Kdy postřik proti kadeřavosti?

KUKY - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4549) - 191.35 (?)
7.2.2011 19:20

To s tím angreštem, to je dobrá pomůcky. Ještě jsem to neslyšel. Letos zkusím jarní postřik Ortiva nebo Zato. Není pro ně pro toto schválená indikace, ale někde v zahraničí se strobiluriny /obecně/ v broskvoních používají. Zkusím to na malém stromku a budu referovat, jak to dopadlo, jestli nejsou toxické. Např. Ortiva /azoxystrobin/ je fytotoxická pro jabloně.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

Maty - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (976) - 92.43 (?), 6.2.2011 21:06

Ano, 30g/5l

mičurinec - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3092) - 93.15 (?), 6.2.2011 21:33

ja tam mel 40g/10l vody

host - 42.36 (?), 7.2.2011 14:48

Dobrý den, jsem začátečník a o pěstování broskví jsem si už dost přečetla. Bohužel zatím nic o postřiku a kadeřavosti. Je nutné broskve stříkat? To má každá broskev tu kadeřavost? Promiňte za tak pro vás "hloupý" dotaz, ale zajímá mne, zda je to jen jakási prevence jako třeba ochrana rajčat před hnilobou nebo zda je to opravdu nutností chránit broskve postřiky. Děkuji Petra S.

Vinšálek - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1862) - 82.212 (?), 7.2.2011 19:01

Bohužel, proti kadeřavosti lze broskve uchránit pouze preventivním postřikem.

Na konci opadu listí na podzim a na jaře, těsně před rašením, nějakým přípravkem na bázi mědi (na trhu jich už je možná 10 pod různými obchodními názvy). Později, jakmile se hnou vrcholové šupiny na pupenech je třeba použít nějaký organický fungicid s hloubkovým účinkem, např. Syllyt, Delan, Baycor a pod., já někdy používám i přípravek s úč. latkou prochloraz (ale do broskví není registrován). Dřívější použití těchto přípravků nedává moc smyslu, protože by se jejich účinná látka do pupenů nedostala.