Výzkum také potvrdil, že neexistuje žádná spojitost mezi rizikem dopravních nehod a četností výskytu alejí blíže než bezpečnostní čtyři metry od silnice.
Likvidace alejí a stromořadí podél českých komunikací probíhá bohužel poslední roky s nevídanou mohutností – bylo vykáceno více než 100 000 stromů za posledních sedm let! (celkem 106 670 stromů, vysázeno bylo přitom pouze 63 196 stromů, značná část stromů byla navíc vysázena jinde než v alejích – například v obecních parcích). Našel se samozřejmě i důvod, respektive záminka: stromy byly nazvány překážkami silničního provozu a dle pravidla, že tyto se musejí odstraňovat, započalo toto nebývalé kácení. Zajímavý je fakt, že toto kácení se opřelo o určitou vzdálenost od komunikace – tento úsek je údajně nutné zachovat bez překážek – tedy v interpretaci správy silnic bez vegetace, respektive stromů. Ovšem úsek za touto proměnlivou délkou je zpravidla již v majetku osob soukromých a v případě obnovy alejí v bezpečných vzdálenostech od komunikace by tedy nutně musela nastat složitá jednání s majiteli – s výsledkem více než nejistým. Paradoxní je přitom fakt, že silniční vegetace je dle silničního zákona jmenována v kategorii příslušenství komunikací, tudíž se stává její nezbytnou součástí.
Pravdou přitom je, že příčinou smrtelných a těžkých úrazů řidičů nárazem do stromu bývá ponejvíce nepřiměřená (=vysoká) rychlost nad danou v místě bezpečnou rychlost, často pod vlivem i alkoholu v nočních jízdách ze zábav a bujarých návštěv, nezřídka ještě i za nepříznivého počasí.
Shodně s nebezpečím nehody neukázněných řidičů figurují také, stejně jako blízkost stromů, ještě bližší osvětlovací sloupy, konstrukce pod nízké reklamy, sloupky dopravních značek, stejně blízké sloupy rozvodu elektřiny a telefonu a také podélné propustky pod boční přejezdy ze silnice na pole či na lesní cestu a také čela příčných propustků se zábradlím z ocelových trubek. Hustota těchto umělých prvků vydá za počet rostoucích stromů a je i horšího charakteru než stromy za příkopy. Pak by i ony měly být odstraněny na námitky odpůrců stromů podél silnic, protože jsou srovnatelně ještě větším nebezpečím pro „bezpečnost silničního provozu“.