Je zarážející co si dnes prodejci dovolí.Ani se neobtěžují odstranit podnožový letorost a dovolí si zákazníkovi poslat takto poškozený výpěstek.Jak doporučuje p.Walter reklamovat ale jsou s tím starosti.Zřejmě se domnívají, že se 90% zákazníků neozve.
Dlouho jsem v zahradních centrech nenakupoval ale letos jsem musel.Odešla mě broskvoň.Šel jsem do místního zahradního centra a měli co jsem požadoval.Prodejce mě přivedl ke svazku broskvoní FM3 rozřízl úvazek svazku a chtěl hned úřadoval.Zadržel jsem ho s tím, že si vyberu sám.Zjevně se mu to nelíbilo.Hned mě arogantně poučíl ať nevytahuji stromky ze substrátu.Ujistil jsem ho, nemám to v úmyslu a počkám na něj a až si vyberu tak jej zavolám a zkontroluji kořeny.Mezitím obsloužil dva zákazníky stylem přiběhl vyrval výpěstek znovu mě okřikl a šel k zákazníkovi který čekal kdesi na expedici.Proč to píšu.Zarazil mě přístup kupujících.Vůbec se nepřesvědčily co jim to vůbec prodejce nese.Přece by měli vědět jak vysoký tvar chci, zda je sazenice nepoškozená, jaké má rozvětvení a srůst s podnoží.
Druhá zkušenost.Den před prvním nákupem jsme jeli z mamčou a švicou na dušičky..V půli cesty je veké zahradní centrum.Holky rozhodly o návštěvě tohoto centra.Vůbec se mě nechtělo.Neměl jsem v úmyslu něco kupovat.Holky šli nakupovat a já jsem šel na čumendu mezi stromky.K mému úžasu jsem tam narazil na Exnarovu meruňku.Ochotný personál pochopil, že si chci vybrat a nechal mě rozhodnout se jaký výpěstek si vyberu.Stál jsem tam skoro půl hodiny a nikomu to nevadilo.Meruňku už jsem nechtěl vysazovat ale nakonec zvítězila touha tuto meruňku mít.Asi to byla vyšší moc která zafungovala.
Omlouvám se za román ale domnívám se, při nákupu výpěstků také hraje velkou roli přístup lidí.Jak kupujících tak prodejců ale někdy i náhoda.
Zahradě zdar - Mičurin II