Zalévání stromků - jaro
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 92.146 (?), 11.4.2015 21:09, zobrazeno: 6927x
Dobrý večer,
chtěl bych Vás poprosit o názor a radu ohledně zalévání letos nově zasazených stromečků-jsem naprostý laik a začátečník :-) Mám zasazeno pár jablíček a slivoní a složení půdy je asi takovéto - 30cm ornice, 20cm žlutá jílovitá půda, od 55 dolů pokračuje šedý nepropustný jíl...
Jámy byly kopané cca 55cm hluboké - veškerá zemina šla pryč a byla nahrazena kompostem atd... řádně prolito a cca po 14dnech zalévám... už jsem slyšel, ale ze dvou stran, že v takové půdě zalévat vůbec nemám a že si stromeček vlhkost natáhne... težko říct... po 14 dnech když nezaprší tak asi těžko (podle mě...) a pokud zaprší jen tak lehce tak asi taky ne... toť můj názor... děkuju za Váš.
Vašek
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 92.146 (?), 11.4.2015 21:45
Ale ornice taková, že je večně vlhká i po týdnu sluníčka... ale mám zahradu chvilku tak to nemám ještě vysledováno...
PS: právě, že mě už dva lidi straší, že zadusím kořeny tou vodou... uhnijou...atd
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 157.239 (?), 11.4.2015 22:17
Vašku-veškerá zemina šla pryč a byla nahrazena kompostem ATD... znamená CO? Dno a boční stěny výsadbové jámy byly zkypřeny? Spodní voda se vyskytuje v jaké hloubce? Při sázení jste stromky přišlápli? Jak? Ze stran, celoplošně, třásli jste s nimi, či ne? Zalili jste při průběhu sázení, nebo i po něm-na povrch? Jaký je u Vás od té doby průběh počasí? V jaké kondici byly Vaše nové stromky-velikost koř. soustavy, korunka byla střihnutá? Jaké mají místní radilové pěstitelské výsledky... S.P.,Ch.
|
|
 |
|
 |
 |
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6647) - 9.135 (?), 12.4.2015 7:22
A jakou ty otázky. resp odpovědi mají vliv (na funkci rostlináře)? I kdyby je tazatal zodpověděl, což nepředpokládám, stejně bude muset zalévat podle potřeby. Snad to nějak dokáže, ono zalít stromek zas není až taková věda.
Pokud zalévá za 14 dnů, i ve vlhké půdě se nic dramatického nestane.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|