Obnova aleje



PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6577) - 9.2 (?)
5.5.2013 20:31

182.227: Zase spousta demagogie. Když má někdo nehodu, nemusí být nutně horší než ti ostatní. Považujete se za lepšího, protože jste nenarazil do stromu? Pokud jde o lesní cesty, tam je osobním automobilům ze zákona vjezd zakázán. A pracovním strojům je to jaksi jedno. Pokud jde o silnici vedoucí lesem, zas je to trochu o něčem jiném. 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6577) - 9.2 (?), 5.5.2013 20:31

182.227: Zase spousta demagogie. Když má někdo nehodu, nemusí být nutně horší než ti ostatní. Považujete se za lepšího, protože jste nenarazil do stromu? Pokud jde o lesní cesty, tam je osobním automobilům ze zákona vjezd zakázán. A pracovním strojům je to jaksi jedno. Pokud jde o silnici vedoucí lesem, zas je to trochu o něčem jiném. 

                     
host - 182.227 (?), 5.5.2013 20:41

Pane PP, dejte si moje příspěvky dohromady z 15.21 a 15.45.P

                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6577) - 9.2 (?), 5.5.2013 21:01

To je omyl. Spletl jsem IP. reakce byla na 216.228

      
host - 25.2 (?), 7.5.2013 19:55

Rozhodně to zvěrstvo není. Aleje zde byly vždy a nejen pro krajinný pohled ale i jako erozivní větrolam a ochrana silničního tělesa. V padesátých letech minulého století silniční správy silniční aleje z krajnic přesunuly za silniční příkopy. Po roce 1990 se alejové stromořadí většinou provádí výsadbou černého jeřábu aronie, jež díky malé koruně většinou nezasahuje do silničního tělesa. Ovocná stromořadí se v současné době vysazují zřídka, vzhledem k problémům s ošetřením a sklizní plodů.- Rozhodně aleje v silničním hospodářství mají své opodstatnění hlavně v zimním období kde je snadná orientace.

   
Ferda Mravenec - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2064) - 247.50 (?), 5.5.2013 15:09

Ještě jednou zopakuji: Po nárazu do stromu každoročně zemře více než 150 lidí.

Co byste řekli k tomu, že kdyby se vykáceli všechny aleje podél cest tak ročně nezemře zbytečně třeba 100 lidí. Nezdá se vám 100 zachráněných lidských životů dostatečným důvodem pro ostranění stromů kolem cest?

      
host - 182.227 (?), 5.5.2013 15:45

Po vlastech českých, moravských a slezských se pohybuju docela dost.A je fakt, že se mi vzrostlé aleje líbí.Jsou opravdu hezké.Jenomže ten pocit mě docela rychle přechází právě u těch mohutných alejí.Na dosti stromech si při jízdě člověk všímá množství stromů se silně poškozenou kůrou.Ani křížky zde nemusí být, aby člověk hned tušil, že za každou sloupnutou kůrou je obrovská tragédie.P

      
host - 185.138 (?), 5.5.2013 21:30

Zdravým životním stylem by se jich zachránilo ještě víc. Kam až se bude uhýbat lidské slabosti a nekázni?

      
host - 220.186 (?), 5.5.2013 21:45

Výzkum také potvrdil, že neexistuje žádná spojitost mezi rizikem dopravních nehod a četností výskytu alejí blíže než bezpečnostní čtyři metry od silnice. 

Likvidace alejí a stromořadí podél českých komunikací probíhá bohužel poslední roky s nevídanou mohutností – bylo vykáceno více než 100 000 stromů za posledních sedm let! (celkem 106 670 stromů, vysázeno bylo přitom pouze 63 196 stromů, značná část stromů byla navíc vysázena jinde než v alejích – například v obecních parcích). Našel se samozřejmě i důvod, respektive záminka: stromy byly nazvány překážkami silničního provozu a dle pravidla, že tyto se musejí odstraňovat, započalo toto nebývalé kácení. Zajímavý je fakt, že toto kácení se opřelo o určitou vzdálenost od komunikace – tento úsek je údajně nutné zachovat bez překážek – tedy v interpretaci správy silnic bez vegetace, respektive stromů. Ovšem úsek za touto proměnlivou délkou je zpravidla již v majetku osob soukromých a v případě obnovy alejí v bezpečných vzdálenostech od komunikace by tedy nutně musela nastat složitá jednání s majiteli – s výsledkem více než nejistým. Paradoxní je přitom fakt, že silniční vegetace je dle silničního zákona jmenována v kategorii příslušenství komunikací, tudíž se stává její nezbytnou součástí.

Pravdou přitom je, že příčinou smrtelných a těžkých úrazů řidičů nárazem do stromu bývá ponejvíce nepřiměřená (=vysoká) rychlost nad danou v místě bezpečnou rychlost, často pod vlivem i alkoholu v nočních jízdách ze zábav a bujarých návštěv, nezřídka ještě i za nepříznivého počasí.

Shodně s nebezpečím nehody neukázněných řidičů figurují také, stejně jako blízkost stromů, ještě bližší osvětlovací sloupy, konstrukce pod nízké reklamy, sloupky dopravních značek, stejně blízké sloupy rozvodu elektřiny a telefonu a také podélné propustky pod boční přejezdy ze silnice na pole či na lesní cestu a také čela příčných propustků se zábradlím z ocelových trubek. Hustota těchto umělých prvků vydá za počet rostoucích stromů a je i horšího charakteru než stromy za příkopy.  Pak by i ony měly být odstraněny na námitky odpůrců stromů podél silnic, protože jsou srovnatelně ještě větším nebezpečím pro „bezpečnost silničního provozu“.

         
host - 220.186 (?), 5.5.2013 21:51

...pokračování:

Výzkum přinesl i některé překvapivé závěry: aleje mají dokonce pozitivní dopad na bezpečnost silničního provozu. Při vyšší hustotě alejí je riziko dopravní nehody až třikrát nižší.

Aleje mnohem lépe než dopravní značky označují zatáčky, křižovatky či vjezdy k aglomeracím. Zvyšují možnost předvídat, kterým směrem silnice povede dále v krajině, a to nejen za běžných podmínek, ale také v mlze, při sněžení či v noci. Vnímání rychlosti je také ovlivněno pozicí stromů podél silnic. Uměle je možné toto vnímání ovlivnit snižováním vzdálenosti mezi jednotlivými stromy, což má také vliv na postupné snížení rychlosti řidičů.

Lída

            
Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 200.122 (?), 5.5.2013 23:11

Paní Lido, naprosto s Vámi nesouhlasím a Vaši argumentaci zcela odmítám. Úděsné!

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
MRAZUODOLNÉ TRUBKY31.10.2024
VÝPLŇ MEZI SCHODNICEMI31.10.2024
Téměř 37 % Čechů kvůli cenám energií snižuje teplotu v domácnosti. 11 % z nich dokonce o 3 až 4 stup29.10.2024
Železný kůň husqvarna15.10.2024
Železný kůň husqvarna15.10.2024
Železný kůň husqvarna15.10.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika