Ekodotace na motor Vari XP-200
|
|
|
|
host - 178.9 (?) 31.3.2015 9:49
Zmínil jsem, že XP 200 je kopie GXV s menšími odlišnostmi v sytiči, krytech. V tom problém vzhledem k majiteli nevidím, pokud motor vydrží za ty peníze adekvátní životnost. Ovšem nejen ve Vari už udělali několik pokusů s motory a hned s tím skončili... Hondy GXV, GSV, GCV jsou úspornější a mají menší objemy motorů na výkon, což znamená, že mají nižší i zplodiny. Rozdíly nejsou příliš velké, ovšem v kvalitě součástek je takový rozdíl velký, protože jsou větší nároky na povrchové úpravy a zatížení. U takových kopií bych zejména nešetřil na kvalitě oleje, stejně jako u jiných čínských motorů, kde je více oleje u 2T nutnost. Stále připomínám, že XP200 na malotraktoru Vari je za předpokladu solidní spolehlivosti značně lepší motor proti 2T.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 224.86 (?), 31.3.2015 18:32
Asi špatně chápu, to jako dostali dotace Číňani, kteří ty motory vyrábí? P.G.
|
|
|
|
|
|
|
host - 74.9 (?), 3.4.2015 16:52
Čínani by ji dostali, pokud by závod byl v ČR.
|
|
|
|
|
|
|
host - 224.86 (?), 30.3.2015 21:05
Jeminánku, od počátku bylo jasné, že se nejedná o žádnou eko-dotaci, ale o promyšlený marketingový zásah pro zvýšení prodeje. XP- 200 je levnou čínskou napodobeninou staré profi Hondy. Jen si nejsem jistý, zda svou spotřebou a zplodinami dosahuje úrovně originálních nových Hond. P.G.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 31.3.2015 9:49
Zmínil jsem, že XP 200 je kopie GXV s menšími odlišnostmi v sytiči, krytech. V tom problém vzhledem k majiteli nevidím, pokud motor vydrží za ty peníze adekvátní životnost. Ovšem nejen ve Vari už udělali několik pokusů s motory a hned s tím skončili... Hondy GXV, GSV, GCV jsou úspornější a mají menší objemy motorů na výkon, což znamená, že mají nižší i zplodiny. Rozdíly nejsou příliš velké, ovšem v kvalitě součástek je takový rozdíl velký, protože jsou větší nároky na povrchové úpravy a zatížení. U takových kopií bych zejména nešetřil na kvalitě oleje, stejně jako u jiných čínských motorů, kde je více oleje u 2T nutnost. Stále připomínám, že XP200 na malotraktoru Vari je za předpokladu solidní spolehlivosti značně lepší motor proti 2T.
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.106 (?), 31.3.2015 10:05
Motor Honda GSV 190 je v běžné ceně necelých 16.000Kč nabízen se spojkou a přírubou a pasují na něho řídítka i s 2T. Rozdíl v ceně XP 200 proti kvalitě Hondy, je k zamyšlení před koupením 4T.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 31.3.2015 17:59
Vážení čtenáři, dovolte, abych se už ohradil proti... jak to napsat, už vím, lžím, nademnou napsané.
Není až tak pravda, že motor XP 200 se od Hondy liší sytičem - jeho provedením a "nějakým plastem". Stačí si najít třeba hodnotu vrtání/ zdvih, která neodpovídá žádnému motoru Honda. Nemá cenu teď popisovat co to znamená a proč to tak je.
Motory Honda a to žádný z uvedených a používaných na Vari nemá nižší spotřebu než XP200. GCV 160 má 1.1litru, GCV a GSV 190 1.3 litru při 3000ot/min. XP 0.8 litru. Kroutící moment má pak GCV160 o malinko menší, motory 190 zase o jeden Nm a chlup větší. Všechny motory splňují euro2. Zdroje informací: honda stroje a Vari. Pak je tedy otázka, co je úspornější. Jsou to tak banální zdroje informací, že nechápu, proč někdo mlží a kecá o úsporných motorech. Já proti motorům Honda vůbec nic nemám, jsou to dobré motory, ale nesmí je obhajovat někdo stylem, já mám hondu a... a hotovo.
Dále nevím, kde kdo bere informace o tom, co že za pokusy kdo dělal ve Vari, asi s motory. Není to výzkumák, pokusy nedělal nikdo žádné, ale ty XPčka tam provozovali ne rok ani dva a jen proto, aby vyspecifikovala nejvhodnější konfigurace komponentů motoru, aby prošely emise a pro comožná bezproblémové používání zákazníkem. Určovalo se třeba jaký karburátor a vzuchový filtr včetně jeho boxu budou po výrobci požadovat a třeba setrvačník. Tady šlo hlavně o jeho hmotnost.
Motor GSV 190 za uvedenou cenu 16 000 kč je asi možný, jen by mě zjímalo kde a připomínám, že motor XP200 je vlastně kompletní motorová jednotka, tedy i řidítka. Jenže, řidítka jsou nejlehčí v historii a tím pádem celá motorová jednotka PJXP200 je lehčí a kdo by se chtěl zbytečně tahat s pohonnou jednotkou při předělávání z převodovky na převodovku. V řidítkách je integrovaný AV systém, na to by J.S. mohl slyšet a jeditě ten, kdo má možnost přímého strovnání pozná jaký je to rozdíl. Takže doporučování používání starých řidítek třeba z 2T , jistě je to možnost. Nová řidítka jsou i jinak kostruovaná a polohují se v jiných místech, proto je třeba, aby se každý sám pořádně seznámil a promyslel si, co se mu bude hodit a co ne. To stejné platí i při výběru značky motoru. Jak jsem psal, nemám nic proti motorům Honda, jen teda nemám rád, když se zde tendenčně popisují věci a parametry, které nejsou až tak pravda.
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.106 (?), 31.3.2015 18:55
Ehm 11107 máte stejný úsudek, jako SfK. Který motor byl dříve uveden do sériové výroby GXV, nebo XP 200? O víc, jako 20 let GXV. Kopie může mít jiný zdvih, vrtání, obsah, změna těchto parametrů je velmi snadná. Konstrukce GXV je celkově použita u XP 200, neboť v tomto platí, že kopie musí být levnější, než originál a využívá se ověřené a vyzkoušené. V případě vlastního vývoje by dotace nestačila. Tendenční, to bychom se museli vrátit na začátek k Vašemu srovnání.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 31.3.2015 19:21
Trošku si protiřečíte, ne? Tak buď je to kopie a teda se vším všudy, nemůže být nic levnějšího, než okopírovat ověřené, jak píšete a nebo je to trošku jinak. Prostě si Vari nechalo, podle své specifikace použití komponent vyrábět motor a dbá, aby kvalita byla dodržena co je na tom špatného? Pokuste se najít kdekoli na světě tento motor se stejnou specifikací, tedy s díly osazené na XP200. Nenajdete. Sám jste příznivcem Vari a s výrobky jste spokojen, tak nepodezřívejte je z toho, že pustí mezi lidi pološrot motor co bude jen pro zlost. Dyť by byli proti sobě, ne? Ne, nechci vás šponovat. Nečekám zde, že by někdo něco "uznal". Není ani mým cílem se s váma přetahovat v dokazování, ale chtěl jsem, aby si osatní co to čtou dobře prověřili a rozmysleli co a jak, protože Vy si píšete jen to svoje. Semnou je to tak, že kdo chce Hondu, ať už jakéhokoli důvodu nechť si ji koupí nemám nic proti. Kdo má doma vrak dvoutaktu a chce vyzkoušet 4T co nejlevněji má možnost a není třeba ho strašit nepravdama a lží třeba o spotřebách.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 31.3.2015 19:35
PP přečtěte si technické parametry motorů, palec dolů.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|