, které jsem podrobil přísným testům s těmito výsledky:

V levých i pravých zatáčkách na trávě i v oranici sedí jako přišité. Po projetí šípkovým keřem zůstalo kolečko stále stejně tvrdé. S korbou naloženou šutry nedošlo k deformaci kola ani při vysokých rychlostech kolem 8 km/hod. Ani po 3 měsících používání nevykazuje montážní pěna uvnitř pláště nežádoucí změny a není potřeba ji doplňovat. Po přejetí manželčiny nohy nebyl slyšet žádný řev - kladné vlastnosti bantamu zůstaly i v tomto smyslu zachovány.

S pozdravem "Chraň zeleninu a ovoce chemickými postřiky, ale pak ji raději nejez!"

Petr Kolečko.

   
KUKY - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4549) - 191.35 (?), 29.1.2011 16:14

Super!

   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18316) - 61.6 (?), 29.1.2011 17:26

Nojo, ale vzduchem naplněná pneumatika je pružná a po deformaci nabude původní tvar. Vytvrdlá PU pěna tak pružná není a časem se (opakovanými nárazy a zmáčknutím) v pneumatice rozdrobí.
   Za 30 let jsem lepil duší v kolečku asi 4x.
  Jinak, prodávají se kolečka s kolem širokým, lehkým, paprskovitě vyztuženým, bez vzduchu i bez  duše. Sám ho nemám, ale pokud by se mi kolečko polámalo, asi bych do něj šel.

      
host - 224.123 (?), 29.1.2011 18:06

Na kolečku nepoznám, jestli je s duší nebo bez duše podle váhy když s ním jedu.Lepil jsem ho asi 10x od roku 1970.Vždy doma.Mám oboje.Ale proč ne.Pěna je dobrý poznatek.

   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6578) - 147.108 (?), 29.1.2011 17:56

Nevěřím ani slovo ve smyslu tuhosti pěny. Pokud se nerozdrobí za půl roku, za rok zcela jistě při běžném zahradním použití.

      
m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5585) - 155.12 (?), 29.1.2011 18:31
Souhlasím, pěna by vydržela ježdění max. s prázdnou korbou.
         
host - 97.78 (?), 29.1.2011 20:33

Kolečko plněné pěnou jsem měla. Práce s ním byla namáhavá a po čase jsem ho nahradila plným kolem. Přestože je těžší, ježdění s tvrdým kolem je znatelně snazší. Možná jsem ho pěnou vyplnila nekvalitně, ale vícekrát to už zkoušet nebudu. Beruna

   
host - 154.78 (?), 29.1.2011 21:55

Pane Kolečko, trochu nám tady mažete med kolem pusy ne?

Až sem dáte video jak jezdíte s kolečkem šutrů rychlostí 8 km/hod. tak Vám uvěřím. Na opravu používám opravný sprey na pneu z automobilu- klasickou pěnou je to blbost.Po čase se to začne bortit.

   
host - 132.69 (?), 30.1.2011 18:04

No, lidičky, samozřejmě že jsem se to trochu snažil odlehčit. Například tachometr na svém nepropíchnutelném kolečku opravdu nemám.

Ale fotku klidně pořídím a příští rok přidám i další zkušenosti. Zajímavé při plnění pěnou ještě bylo to, že skrze plášť vyrašilo mnoho drobných "špendlíkových hlaviček" následně ztuhlé pěny. Protože jsem kolečko koupil teprve před 3-mi roky a jezdím s ním výhradně po normální travnaté zahradě, neměl by plášť být takto řídký. Asi zde kapitalizmus opět ušetřil na materiálu...

Kolečkem vozím šutry vyjímečně, ale také. Běžně naopak hlínu, hnůj, dřevo. Dostat montážní pěnu do pláště je přecejen trochu problém - pokud uvnitř všechna neztuhne, je to špatně. Osobně jsem plášť musel na jedné jeho straně shodit z disku a do volných míst naládovat již ztuhlou pěnu. Obtížné pak bylo plášť zpětně nahodit na disk - běžně se to totiž jde, ale to bývá uvnitř prázdná duše...

Tak zdar všem a s pozdravem "Chraň zeleninu a ovoce chemickými postřiky, ale pak to raději nejez!"

Petr Kolečko. :)

      
host - 118.44 (?), 30.1.2011 18:24

Stavební pěna se rozpadá na slunečním světle a proto i když zapěníte okno tak je dobré to zaomítat aby vám časem nevypadlo.Tenhle nápad nemusí být špatný já jsem kdysi problematické dutiny v podbězích předních kol na moskviči také vypěnil a nalakoval a při předávání do sběrných surovin se divili že je auto skoro bez koroze.Škoda dnes to mohl být pěkný veterán.Při mém nájezdu na zahrádce asi 500 m za rok si troufnu říct že ani nepostřehnu jestli mám kolo prázdné nebo plné.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Zarubňa vchodových dverí13.11.2024
Pracovní stůl skládací12.11.2024
Jotul F 602 ECO nebo Plamen Trenk? máte někdo zkušenost?12.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu11.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika