Růže
|
|
|
|
|
|
|
panidana. - Stříbrný Zahrádkář (149) - 96.2 (?) 8.12.2009 0:37
I kdybych si pamatovala jak se jmenuje ta pivoňka nebylo by mi to nic platné, kupovala jsem tenkrát úplně jinou(bílou jednoduchou) a takhle vykvetla! Ne že by se mi nelíbila, naopak, ale... to je jak s těmi plaménky.
Já nejsem žádný odborník, mám zkušenost jen s tím co mi roste na zahrádce (120m2), ale myslím, že Gertruda by se moc stříhat neměla. Jen zastřihuji odkvetlé a poškozené. Rozhodně nestříhat jako velkokvětou, to by moc nekvetla. Ona přes léto hodí dlouhé pruty - až 2m a většinou až druhý rok na nich vykvetou postraní větvičky. Ty dlouhé pruty odříznu až když jsou starší. Neřekla bych že nechce po druhé kvést ona by i chtěla ale je to takový magnet na škůdce, že koncem léta bývá někdy dost zubožená. Hlavně pilatky prýtové, nevíte někdo co s nimi?
Dám foto mého nováčka. Sazený loni, takže ještě dítě. Uvidíme jak se vyklube. Neobvyklý květ, krásná silná vůně a hlavně pořád ještě dnes drží všechny listy zelené a bez poskvrnky!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eva Kaš - Stříbrný Zahrádkář (124) - 209.6 (?), 8.12.2009 16:49
Dobrý večer, k těm potvůrkám-letos se jim opravdu dařilo, první vlna kvetení u nás skoro nebyla, většina poupat sklesla a uschla. Našla jsem na netu nový přípravek, jmenuje se Mospilan, proniká pletivy do rostliny a škůdcům prý pak nechutná, koupila jsem ho a na jaře uvidím.
New Dawn jsem viděla jako něco podobné keři, mají pod ní oporu, jinak by se válela na zemi, zabírá dost místa. Mě se líbí právě jako rambler.
Povoňky nabízí LB, méně LG a dost se pletou a zasílají úplně něco jiného(Krasné růže). Letos byly v Bau na jaře, čekala jsem na slevy a ejhle vše prodali během týdne, holt si musím připlatit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
panidana. - Stříbrný Zahrádkář (149) - 96.2 (?), 8.12.2009 23:27